K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-08-2011, 23:31   #41
custer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2010
Lokation: Holstebro
Indlæg: 115
Styrke: 14
custer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Så længe overførselsindkomsterne ikke reguleres som lønindtægter og overførselsindtægterne skal finansiere SATSpiljemidlerne - er der laaaang vej igen. DF har igen raslet med sablen om at afskaffe SATSpuljen, men som vanlig bliver det nok ved snakken. Denne omvendte Robin Hood er helt og aldeles krænkende. Sjovt nok koster en pakke rugbrød det samme uanset, hvordan man har sin indtægt.
Så talt ud af min mund !!

Man kan vel også kalde det at fodre hunden med sin egen hale
custer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 23:40   #42
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
BOM;
Citat "hvordan syge og resursesvage mennesker der mener de har krav på en førtidspension, har så meget overskud og kraft til at håndtere kompliceret lovstof".

Fordi man er syg/tilskadekommet betyder det jo ikke at hovedet er blevet dummere!
Undskyld mig, men det er da en meget mærkelig udtagelse!

Og, jo, jeg er også utilfreds, med lave ydelser, også førtidspensionen, fordi jeg(og ligestillede) ikke har andre muligheder!
Er vokset op med at nettet skulle gribe??? NÅ???

Det er netop også forskel på om man har mange ekstra udgifter, eller ej.

Disse er i disse år også meget meget svære at få hjælp til, eller korrekt, næsten helt umuligt.
Så er det mange udgifter til medicin, kørsel, træning, hjælp i dagligdagen mv, rækker en førtidspension ikke langt!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2011, 02:37   #43
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
HØRT, popiea
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2011, 08:03   #44
Poeten
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2009
Indlæg: 13
Styrke: 15
Poeten er ny på vejen
BOM siger at vi skal lade være med at brokke os og nævner at han vil få 17075 kr om måneden i 2012. Ærligt talt så føler jeg mig ret stødt over denne udtalelse. Det er vel for pokker indlysende at når man som jeg sidder med en førtidspension der til næste år er på 11359 kr, så synes man det er drønuretfærdigt at der skal være så store forskelle.
Jeg ville sandelig også være glad hvis jeg fik over 17000, så inden du fortæller os andre at vi ikke skal brokke os, synes jeg du skal prøve at tænke på, at nogle af os får langt mindre i pension end du gør.
Poeten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2011, 08:34   #45
lunaQinde
Føler sig hjemme på K10
 
lunaQindes avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 49
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
lunaQinde er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
BOM,
Lige meget hvilket brev eller en afgørelse man få fra kommunen , så findes i disse en henvisning til lovgivning og til paragraffer.
Det er faktisk kommunens krav til borgeren om, at borgeren ( også den syge ) skal have kendskab til lovgivningen på området.

Jeg tror, at dem som fik bevilget FP efter en lang og sej kamp uden lige, kan ikke slippe kampen og har behov for at tale om sin sag og dele sine erfaringer med andre.

Dem som søger pension har det nok lige sådan.

Jeg selv fandt K10 først et par uger før jeg fik bevilget min pension men jeg er sikker på, at hvis jeg har gjort det før, ville jeg have sparet mig for alt den tid som jeg brugte på smadre mit nervesystem og økonomi på grund af nytteløse klager og samtaler med diverse sagsbehandlere som gang på gang henviste til paragraffer.

Jeg synes, at det som er bemærknings-og beundringsværdigt er, at syge mennesker bruge sine sparsomme ressourcer på at hjælpe andre, i stedet for at bruge disse til at overbevise omverden “ den normale “ om, at de kan ikke løfte en finger og derfor fik de bevilget deres førtidspension.

Mere hyklerisk kan det ikke være ved?
Tænk over det.

Hejsa
Jeg faldt lige over dit indlæg her,som jeg syntes beskriver det godt for mange.Som du skriver ,at du først fandt dette forum lige før du fik bevilliget din pension.Jeg kunne nok også havde sparet en masse tid,hvis jeg havde læst mere herinde .Meldte mig til for over et år siden,men kunne intet lige på det tidspunkt.,Jeg har været nede i afgrunden et par gange og meget tæt på at forsvinde fra jordens overflade,har for lang tid siden smidt håndklædet i ringen.Men alligevel kravlet op af det sorte hul,fordi jeg har heldigvis en STOLTHED og VILJESTYRKE,men det kan sørme også være en belastning.Kæmpede ved siden af en kamp om min søn der i dag har fået diagnosen Asperger syndrom.Jeg er i dag 48 år og har altid arbejdet og betalt min skat,jeg var tjenestemand og havde en god løn,har derfor også betalt til en pension som jeg så får nu,men skal jeg straffes for det? Og ikke have noget hvis min førtids pension går igennem???? Det høre da ingen steder hjemme,jeg vil ikke lyde som en frelst engel,men med alt den modgang kan man også blive stærk og kæmpe andres kampe,det gør jeg heller end gerne,men derfor betyder det da ikke jeg er frisk til arbejdsmarkedet,fordi jeg kan sidde bag en computer og skrive når jeg har mine friske øjeblikke, og bare er en der udnytter situationen.Der er jo nok nogen der gør,men jeg tror nu i form af min egen deltagelse i nogle foreninger ,at det er nu fåtallet!Der er ikke mange der ønske at stå i denne her situation,for det er ikke kampene værd.
Bare en tanke
LunaQinde
lunaQinde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2011, 08:47   #46
Tvillingemor
Slettet pga inaktiv mailadresse. Kontakt Web
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2011
Lokation: Aabenraa
Indlæg: 27
Styrke: 13
Tvillingemor er ny på vejen
Hvem i alverden ville også søge førtidspension for sjov skyld?

Ikke jeg i hvertfald - kunne jeg have arbejdet inden for mit fag havde jeg haft en årsløn der var over dobbelt så høj, som førtidspensionen.

Og som enlig mor til 2 børn, heraf et handicappet, kunne man i hvert tilfælde godt have brugt den noget højere indtægt.

Jeg ved godt at mange sagsbehandlere tror at fordi man kan sidde ved en computer og skrive læserbreve og andet, kan man også arbejde - men sådan hænger det altså ikke sammen.

Man er simpelthen nødt til at kæmpe/skrive/råbe højt/ kræve sin ret og alt det andet man bruger energi på, for at overleve - det er et ur-instinkt og ikke et spørgsmål om arbejdsevne.

Tvillingemor
Tvillingemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2011, 09:48   #47
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Jeg er død træt af DONG!!!. Er der nogen som vil anbefalde en anden elselskab?
DONG prøver virkligt at rulle folk/mig .
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2011, 09:52   #48
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Du skal bare huske at i dag skal man også have en meget lavere arbejdsevne
for at du overhovdet kan få en pension

i dag er der ikke noget som hedder lav eller mellem.
så det er den højste pension du får i dag, hvis man sammenligner med før 2003

er 200.000 er stort beløb, det kan man hvis godt diskutere
når man tænker på hvad det koster og leve i dag
kan godt forstå nogen flytter til et billigere område, end foreksempel nordsjælland
godt jeg får fra 2 forsikringer løbeende udbetaling
Ikke helt korrekt, det der tidligere hed almindelig og almindelig forhøjet førtidpension, fik med førtidspensionsreformen tildelt ekstra beløb der bragte dem på niveau med mellemste pension, så der i dag er reelt beløbsmæssigt to gamle pensioner, beløbsmæssigt er der en lavere og en højere pension.

Og søger man en forhøjelse af den mellemste til den højeste, er det og har det absolut altid været ligeså vanskeligt at få den som den nye.

Den mellemste førtidspension, krævede i sin tid en arbejdsevne på mindre end 30% mens den højeste krævede 0% i arbejdsevne. Kun en meget meget lille procentdel af gamle førtidspensionister modtager højeste FP.

Den mellemste førtidspension vil hvis finansloven bliver vedtaget for en reelt enlig være 14.424 kroner om måneden, 2.651 kroner mindre end den nye ordning.
Og for reelt enlige på højeste førtidspension 18.258 kroner om måneden, 1.183 mere end dem på den nye ordning.

Poeten skriver et andet sted i tråden:

Citat:
Jeg ved godt at hvis man er på højeste pension på den gamle ordning og enlig, så har man en høj pension og kan desuden få diverse tilskud, men jeg ved også at hvis man som jeg er på mellemste pension og samlevende, så har man det latterligste lille beløb og kan desuden ikke få tilskud til noget som helst.
Dette er en myte, der kan søges om nøjagtig de samme tilskud og ting på mellemste fp, som på højeste, og sandsynligheden for at få tildelt det ansøgte er måske endda bedre på mellemste end på højeste fp. Da det ved tilkendelsen af ekstra tilskud, altid er hustandsindkomsten der lægges til grund for beregningerne om behovet for hjælp. Det samme gælder ved udregning af den personlige tillægsprocent.

At der er en uretmæssig stor forskel på den nye ordning og den gamle mellemste førtidspension, det er et faktum, og det er unfair.

Men det at gamle førtidspensionister kan få tilskud til alt muligt er ligeledes en skrøne. Og gamle førtidspensionister har kun en paragraf de kan søge ud fra, nemlig §17 stk2 i loven om gamle pensioner, der i hvert eneste tilfælde skal vurderes ud fra et individuelt skøn. En gummiparagraf der i de allerfleste tilfælde giver afslag, da kommunen altid kan finde en begrundelse for at give afslag, og sjældent skønner at der er et behov.
Begrundelserne der gives rangerer, fra at man er selvforskyldt, til at man burde have forudset udgiften og have sparet op i tide. Således mente Aabenraa kommune at jeg med et rådighedsbeløb på 164,- kroner om måneden selv kunne have sparet op til tandlægeudgifter.

Faktisk er aktivloven meget bedre, da der her er indtil flere paragraffer der kan søges efter, alt efter hvilket behov man har. Så reglerne for de enkelte tilskudsmuligheder er langt bedre beskrevet og derfor ikke så gummiagtige som reglerne for gamle førtidspensionister.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2011, 08:44   #49
Poeten
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2009
Indlæg: 13
Styrke: 15
Poeten er ny på vejen
nej, Ragdoll, jeg har ikke misforstået noget, men har muligvis udtrykt mig uklart. Jeg ved godt at man på mellemste kan få tilskud, hvis man er enlig. Det jeg sammenligner, for at vise hvor urimelige forskelle der er, er en enlig på højeste og en samlevende på mellemste. Den sidste kan ingenting få, hvis samleverens indtægt bare fx er 200.000. Så er ens tillægsprocent nemlig på nul og så kan man ingenting få.
Poeten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 19:47   #50
Fp2005
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2011
Indlæg: 1
Styrke: 0
Fp2005 er ny på vejen
Ragdoll er det den finanslov der bliver fremlagt til oktober og den de stemmer om i folketinget til september? Hvor sidste gang den ikke blev vedtaget var i 1984? Hvor har du læst dig til at førtidspension bliver 14.424 og 18.258? Hvonår begynder førtidspensionister at få de beløb udbetalt?

Førtidspensionist siden 2005.
Fp2005 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nye førtidspensionssatser for 2013 frankmj Politik og Samfund 30 16-02-2013 16:56
Teammøde den 30/10-2012 Thomas1981 Din historie 19 08-11-2012 04:21
Nyt fra Ankestyrelsen nr. 7 2012 Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 26-10-2012 10:30
Førtidspensionssatser 2013 Michael6400 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 24-08-2012 18:36
førtidspensionssatser 2011 Jutta1502 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 24-11-2010 10:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension