K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-06-2016, 07:15   #41
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Jeg ville skynde mig at kontakte Elmers, inden der går helt kuk i den.

Beskæftigelsesministeriet har netop i går udsendt en helt ny vejledning til kommunerne om 'det gode ressourceforløb'.

http://star.dk/~/media/STAR/Files/Re...df.ashx#page14

Her beskriver de en borger-case med en ung mand på 21 år med en IQ på 50, som de anbefaler skal i ressourceforløb.

I risikerer, at din nevø bliver parkeret på ressourceforløb i flere år. Kommunerne har stor interesse i det, da ressourceforløbsydelse er 60 % af en førtidspension. Dvs svært at få råd til bolig mm.
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2016, 00:00   #42
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Hvor er du henne Jette 2?
Ja, strandpigen du har ret. Familien skal tage dette alvorligt.
Man kan få hesten hen til truget men man kan ikke tvinge den til at drikke.
Og det er nøjagtigt sådan jeg oplever med Jette 2.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2016, 03:44   #43
dFyn
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2016
Lokation: Nedergade, Odense
Indlæg: 85
Styrke: 9
dFyn er ny på vejen
Tragisk udvikling

Strandpigen har fuldstændig ret.

Familien skal tage denne udvikling alvorligt.

Det ser ikke ud til, at den mentalt retarderede unge mand på bare 20 år undgår et ressourceforløb i Odense Kommune.

Vi kan blot håbe, at familien - når ressourceforløbet begynder - så handler på dette og ringer til Elmer Advokater.

Odense kommune kan godt se gevinsten ved at spare en førtidspension i rigtig mange år!

Og det var netop Odense kommune, som for godt 1 år siden af sparehensyn besluttede at lukke 900 børnesager; men hovsa, det kom ud i pressen.
dFyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2016, 07:22   #44
jette2
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 87
Styrke: 15
jette2 er ny på vejen
Her er jeg..

Jeg sidder ikke på nettet så tit, men her er jeg.

Der er kommet et tillæg til lovgivningen, omkring udviklings hæmmet her den 1/6-2016 som netop gør at kommunen skal sende mennesker som min nevø, uden om rahableringsteamet, og tilkende dem førtidspension. Det er denne lovgivning kommunen ikke må lukke øjnene for, derfor jeg retter mig efter foreningen Lev ( da de jo kender hen del til dette her)
Har kontakt med advokat, og vi er blevet enige om, at hvis det bliver afslag kommer han på banen ikke før, da han ville gøre det samme som der er gjordt nu.
Kommunen ringede igår, og sagde at mødet den 6/7 på Rahabiliteringsteamet er aflyst, for hans sag bliver drøftet imorgen med en beslutning ( da han jo nu er omfattet af det nye tillæg til lovgivningen, fordi ansøgning er afleveret efter 1 juni)
Og at min nevø skal komme der op i dag, og underskrive en blanket, ved nu ikke hvad det er for en, for han har skrevet sin ansøgning under.
Nå men vi er meget nervøse til Idag.
jette2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2016, 08:03   #45
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Har I overvejet at en af jer bliver partsrepræsentant for din nevø i denne sag alene, så er han stadig myndig, men fx. Underskrive blanketter i pensionssagen sker først efter godkendelse af partsrepræsentanten? Og partsrepræsentanten månogsåmskriv under på din nevøs vegne.

Følger lidt tråden, da jeg har en niece som om to år bliver 18, men mentalt er 6-8 år så vi står snart i samme situation, men min søster har allerede besluttet at der skal en partsrepræsentant ind i sagen. Vedkommende har alerede været ind over ifht. Søgning af økonomisk hjælp til special efterskole, støttetimer m.v.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2016, 08:05   #46
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Godt at I har kontakt med både Lev og advokat. Krydser fingre for, at de afslutter sagen hurtigt med pension!
Har nevøen værge eller kan han selv skrive under?
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2016, 11:58   #47
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Håber godt nok, at der er nogen der tager med ham, når der skal skrives under og gennemlæser de papirer . Går ikke udfra at han selv kan ? Og derfor er det da også lige på grænsen det her... hmm...

Sidst redigeret af de7smådværge; 22-06-2016 kl. 12:01.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2016, 14:21   #48
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Det hele virker suspekt. Kommunen finder hele tiden på noget. Gad vide om kommunen var forhåndsorienteret om den nye lov.
Møde for at hilse på hinanden, goddaw min bare.
Nu underskrivning på noget i ikke aner hvad er.

Hvis dette er udsendt på skrift bør der være henvisning til lov.

Det er en meget kreativ kommune, og de går ikke til grænsen, de går over hvilket utallige eksempler har vist.
Bed om at få det dokument med hjem og sig i er nødt til at have tid til at se hvad der står.
I skal holde fast på Jeres ,og det er en god ide med partsrepræsentant, men heller ikke denne skal underskrive noget som helst før det er nøje gennemgået.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2016, 16:15   #49
jette2
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 87
Styrke: 15
jette2 er ny på vejen
Så kom afslaget fra kommunen på førtidspensionen ( havde vi også ventet)
Min nevø, går aldrig alene på kommunen netop fordi han ikke forstår hvad de siger, han læser heller ikke sine breve selv osv.
Der står .... Odense kommunes bevillingsforum finder det ikke dokumenteret, at din arbejdsevne på foreliggende grundlag kan anses for varig nedsat... ( ????)
Det vurdererer at der er tale om en sag, der kan afgøres uden forudgående forelæggelse for Rehabliteringsteam , idet det vurderes at være utvivlsomt at betingelserne for førtidspension ikke er opfyldt.
Kommunen vuderer, at det ikke på det foreliggende dokumentationsgrundlag er dokumenteret at din funktionsevne er varigt nedsat i et omfang, der udelukker muligheden for selvforsørgelse... ( ??)

Det er så belastende, og Elmer og partner ( Nikolaj) siger at jeg har kørt sagen, som han ville have gjordt lige til nu... Nu skal den ankes, og måske en medie sag.

Er der nogen der har en slags skabelon til en anke??
jette2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2016, 16:28   #50
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jette2 Se meddelelser
Er der nogen der har en slags skabelon til en anke??
Den letteste måde at anke pater at skrive:

"Jeg anker hermed afgørelse om xxx , modtaget yy.yy.yyyy"

Herefter tager du afslaget linje for linje og skriver eks.
I skriver "sådan og sådan" det er ikke korrekt idet sådan og sådan (gerne henvisninger)

Den opskrift følges slavisk brevet igennem.
Der afsluttes med venligst kvitter for modtagelse.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension