K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-10-2009, 00:22   #1
musmor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2009
Indlæg: 3
Styrke: 0
musmor er ny på vejen
FTP med til udlandet

Jeg læste at man skal have fået FTP i 2 år før man kan tage den med ud af landet. Er det virkelig rigtigt? Har ikke hørt det før og vil gerne vide hvor det står henne? Har lige fået min FTP og vil gerne flytte til næste sommer, men det kan måske så ikke lade sig gøre
Håber nogen kan give mig besked om hvor jeg står.
musmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2009, 03:31   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hej

Hvor har du dog hørt det...

Jeg kan ikke se at der står noget som helst om dette nogen steder...

Jeg har et par forslag til hvor du kan få mere information...

Søg om at få pension med til udlandet - Borger.dk
https://www.borger.dk/Emner/Pension/...ludlandet.aspx

Dem der tager sig af alt vedrørende pension i udlandet - Sikringsstyrelsen
http://www.dss.dk/

Orientering til pensionister bosat uden for Danmark 2009 - Sikringsstyrelsen
http://www.dss.dk/p_b/publikationer/...0-%20dansk.pdf

Dansk pension i udlandet - Sikringsstyrelsen
http://www.dss.dk/hvad/bor_i_udland/...dlandet/dk.htm

Du kan også kontakte dem via telefon og/eller mail...



Så burde du have alle muligheder for at finde ud af om du kan flytte eller ej...

Kom evt tilbage i denne tråd og fortæl hvad du fandt ud af så andre kan få glæde af svaret...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2009, 15:26   #3
musmor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2009
Indlæg: 3
Styrke: 0
musmor er ny på vejen
under emnet førtidspension med til udlandet skriver Phillipiens på side 5 at man skal huske at man skal have fået førtidspensionen i 2 år før man kan få den med. Det kuldsejlede lige alle mine planer. Håber at der er noget hun har misforstået. Har nemlig været inde og læse meget om det og det havde jeg som sagt ikke set før.
Jeg har planer om Tenerife sammen med min datter som til feb. bliver 14 og går i 7. kl.
musmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2009, 15:35   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg ville klart lige ringe til den sociale sikringsstyrelse og hører dem ad...

Jeg kan ikke forstille mig at det skulle være sådan et krav...

Forsat god dag...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2009, 16:55   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Næ, det lyder også helt ulogisk hvis det skulle forholde sig sådan, da det jo er en varig ydelse og der ikke er en lov der siger at man skal have pension i en 2-årig periode for at 'noget' skulle kunne bevises....

I princippet kan man tage sin førtidspension med sig fra første udbetaling, hvilket der også er mange der gennem tiden har gjort. Vi havde en mand herinde, som desværre er død nu, som tog sin førtidspension med sig til Thailand umiddelbart efter tilkendelsen - og ganske uden problemer.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2009, 18:33   #6
musmor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2009
Indlæg: 3
Styrke: 0
musmor er ny på vejen
tak for svarene - jeg kunne heller ikke få det til at passe, da staten jo sparer penge ved at man flytter, for skatten tager de jo alligevel
musmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2009, 19:17   #7
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Helt rigtigt....

....du kommer stadig til at betale fuld skat, til gengæld skal du sørge for at få udfyldt det skema der hedder E121, så din sygesikring bliver betalt fra Danmark.

Held og lykke med at bosætte dig udenlands.

Ragdoll

Gruppen for Brøkpensionister
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udlandet MissMurphey Alt det andet 4 11-03-2013 09:19
udlandet philippiens Alt det andet 19 13-02-2013 12:39
FP med til udlandet Kamma1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 33 08-11-2010 18:24
Til FTP'ere i Udlandet MrBurns Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 23-07-2009 10:46
FP fra udlandet LUM At søge førtidspension 2 12-11-2008 17:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension