K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-08-2007, 23:21   #11
helle2440
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2007
Indlæg: 19
Styrke: 18
helle2440 er ny på vejen
Hej Stella!
Ja der er sket det i min sag at sagsbehandleren nu er igang med at søge om førtidspension til mig efter at "kommunens læge" har sagt at jeg er berettiget til pensionen. er ikke klar over om det er iflg. §18, men det tror jeg. Jeg skulle have et svar på om den er gået igennem omkring 1. oktober, så jeg vil lige skrive tilbage til den tid, når jeg får det gode svar, som jo selvfølgelig er at min FTP er gået igennem.
mange tak for din interesse, håber at du har det godt
Helle2440
helle2440 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2007, 11:11   #12
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Måske lidt hjælp

Er du opmærksom på, om du kan få rådgivning ved www.dukh.dk eller sr-bistand i københavn - begge er gratis.

lige en lovting;
”Ved vurderingen af ressourcerne (arbejdsevnen) skal restitueringsmulighederne overvejes. Fx kan en fysisk eller psykisk handicappet borger ved varetagelse af et job/fleksjob blive så fysisk eller psykisk afkræftet, at vedkommende varigt ikke vil være i stand til at restituere sig. Dette skal indgå i vurderingen af, om den pågældende er i besiddelse af en reel arbejdsevne, som kan benyttes på arbejdsmarkedet”

God vind

Lena
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2007, 18:38   #13
helle2440
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2007
Indlæg: 19
Styrke: 18
helle2440 er ny på vejen
Jeg har idag har modtaget papirer fra sagsbehandleren :
Partshøring i forb. med pensionsvurdering....der står bl.a...inden der træffes endelig afgørelse.......Jeg er faktisk ikke helt klar over hvad partshøring er? Om det har været eller det skal til partshøring??? trækker det mon sagen yderligere ud?? Der er også vedsendt et længere skema :Indstillings- og beslutningsskema vedr. §§ 17 og 18. Muligvis et dumt spørgsmål, men betyder det at pensionen søges på grundlag at både §17 og § 18?
Mange hilsner
Helle2440
helle2440 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2007, 21:53   #14
gaxeergud
Hvor skulle jeg ellers være
 
gaxeerguds avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2007
Lokation: Blodense
Alder: 50
Indlæg: 115
Styrke: 17
gaxeergud er ny på vejen
Partshøring er din mulighed for at tale din sag...Vil klart anbefale du deltager,og helst sammen med en bisidder.
gaxeergud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2007, 23:06   #15
helle2440
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2007
Indlæg: 19
Styrke: 18
helle2440 er ny på vejen
Det vil sige at der ikke har været nogen partshøring?Jeg har sendt et dokument tilbage til sagsbehandleren hvor jeg skulle skrive om jeg havde nogle tilføjelser. Skulle jeg have skrevet at jeg ville deltage i høringen(for jeg vil selvfølgelig deltage hvis det fremmer min sag). Hvad sker der nu? Vil jeg blive tilbudt at deltage i partshøringen? Er partshøringen der hvor den endelige afgørelse træffes??
helle2440 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2007, 09:19   #16
amik
Elsker at være her på K10
 
amiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Region Midt
Alder: 48
Indlæg: 92
Styrke: 18
amik er ny på vejen
Det bedste ville være hvis du søgte via § 18. Så søger kommunen den for dig og de vurderer du skal have den. Så er chancerne generelt større for at den går igennem.

Om du skal deltage i høringen er der mange delte meninger om. Jeg gjorde ikke da jeg fik pension. Jeg følte ikke jeg havde mere at sige i min sag. Min sagsbehandler og jeg havde fået det hele med i min ressourceprofil. Mødet er et tilbud til dig hvis du har mere du vil have med og hvis der er kommet yderligere oplysninger i sagen, hvis der har været ført en dårlig sagsbehandling eller noget i den stil. (Min sag blev afgjort samme dag jeg ringede og sagde jeg ikke ville med til møde)

Om det forhaler sagsbehandlingen at du vil med til mødet er svært at sige. Det kommer an på hvornår der er planlagt møde i kommunalbestyrrelsen. Måske der først er møde om en måned, måske om 3 dage.... det ved man jo ikke. Du kan ringe og spørge på kommunen hvornår din sag kommer for.

Det er et tilbud og du bestemmer selv, men du skal huske at det på ingen måde skader din sag hvis du siger nej.

Har du brug for mere rådgivning kontakt evt. www.sr-bistand.dk de har telefonrådgivning hvor du kan få en sagsbehandler i røret.
amik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2007, 13:15   #17
helle2440
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2007
Indlæg: 19
Styrke: 18
helle2440 er ny på vejen
1000x tak for hjælpen. Jeg er lidt mere rolig nu. Vedrørende om det er §17 eller 18 der søges efter Hør her hvad der står på Indstillings- og beslutningsskema vedr. Pensionsloven §§ 17 og 18.
[B]: Begrundelse for indstilling:På baggrund af Helles psykiske helbredsforhold vurderes det urealistisk at hun kan gennemføre en uddannelse, ej heller opnå ansættelse i arbejdsforhold hverken på ordinære eller fleksjobvilkår. Om ansættelse i skånejob er realistisk indenfor sit fag, må tiden vise. Det vurderes at hendes arbejdsevne er varigt betydeligt nedsat, grundet psykisk sygdom og det gælder indenfor ethvert erhverv.

Hertil kommer så en stak dokumentationer fra speciallæger fra de sidste 10 år.

Nederst på skemaet står der: Indstilling:Der indstilles til at der søges om førtidspension i henhold til pensionslovens § 17 stk. 1 og § 18
Nå så er det vel begge §§ der er søgt efter Nå men så håber jeg at det betyder at det er dobbelt så sikkert at jeg får den pension
Menge hilsner fra Helle 2440
helle2440 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2007, 13:18   #18
helle2440
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2007
Indlæg: 19
Styrke: 18
helle2440 er ny på vejen
Ja så er pensionen gået igennem!

Jeg har fået tilkendt førtidspension. sagsbehandleren havde ellers sagt at jeg skulle regne med svar omkring 1. oktober, men idag har jeg altså fået brev fra kommunen at den går igennem nu her bum lige med det samme. Jeg vil samtidig sige 1000 gannge tak til Stelle, Zuza, Hejdien,Lena, Amik og Gaxteergud der har besvaret mine spørgsmål her på siden og dermed hjulpet mig i en tung (vente-) tid. mange hilsner fra Helle 2440
helle2440 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2007, 13:54   #19
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Jamen det var da godt...

Løb ikke væk...

Håber du kommer herind og hjælper lidt med K10 kan køre ...vi er jo andre der stadig sidder i gabestokken på den ene eller anden måde...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2007, 14:27   #20
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
weeeeeeeeeeeeee Helle

TILLYKKE.



Må være fantastisk at få ro i sjælen, og vide hvordan fremtiden økonomisk ser ud.

Hav en super dag

Lena
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension