K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-05-2012, 15:53   #1
anjapf
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
anjapf er ny på vejen
er der forskel på folk i flekssystemet??????

Hejsa

Puha sidder lige nu og stortuder, for kan snart ikke klare kampen mod systemet mere. og derfor håber jeg nogle kan hjælpe mig......

Kort om mig:
Jeg blev sygemeldt i 2008 hvor jeg fik en stivgørende rygoperation, hvilken desuden bevirkede at min allerede kroniske depresion blev værre. Efter 2 år røg jeg på kontanthjælp og sidder her stadig. i 2010 kom jeg et år i arbejdsprøvning, hvilket gik okay og jeg kom op på 22 timer. Derefter blev min sag sendt til høring (eller hvad det nu hedder) og de blev enig om at jeg lige skulle afprøves noget mere, for måske kunne jeg klare flere timer et andet sted. okay og for ikke at skulle gå for længe her hjemme, fandt jeg selv en arbejdsprøvning som jeg er rigtig glad for og har fået af vide at når personen de har i fleksjob nu, går på pension til sommer, kan jeg overtage stillingen. Det er jo rigtig dejligt......men har så lige været til samtale på jobcenteret og hun sagde at jeg ikke kunne visiteres til fleks, da jeg havde for mange timer (er oppe på 25 timer fordi sagsbehandleren pressede mig) hvad er nu det for noget......hvorfor fanden skulle jeg så afprøves igen? og ja jeg har en million spørgsmål susende rundt i hovedet.....for hvad jeg har læst på nettet, så skulle det ikke være noget problem......nogen der kan forklare mig det på forståeligt sprog????????
anjapf er ikke logget ind  
Gammel 30-05-2012, 16:02   #2
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
uden du må hænge mig op på det, mener jeg faktisk, at hvis man vurderes til at kan klare 20-25 timer eller derover, så hedder det at klare sig selv på et deltidsjob. Men som sagt , er ikke helt sikker
emks er ikke logget ind  
Gammel 30-05-2012, 16:08   #3
KirstenJV
Elsker at være her på K10
 
KirstenJVs avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2011
Lokation: Vejle
Indlæg: 75
Styrke: 13
KirstenJV er ny på vejen
Det er det jeg har fået at vide. Jeg kan arbejde 20 timer og har fået at vide at jeg kan passe mig selv. Så det er desværre rigtig nok.
__________________
~ MOR ~
KirstenJV er ikke logget ind  
Gammel 30-05-2012, 16:12   #4
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 50
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Hej

det kan jeg ikke forstå .. jeg kender en der arbejder på flex med 25 timer om ugen.og diverse skånehensyn.Hendes arbejdsgiver får refunderet den halve løn
AAA er ikke logget ind  
Gammel 30-05-2012, 16:21   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
der er sådan, at folk der kan arbejde over 20 timer kan klarer sig selv
men du har jo mange skåne behov, så jeg ville da klage, hvis du for nej til fleks job.
jjsonn er ikke logget ind  
Gammel 30-05-2012, 16:23   #6
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Hmm... fleksjob handler vel om, at en person ikke kan varetage et ordinært arbejde, men har brug for et eller flere skånehensyn. Et af disse skånehensyn kan være men skal ikke være nedsat tid. Langt de fleste med fleksjob har nedsat tid, men faktisk ikke alle. På min mands arbejdsplads har der været en fleksjobber ansat, der ikke havde nedsat tid, men en masse andre skånehensyn.

Tænker, at det måske er spekulation fra kommunens side, når de siger, at man skal kunne arbejde under 20-25 timer. Lidt ligesom mange kommuner har påstået, at man ikke kunne få fleksjob, hvis man ikke kunne arbejde mindst 12 timer. Fordi en usandhed bliver sagt mange gange bliver den jo ikke rigtigt.
Når det er sagt, så ved jeg ikke, hvad lovgivningen reelt siger i forhold til max timetal og fleksjob ved som sagt bare at jeg har hørt om en, der arbejdede 37 timer, men havde andre skånehensyn.

Da jeg blev visiteret til fleks stod der da også, at et af mine skånebehov var nedsat tid...
frup er ikke logget ind  
Gammel 30-05-2012, 17:39   #7
anjapf
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
anjapf er ny på vejen
puha det er jo ikke til at blive klog på....for kan se på nogen af de andre tråde herinde at det er meget forskellig hvor mange timers fleks de har....og jeg har også hørt om en der er på fleksjob i 37 timer.....har snakket med et par venner og de er også helt uforstående.....meget mystisk....men må se om jeg kan google nogle paragraffer eller lign....suk
anjapf er ikke logget ind  
Gammel 30-05-2012, 17:53   #8
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Det er faktisk korrekt nok som de andre skriver, at for at få fleks skal erhvervsevnen være nedsat med 50 %, hvilket vil sige, at kan du arbejde 18 - 20 timer så vurderer de at du skal klare dig selv i et deltidsjob.

Der er så nogen der arbejder flere timer i fleks, men så er det fordi, at de arbejder i nedsat tempo, så de arbejder hvad der svarer til 18 timer men skal bruge 37 timer for at udføre det.

Det er virkeligt øv, og uretfærdigt,at folk mister retten til fleks ved de 18 - 20 timer, det kan være en rigtig stor indtægt de mister når folk skal leve af 18 timer...
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind  
Gammel 30-05-2012, 18:32   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
i forbindelse med fleks, skal man ikke kigge så meget på timer
men de effektiv timer
så hvis man kan arbejde 20 timer som en rask person, ja så bliver det svært med fleks
mine forsikringer udbetaler heller ikke noget, hvis det bliver vurderet man kan arbejde 20
effektiv timer
så selvom man er på en arbejdsplads i 25 timer, kan ens effektiv timer godt være 12.5
fordi man arbejder meget langsomt og har mange pauser.

så ja cirka 50 procent indsat funktionsevne, for at komme i fleks
samt det er snart lige så svært og få fleks, som hvis det drejer sig om pension
så man kan ikke regne med hvad andre har fået tidligere
MTVRV1 er ikke logget ind  
Gammel 30-05-2012, 19:27   #10
anjapf
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
anjapf er ny på vejen
Har prøvet at regne mit gennesnit ud på hvor mange timer jeg har været i min nuværende arbejdsprøvning og den siger lidt under 14 timer om ugen.....jeg laver selv regnskab med hvor mange timer om ugen jeg er der og hvor mange timer jeg er syg og hvorfor....der kan jeg se at på de 27 uger jeg har været der har jeg arbejdet 374 timer og haft 171,5 timer med sygdom eller diverse behandlinger......har dog ikke taget højde for om de 27 uger indeholder helligdag og om der har været uger hvor jeg har arbejdet 25 timer og andre uger 6 timer...kan man kalde det for ekfektive timer????

Sidst redigeret af anjapf; 30-05-2012 kl. 19:39.
anjapf er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forskel på folk Antoniette Politik og Samfund 7 05-02-2013 23:26
Forskel på §17 og §18? Biri Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 29-09-2011 14:37
Kom op af stolen og gør en forskel Hejdien Alt det andet 14 22-10-2010 14:44
§34 er der forskel? Silly Alt det andet 11 02-06-2009 21:06
Gør en forskel. Hejdien Den nyttige viden vi alle har 5 12-05-2008 21:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension