K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-04-2010, 10:50   #31
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Linuzmor Se meddelelser
MTVRV1- Du har helt ret i at jeg nok blev ramt og ked, fordi jeg lige nøjagtigt mener at tingene er blevet gjort hen over hovedet på mig. Så nogen gange bliver jeg jo bare forvirret og ked af det og det er ikke din skyld

Jamen for mig at se er det hele jo spild af min og deres tid at den pension er blevet søgt, hun sagde det bare selv, at for få rå ville hun anbefale en midlertidig pensin på det foreliggende.

1000 tak fordi i prøver at gøre tingene klart for mig, jeg har igår skrevet til min nuværende sagsbehandler, at jeg gerne hører fra hende snarest. Min forhenværende sagsbehandler stoppede den 1.3 mener jeg det var, hun sagde selv at hun havde meget travlt med at gøre tingene færdig inden hun stoppede. Pyhhh er helt rundtosset, men trods alt ved godt mod, fordi i herinde er så søde og kloge
p.s Nu overgår jeg vel nok til kontanthjælp, er kontanthjælp ikke=med at stå til rådighed for arbejdsmarkedet? Jeg er jo stadig syg og min psykiater vil jo fastholde dette.
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2010, 11:31   #32
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jo, hvis du får afslag på pension, så ryger du på kontanthjælp.

I afslaget skal der stå, hvad de så mener du kan og/eller hvad det er de mener mangler i sagen....
Du kan godt få kontanthjælp selvom du er syg. Din læge kan sygemelde dig og dermed frede dig for en periode, så du ikke står til rådighed for arbejdsmarked i pågældende periode.
Endeligt kan du også søge førtidspension §18 - det er den hvor de netop indhenter ALLE NYE oplysninger og sender dig rundt, så de får så mange nye dokumenter som muligt til en førtidspensionssag fra din læge, psykiater mf.

Sådan som jeg læser det hele, så er problemet måske mere, at Linuzmor ikke er blevet oplyst om hvad §17 på det foreliggende grundlag er for noget.
Det fremgår jo ganske tydeligt her, at Linuzmor er helt forvirret over at der ikke bliver indhentet nye oplysninger til sagen. Dette er jo umuligt på en §17 på det foreliggende.....

Og hvis sagsbehandleren ligefrem har sagt, at hun vil søge en midlertidig førtidspension på det foreliggende, så er der noget RIVENDE galt da det praktisk talt er noget nær umuligt!

Husk i fremtiden Linuzmor, at få ALT på skrift.
Sagsbehandlere har meget med at SIGE noget gennem telefon og møder, som altså ikke er korrekt sagsbehandlingsetik, og som du så heller ikke kan bruge til noget - andet end at forvirre dig.
Så derfor, få ALT på skrift, så du til hver en tid har dokumentationerne i orden...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2010, 00:43   #33
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
En kommune har faktisk PLIGT til at sikre sig, at borgeren er klar over, hvad en ansøgning på §17 det foreliggende grundlag vil sige.

Kommunen SKAL kunne dokumentere, at borgeren er oplyst om dette, så hvis der er tvivl, kommer det borgeren til gode.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2010, 13:25   #34
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Så har den "gode" kommune valgt at stoppe mine sygedagpenge fra den 12.maj. Fik brevet idag og dateret igår! Må de det?

Jeg har overhovedet intet hørt fra hverken min sagsbehandler eller pensions teamet ang. min ansøgning om ftp § 17, kun at de påtænkte at afslå- Jeg skrev jo og påpegede nogle fejl, stadig intet!

Hva gør jeg? Det her er jo en tur ned af rutschebanen, jeg prøver at være stærk og går hver dag og venter på et livstegn. Men ingenting.

Har heller ikke hørt noget som helst af min anke over kommunes afslag af hjælp til husleje-restance.

Hjælp please!
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2010, 17:10   #35
Jessica
Hvor skulle jeg ellers være
 
Jessicas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2006
Lokation: Fredericia
Alder: 61
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Jessica er ny på vejen
Hej Linuzmor
Din kommune begår direkte en ulovlighed her. Brevet om sygedagpengestop skal du have 14 dage før dine sygedagpenge udløber.

og der skal også være en partshøring.
__________________
Mvh. Jette
Førtidspensionist per d. 1/8 2010.
Jessica er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2010, 23:23   #36
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det kan jeg ikke se, at de kan uden partshørring.

Du bør ud fra det du har skrevet forlænges under stk 4, indtil afgørelse om fleks eller pension foreligger.

Har du lavet en skriftlig ansøgning, hvor du anmoder om pension efter §17?

Men, men ved ikke helt når du selv har bedt om ansøgning efter §17.
Men som sagt, har du måske været fejloplyst?
Vh Popiae

Sidst redigeret af popiae; 08-05-2010 kl. 23:28.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2010, 11:34   #37
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Det kan jeg ikke se, at de kan uden partshørring.

Du bør ud fra det du har skrevet forlænges under stk 4, indtil afgørelse om fleks eller pension foreligger.

Har du lavet en skriftlig ansøgning, hvor du anmoder om pension efter §17?

Men, men ved ikke helt når du selv har bedt om ansøgning efter §17.
Men som sagt, har du måske været fejloplyst?
Vh Popiae
hvis man får afslag på en §17 på det foreliggende stopper ens sygpenge
uanset hvad.
men lidt mytisk, hvis man ikke har fået brev om afslag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2010, 14:48   #38
Jessica
Hvor skulle jeg ellers være
 
Jessicas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2006
Lokation: Fredericia
Alder: 61
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Jessica er ny på vejen
Så nu har jeg fundet den paragraf:


I retssikkerheds loven står der:

Citat:
§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.

Så den kan du bare smide i hovedet på dem.
Hvis de stadigvæk fastholder sygedagpengestoppet pr. d. 12 Maj, skal du selvfølgelig indgive en klage over.
Det har du 4 uger til.


Ps. Du kan søge om førtidspension selv efter § 17, men du skal gøre det inden den 12. Maj.
Pss. Du skal tage 2 kopier af ansøgningen med ned på komunen og få et datostempel på dem begge 2. Så har du bevis for hvilke dato, du har afleveret din ansøgning på.
__________________
Mvh. Jette
Førtidspensionist per d. 1/8 2010.

Sidst redigeret af Jessica; 09-05-2010 kl. 15:08.
Jessica er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2010, 15:18   #39
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Tak jessica, er ved at stykke en mail sammen til dem.

Det er sådan her, har nok ikke forklaret mig ordenligt, men den 5. januar er jeg til samtale med sagsbehandler og hun siger at vi jo kan søge en § 17.Så HUN udfylder ansøgningen med alle de ting hun nu skal bruge af læge, psykiater erklæringer, udskrift fra sygehus, efter selvmords-forsøg. Samtaler med hende osv.

Da da jeg får ressourceprofilen tilbage, kan jeg se at hun, istedet for at indhente læge erklæring, har brugt en simpel email fra min psykiater hvor der står, hvordan han ser mig på det pågældende tidspunkt,(januar 2010) at jeg har det rigtig skidt, har migræne, medicinen hjalp alligevel ikke(blodtryk, depression, migræne) min mor havde lige forsøgt selvmord om Lørdagen og det var mig der samlede hende op og fik hende afsted på sygehus.Derfor "advarer" han om at jeg ikke har så meget nyt at sige siden sidst, men at hun var velkommen til at kontakte ham for yderligere informationer. Dette er blevet ignoreret og emailen er alligevel brugt i min ressource-profil!! Jeg mener, en email?

Jeg skriver til hende at jeg ikke synes en email er nok, for at få ftp igennem. Hun stopper og jeg hører intet. Min psykiater ringer til min NYE sagsbehandler og siger dèt med emailen, hun syntes også det lød mærkeligt og at sagen derved ville tabes på forhånd. Hun ville kigge på det. Derfra hører jeg så intet førend jeg får et kortfattet brev om at de påtænker at give mig afslag på pension, hvis jeg vi, l kan jeg møde op, eller skrive en mail hvis jeg har nogle kommentarer.Dette er vel det der menes med partshøring? Dette havde jeg jo fordi, der er jo noget ravruskende galt her, kan jeg mærke. Dem sendte jeg afsted for 2 uger siden. Svar? NEJ! Intet har jeg hørt!

Nu kommer der så dette her med at de vil stoppe sygedagpengene fra den 12 Maj. At jeg skal søge kontanthjælp!

Så vidt jeg har erfaret herinde fra kan jeg godt se de gør noget ulovligt, bla. har jeg fået for kort frist som du, Jessica også skriver. Min sag er jo ikke afgjort, derfor må de jo ikke stoppe dem heller! Så derfor tak Jessica, jeg smider den lige i hovedet på dem, men det er jo som de ignorerer alt hvad jeg sender til dem. Heldivis har jeg alt sort på hvidt og alle papirer fra dem er gemt!

Håber jeg forklarerde det lidt bedre, har desværre næsten altid hovedpine, græder, er nedtrykt, så det er ikke allde dage jeg har overskud til at skrive herinde, men i skal vide at jeg er glad for alt hvad i skriver
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2010, 15:30   #40
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
Hej

Jeg har søgt pension efter &17 for cirka 1 1/2 måned siden. Min sagsbehandler drøftede dette med mig og jeg fastholdt at det var det jeg ville. Sagsbehandleren indkaldte mig til en samtale for at opdatere res pfofilen og spurgte om jeg ikke lige ville vente en uges tid for så ville hun indhente status erklæring fra psyk !! det sagde jeg selfølgelig ja til, og har selv yderliger afleveret papirer fra min sygeplejerske og dennes afdeling hvori der står vigtige ting jeg syntes skulle med.
Så ved ikk 0m min sagsbehandler bare har været ualmindelig fleksibel til gavn for mig, eller om hun har lavet en fejl Jeg afventer dog stadig et brev fra kommunen om de vil indstille eller ej, men håber da det bedste
__________________
Hellere komme galt afsted end slet ikke at komme afsted
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Om at give op.. hboegelund Spørgsmål ang fleksjob 2 28-01-2013 22:51
Never EVER give up.......;) Pyt Dit og Dat 2 19-09-2012 17:56
At give op...... KirstenJV Alt det andet 20 25-06-2012 12:11
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension