K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-10-2017, 08:34   #21
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
I mit nuværende fleksjob hører jeg til hos PenSam.

Men jeg har beholdt min tidligere pensionsselskab, som også indbetaler et månedligt pensionsbidrag, svarende til mit sidste ordinære job ( modregnet det som kommer fra mit fleksjob).

En gang årligt tager pensionsselskabet stilling til, om de vil fortsætte.

Jeg krydser fingre hver gang, for i mit fleksjob på 2 timer ugentligt, indbetales der jo ikke meget.
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2017, 08:52   #22
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hanne1973 Se meddelelser
Hvad er det for en regel? Tilsyneladende er den ret ukendt blandt pensionskasser og arbejdsgivere.
Det står blandt i første afsnit her
https://virksomhed.pension.dk/da/Vir...re-i-fleksjob/
Ligesom det ved almindelig googelsøgning fremkommer ved flere Pensionskasser.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2017, 09:46   #23
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Der står noget her: https://virksomhed.pension.dk/da/Vir...re-i-fleksjob/
"Hvis medarbejderen nyansættes i fleksjob og tidligere har været med i en anden pensionsordning, skal virksomheden indbetale pensionsbidraget til den pensionsordning, medarbejderen senest har været omfattet af. "

Og her (Til dig, der rådgiver om pension ved sygdom/fleksjob, fx på kommunernes jobcentre, på lokalkontorer eller i virksomhederne, hvor fleksjobbere bliver ansat.) : https://www.google.dk/url?sa=t&rct=j...w5kR0QGA-UXb4n
"Medarbejderen har en pensionsordning fra sit gamle job Som hovedregel skal medarbejderen indbetale pensionsbidraget til pensionsordningen fra sit gamle job.
Har medarbejderen en pensionsordning fra sit gamle job, der er i kraft, skal du sammen med medarbejderen undersøge, om medarbejderen har ret til at få indbetalt pensionsbidraget til denne pensionsordning.
"

Jeg googlede "fleks pensionsordning", googl evt. selv videre.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2017, 10:52   #24
Hanne1973
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2014
Indlæg: 49
Styrke: 10
Hanne1973 er ny på vejen
Tak, Vovse. Jeg havde set begge de to steder, da jeg googlede rundt.

Det første link er til PensionDanmark. Hvad de har af regler er et andet pensionsselskab ikke bundet af.

Det andet link har denne sætning "Hovedregel: Rådgiv en syg medarbejder eller en person på vej i fleksjob til at fortsætte en eksisterende pensionsordning,
hvis det er den bedste løsning for medarbejderen." Hvad er det for en hovedregel? Hvilke pensionsselskaber er omfattet? Er det en lov?

Jeg mangler stadig et godt argument / lovtekst som jeg kan give fagforeningens pensionskasse, for at slippe for at oprette en ny ordning hos dem.
Hanne1973 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2017, 09:29   #25
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hanne1973 Se meddelelser
Tak, Vovse. Jeg havde set begge de to steder, da jeg googlede rundt.
Øv.

Så er mit bedste råd, at du skriver en pb til mik16, han er vist den her inde der ved mest om fleks: http://www.k10.dk/member.php?u=7104

Han har også en hjemmeside: https://www.fleksjoblolland.dk/
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2017, 09:59   #26
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
Jeg fik en skriftlig besked fra mit pensionsselskab om at det var en aftale, som gælder for fleksjobbere ansat i kommunerne indgået ml.( Husker jeg ikke lige)

Og jeg ved ikke hvordan jeg får beskeden herind.

Vil se om jeg kan finde den og skrive den her
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2017, 12:56   #27
Hanne1973
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2014
Indlæg: 49
Styrke: 10
Hanne1973 er ny på vejen
Jeg har skrevet til mik16 og også til PensionsDanmark, for at høre hvad baggrunden er for det de skriver på deres hjemmeside.
Hanne1973 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2017, 16:54   #28
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
brev fra pensionsselskab til arbejdsgiveren

"KL og KTO har d. 19. Maj 2014 indgået et protokollat til rammeaftalen om det sociale kapitel om pensionsforhold for fleksjobansættelse ansat i fleksjob 1. Jan. 2013 eller senere
.
Ifølge det protokollat kan personer, der er ansat i kommunerne videreføre deres arbejdsarkedsordning fra en anden ansættelse, hvis overførsel til en ny pensionsordning indebærer at den ansatte ikke kan opnå risikodækning på normale vilkår."

Ordret .
Ovenstående blev sendt til min arbejdsgiver sammen med oplysninger om kontor. Til fremtidige overførseler

Jeg skulle bare skrive til mit nuværende pensionsselskab, at jeg ønsker at fortsætte mit medlemskab hos dem samt skrive til lønkonto ret, at det var det jeg ønskede.

Sidst redigeret af Fleksjobber; 04-10-2017 kl. 16:58.
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2017, 21:24   #29
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fleksjobber Se meddelelser
"KL og KTO har d. 19. Maj 2014 indgået et protokollat til rammeaftalen om det sociale kapitel om pensionsforhold for fleksjobansættelse ansat i fleksjob 1. Jan. 2013 eller senere
Det er ikke regler der er nye på det tidspunkt, de bare tilpasset, så det også dækker den nye lovgivning.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2017, 09:07   #30
Hanne1973
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2014
Indlæg: 49
Styrke: 10
Hanne1973 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Det er ikke regler der er nye på det tidspunkt, de bare tilpasset, så det også dækker den nye lovgivning.
Hvilken lovgivning? Er et job i staten også omfattet?
Hanne1973 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension