K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-06-2013, 11:57   #1
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Smile Vejen til fleksjob + rehabiliteringsmøde :)

Jeg er lige blevet indstillet til fleksjob

Rehabiliteringsmødet var positivt, de stillede mange spørgsmål i en god tone og der blev også grinet en del
Jeg var temmelig spændt da jeg kom, men slappede hurtigt af for de var super søde - der var 6 personer + sb + mig

Jeg har fået en sagsbehandling helt efter bogen og når lige at blive godkendt inden vi skulle til at se på forlængelse af sygedagpenge

Jeg har selv været positiv hele vejen igennem og det tror jeg har gjort en forskel - men det kan altså lade sig gøre også at få en ordentlig og fair behandling
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 12:10   #2
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Tillykke med det endelig fred og ro.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 13:10   #3
capi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2012
Indlæg: 54
Styrke: 12
capi er ny på vejen
STORT tillykke Dancer. Hvor er det bare dejligt endelig at få en afklaring. Misunder dig - på den gode måde

Har lige et spørgsmål Kan se det var dig som havde spurgt i forhold til personlig assistent. Har det haft indflydelse på din sag eller blev det droppet eller hvordan?
capi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 13:54   #4
simsons
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2013
Indlæg: 147
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
simsons er ny på vejen
Hej Dancer

(Skrev lige en responce på dit svar i anden tråd - Rehabiliterings mødet

Tillykke med indstillingen til fleksj.- fik selv samme indstilling men afventer forsat endelig bekræftelse.

Hvad forventer du fremover arbejdsmæssigt mht timeantal - skånehensyn mm. Og vil det blive skrevet ind i den endelige bevilling du får med posten.?
simsons er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 13:54   #5
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Ja, det var mig der lavede tråd om personlig assistent.

Min sag havde været omkring en konsulent vedrørende hvilke hjælpemidler jeg kan få (nærmest alt) og han skrev at jeg kan få personlig assistent op til 20 timer om ugen.

Så det er jo en fin hjælp i forhold til at finde et fleksjob - tilbuddet står ved magt hvis det bliver aktuelt.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 14:07   #6
simsons
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2013
Indlæg: 147
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
simsons er ny på vejen
Hej Dancer

Vi fik krydset hinanden på tråden (skrev og sendte i samme øjeblik) da du svarede på besked fra caropigen - vil du også se og svare på min besked...
simsons er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 16:39   #7
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Selvfølgelig vil jeg prøve at svare - jeg har allerede fået noget skriftligt via e-boks vedrørende fleksydelse tilmelding

Jeg er sikker på skånehensyn bliver skrevet ind - dem gennemgik vi på mødet.
De er:
  • Begrænset brug at hænder og arme.
  • Ingen løft.
  • Ingen finmotoriske bevægelser.
  • Ingen ensidige eller gentagende bevægelser.
  • Kort transport tid.

Jeg får ikke timer på - det kommer an på hvad job jeg kan finde, men min afklaring var 4 dage om ugen af max. 45 minutter, så det er ikke de høje timeantal, desværre.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 22:42   #8
simsons
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2013
Indlæg: 147
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
simsons er ny på vejen
Er der noget lovmæssigt som siger at ved bevilling af fleksjob skal skånehensyn være velbeskrevet i bevillings"formularen".?

Dancer - 45 minutter pr dag, - er det sådan det skal forståes at du kunne arbejde (over fire dage) da du blev afklaret. Hvad er dit sygdomsforløb og hvor længe har du haft en sag/afklaring med kommunen, efter du blev sygemeldt / kom på sygedagpenge. (Hvis jeg må spørge)?
simsons er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2013, 17:24   #9
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Det skema som rehabiliteringsteam laver indstillingen på, der skal skånehensyn stå - det er ihvertfald det der fremgår.
Det kan ses her: (ude i højre side) http://ams.dk/Viden/Indsatser/Rehab.aspx
Der står bla.: "Angiv eventuelle særlige hensyn, der bør tages til borgeren (fx at vedkommende så vidt muligt skal kunne arbejde for sig selv, at vedkommende har en betydeligt nedsat produktivitet, at vedkommende ikke tåler stillesiddende arbejde el.lign.)."

Jeg var på reva ca. 2 timer om dagen og arbejdede max. 45 minutter om dagen i 4 dage om ugen.

Mine sygedagpenge ville være udløbet 30.6.2013 så vi nåede det inden der skulle tages stilling til forlængelse

Men mit forløb har ellers varet siden 2002 hvor jeg blev opereret i begge hænder, bagefter revalideret og tilbage til almindeligt fuldtidsjob, opereret i nakken 2 gange siden og efter sidste operation været sygemeldt - mine hænder og arme duer ikke mere mest på grund af slid.

Der har hele vejen igennem været et godt samarbejde og revalideringen gik meget meget nemt igennem dengang i 2004
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2013, 12:00   #10
simsons
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2013
Indlæg: 147
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
simsons er ny på vejen
Hej Dancer, tak for dit svar.

Har du fået dit fleksbevis tilsendt efter du skrev på denne tråd.?

Går du over på ledighedsydelse eller har du fået/fundet et job.?
simsons er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Korthuset væltet 3 dage før møde med rehabiliteringsmøde! ladytass Alt det andet 11 09-10-2013 00:18
Rehabiliteringsmøde og udfaldet af dette?! capi Spørgsmål ang fleksjob 4 21-04-2013 21:05
EFTERLYSNING: Vejen til fleksjob. Road66 Spørgsmål ang fleksjob 10 16-10-2010 14:15
Vejen fra fuldtidsjob via deltid til fleksjob strikkeline Din historie 0 08-01-2008 02:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension