K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-11-2013, 14:01   #11
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af jassie Se meddelelser
Jeg fik fleksbevilling i sommer grundet ptsd, angst og depressioner.
Har talt med en mand fra et pensionsselskab som sagde at de ville ikke gå videre med min ansøgning, når jeg var flekser.
MIn bankmand derimod som er tilknyttet et andet forsikringsselskab mener ikke det er et problem, da jeg ikke fejler noget dødeligt.
Har I erfaringer?
Hvad er det du vil have svar på.

Jeg opfatter det som om du har fået afslsg på pensionsordning, men efterfølgende har spurgt banken om en livsforsikring. Det er 2 vidt forskellige ting.

En pensionsordning kan indeholde flere forskellige ting, f.eks. erhvervsevnetabsforsikring, kritisk sygdom og sundhedssikring. Det er typisk sådan at hvis man vil med i en pensionsordning, skal man være fuldt arbejdsdygtig, netop p.g.a. erhvervsevnetabsforsikringen. Hvis man ikke er fuldt arbejdsdygtig kan man ikke tegne erhvervsevnetabsforsikring, der vil svare til at tegne en brandforsikring efter huset er brændt. Man skal tegne forsikringen mens man er rask for at blive dækket.

En pensionsordning er en pakke hvor man må tage alt eller intet, der kan som regel ikke vælges til og fra.

En livsforsikring dækker ved død, og der er optagelsesbetingelserne lempeligere, her ser man kun på risikoen for dødsfald i "utide", så her vudrerer man om man lider af sygdomme hvor der er risiko for tidlig død.

Det er jo sådan at mange ting som giver erhvervsevnetab ikke nødvendigvis giver risiko for tidlig død. Så derfor forskellen.

Håber det giver mening for dig, ellers spørg bare igen.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2013, 19:28   #12
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Man skal nok ikke ønske sig at have en livsforsikring i et selskab der ikke vil tegne den... konsekvensen vil bare blive at den alligevel ikke bliver udbetalt.

Det er suverænt selskabet der bestemmer hvem de vil have til kunder, vil de ikke have en som man er, må man spørge nogle andre steder.

At være godkendt til fleksjob, betyder jo at vi har en hindring af en eller anden art, og da kan jeg da godt følge selskaberne i, at de føler det er for usikker en situation.

Jeg har selv fået afslag på livsforsikring, man har så istedet sikret mig på anden måde, så det hele kommer til at gå op i den sidste ende.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension