K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-02-2016, 23:50   #1
NathasjaL
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2016
Indlæg: 8
Styrke: 0
NathasjaL er ny på vejen
Fyret eller ??

Hej.
Jeg er ny på siden, men håber at kunne få hjælp her.
Jeg har været tilkendt flexjob siden juni 2015.
Bliver desværre påkørt bagfra i okt. 2015 og får et piskesmæld, jeg går stadig sygemeldt og min chef snakker nu om at fyre mig.
Så er mit spørgsmål, hvordan er jeg så stillet?
Skal jeg leve for en ledighedsydelse svarende til kontanthjælp eller supplere hans(ham der påkørte mig) forsikrings selskab op til den løn jeg fik tidligere, de betaler nu for svie og smerte.
Jeg er forvirret og ved ikke hvem jeg skal kontakte i denne sag..
Håber meget jeg kan finde lidt hjælp her...

Vh. Nathasja
NathasjaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2016, 00:30   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hvis du har haft job i 9 måneder - og det har du vel hvis du har været ansat siden juni og tidligst kan blive fyret til udgangen af februar - så vil du få den høje ledighedsydelse på 16120/mdr.

Forsikring ved jeg ikke så meget om, så der må andre svare dig.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2016, 07:14   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
er du sikker på det hun har jo ikke arbejdet, andet i3mdr.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2016, 11:15   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
er du sikker på det hun har jo ikke arbejdet, andet i3mdr.
ja det er ansættelsen der er afgørende. Hun har stadig være ansat selv om hun har været sygemeldt.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2016, 11:18   #5
NathasjaL
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2016
Indlæg: 8
Styrke: 0
NathasjaL er ny på vejen
Hej.
Mange tak for svar.
Jeg blev mit flexjob bevilliget d. 27 Juni 2015
Mvh. Nathasja
NathasjaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2016, 11:22   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hvornår blev du ansat i det job du er ansat i?

Og var du på sygedagpenge da du blev bevilliget fleksjob?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2016, 11:28   #7
NathasjaL
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2016
Indlæg: 8
Styrke: 0
NathasjaL er ny på vejen
Det er fastholdelses flexjob jeg er i, så jeg har været på det job i 5 år, men kun på flex siden juni.
NathasjaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2016, 11:37   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Fleksjobbere har skånehensyn og dermed også er der "social kapitel" som arbejdsgiveren skal være obs på. De skal være varsomme med "bare" fyre en fleksjobber som har en funktionsnedsættelse.

Har du under sygemeldningen haft kontakt med jobkonsulent fra kommunen? Få hellere en samtale med denne, om du evt. kan få andre jobfunktioner i samme virksomhed, eller kan gå ned i tid i en periode osv... finde alternativer for at fastholde dig på arbejdsmarkedet.

Er du i fagforening kunne du også kontakte dem om hjælp til at fastholde dig i jobbet.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2016, 12:11   #9
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Nu kan man få fastholdelsesfleks på flere måder.

Normalt tilkendes man det på en nuværende arbejdsplads mens man mere eller mindre er på sygedagpenge.. Og når fastholdelsesfleksen er på plads, så overgår man direkte til dette.. Og har ret til højeste LY ved evt. ny ledighed.

Det KAN også ske at der er et "hul" mellem tidligere arbejdsplads og tilkendelsen af fastholdelsesfleksjobbet. Altså hvor man reelt i det hul ikke er ansat i den tidligere arbejdsplads. Og at sygedagpengeretten er udløbet i dette "hul" Er det tilfældet så kræver det 9 mdr indenfor sidste 18 mdr i fastholdelsesfleksjobbet/eller at man i det tidligere job HAR haft 9 mdr indenfor samme 18 mdr for at optjene/bevare retten til højeste LY ved ledighed.

Så laveste eller højeste LY afhænger af en af ovenstående

Sidst redigeret af mik16; 03-02-2016 kl. 12:18.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2016, 14:09   #10
NathasjaL
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2016
Indlæg: 8
Styrke: 0
NathasjaL er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Nu kan man få fastholdelsesfleks på flere måder.

Normalt tilkendes man det på en nuværende arbejdsplads mens man mere eller mindre er på sygedagpenge.. Og når fastholdelsesfleksen er på plads, så overgår man direkte til dette.. Og har ret til højeste LY ved evt. ny ledighed.

Det KAN også ske at der er et "hul" mellem tidligere arbejdsplads og tilkendelsen af fastholdelsesfleksjobbet. Altså hvor man reelt i det hul ikke er ansat i den tidligere arbejdsplads. Og at sygedagpengeretten er udløbet i dette "hul" Er det tilfældet så kræver det 9 mdr indenfor sidste 18 mdr i fastholdelsesfleksjobbet/eller at man i det tidligere job HAR haft 9 mdr indenfor samme 18 mdr for at optjene/bevare retten til højeste LY ved ledighed.

Så laveste eller højeste LY afhænger af en af ovenstående
Før jeg blev tilkendt flexjob, arbejdede jeg 20 timer om ugen, og fik ingen supplering, da jeg så blev tilkendt flex, arbejde jeg faktisk samme timetal men har så fået suppleret op af kommunen, så jeg har ikke tidligere fået ledlighedsydelse eller lign.

Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Fleksjobbere har skånehensyn og dermed også er der "social kapitel" som arbejdsgiveren skal være obs på. De skal være varsomme med "bare" fyre en fleksjobber som har en funktionsnedsættelse.

Har du under sygemeldningen haft kontakt med jobkonsulent fra kommunen? Få hellere en samtale med denne, om du evt. kan få andre jobfunktioner i samme virksomhed, eller kan gå ned i tid i en periode osv... finde alternativer for at fastholde dig på arbejdsmarkedet.

Er du i fagforening kunne du også kontakte dem om hjælp til at fastholde dig i jobbet.

Ja det ved jeg, men det er en foderstof butik jeg arbejder i og der er det svært med skånehensyn når meget af mit arbejde består i at løfte tunge sække foder og det kan jeg ikke på nuværende tidspunkt..

Jeg er tilknyttet en sagsbehandler, men hende har min chef også kontakt med.
Jeg meldte mig ud af fagforeningen da jeg blev tilkendt flex.

Sidst redigeret af Webmaster; 03-02-2016 kl. 16:26. Årsag: 2 Indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1
NathasjaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension