K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-10-2017, 10:26   #1
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 627
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Efterlønnens historie

https://www.leksikon.org/art.php?n=5193

Når jeg læser denne side om efterlønnens historik, så gør den op med nogle myter omkring efterlønnen.

En af dem er den fortalte historie, om hvorfor vi skulle reformere efterlønnen.

Politikerne tude vores øre fulde af, hvor dyrt efterløns ordningen var og er for samfundet

Som det fremgår af linket, så passer det heller ikke.

For mit eget vedkommende, har været med i ordningen siden 1979, så kunne det bedre betale sig, hvis jeg selv havde betalt til min egen form for fratrædelse, så skulle/skal, jeg ikke være underlagt systemets urimeligheder og jeg havde frihed og penge til selv at bestemme.

Mit råd til de unge mennesker i dag, når de er omkring de 25 år, sæt 600 kr. ind hver måned
på en aktiekonto og de vil som 62 årig og frem, selv kunne bestemme hvad de ville. Det er med en forrentning på ca. 4% omåret, efter skat.

Det viser sig også med efterløns ordningen, at samfundet spare penge til førtidspensioner, sygedagpenge, kontanthjælp osv.

Hvorfor fanden gør disse politiker så det?

Mit svar på det er, øget arbejdsudbud og deres fanatiske, dynamiske effekter.

Nu går flere fagforeninger ud og advare om arbejdsløsheds forsikringerne.

Det kan ikke betale sig for den enkelte også med tanke om det rigide system, folk på understøttelse er underlagt.

Igen, læg dine pengene til side, det ville jeg gøre, hvis jeg var omkring de 25 år i dag.

https://www.avisen.dk/fagforeninger-...er_466934.aspx

Os ældre sidder i suppedasen, med et afmonteres velfærdssystem og underlagt Øvrighedens spidsfindigheder, samt forringede ydelser på overførelses indkomsterne.

Sidst redigeret af Reno; 19-10-2017 kl. 10:38.
Reno er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension