K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-09-2008, 18:23   #1
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
V-minister: K er ikke den sociale stemme

http://www.tv2fyn.dk/article/170039:...sociale-stemme

Citat:
Velfærdsminister Karen Jespersen giver den nye konservative leder, Lene Espersen, svar på tiltale. K er på ingen måde regeringens sociale stemme, lyder det.



Venstres velfærdsminister, Karen Jespersen, melder sig nu ind i den intensiverede kamp om at være VK-regeringens sociale samvittighed.

De Konservatives nye leder, Lene Espersen, har erklæret, at hun efterlyser en helt ny tilgang til de svageste i samfundet, og at det efterhånden er tid til at "vende bøtten", når det gælder politikernes tilgang til de svageste grupper.

Nu giver velfærdsminister Karen Jespersen svar på tiltale. Hun mener "absolut ikke", at Det Konservative Folkeparti er bedre end Venstre til at sikre de svageste interesser.

- Som medlem af regeringens økonomi- og koordinationsudvalg har hun (Lene Espersen, red.) nu alle muligheder for at bakke op bag nogle forslag til at forbedre vilkårene. Jeg føler bestemt ikke, at det er mig, der har bremset. Tværtimod vil jeg meget gerne igennem med flere ting. På den måde mener jeg bestemt ikke, at det er De Konservative, der på nogen måde kan siges at være den sociale stemme, siger Karen Jespersen til Ritzau.
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2008, 20:03   #2
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Er da helt enig, for en gangs skyld, med Karen Jespersen i at Konservative ikke er nogen social stemme (Lene Espersen har lige holdt tale i DI og lovet skattelettelser)

Men problemet er bare at Venstre og DF også kun er så sociale som de mener det kan betale sig rent stemmemæssigt.

Der findes ingen sociale problemer som den siddende regering og dens støttepartier ikke kunne have rettet op på nuværende tidspunkt, såfremt der havde været en reel vilje men det er der bare ikke. Viljen er der kun til symbol politik og lappeløsninger.

Hvis 1000 husejere risikere at komme i uføre eller en bank så bliver der handlet og det med krisemøder og jeg skal komme efter dig. Men hvor mange skal komme i klemme i det socialesystem og hænge fast på ledighedsydelse, falde for 300 timers reglen eller ryge fra sygedagpenge og over i at skulle forsørges af ægtefællen før der sker noget 10 000 20 000 30 000 ? jeg ved det ikke men selv om tallene er store og problemerne uoverskuelige for dem der sidder med dem ja så er det alligevel ikke noget der reelt optager politikerne fordi det er jo reelt ikke noget med mandater i.
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2008, 23:20   #3
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Der er ingen i den regering inclusive støttepartiet DF der er sociale, siden den regering er kommet til har der kun været en vej for de fattige her i samfundet og det er længere ned i fattigdom, og ydelser der ikke følger med pristallet... besparelser, beskæringer og stramninger er det regeringen står for... men de fortæller noget andet...
Det er kun når der skal ydes socialhjælp til en bank eller føres en rask krig i demokratiets navn at den sociale dimension luftes... ja og så lidt håndører i skattelettelse til de rigeste...
Jo jo vi kan købe hele verden siger de... men vi kan sku ikke engang snøvle os sammen til at uddanne vores egne læger men må importere dem fra Indien, et land der selv har mere brug for dem end vi har...
Jøsses
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2008, 07:24   #4
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
For langt ude

Ja det er lidt som at kaste med sten når man selv bor i et glashus.

Ang. import af læger - ja så er det vel ikke engang fordi vi mangler læger her i Danmark. De sidder da i hobetal i de danske kommuner og "oversætter" kollegaers speciallægeerklæringer.

Det er da dybt godnat at skattekroner bruges på at oversætte en erklæring som i forvejen er skrevet på let forståeligt dansk. Det var klogere at sætte krav om at speciallægeerklæringer skrives i "almindelig" dansk - hvilket mine nu er i forvejen.

Personligt synes jeg de sociallæger skal losses ud i det rigtige liv og bruge den uddannelse SOM VI HAR BETALT - fornuftigt - nemlig til at redde liv og livskvalitet...........

(har dog ikke selv lyst til at blive behandlet af en sociallæge. ggggggrr)

Men sådan er der jo så meget.....
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2008, 10:34   #5
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Mon ikke bare at Karen og Lene skulle skændes om hvem der har været med til at ØDELÆGGE flest svage og fattiges tilværelse i stedet for at kæmpe om "helterollen"... der er aligevel ingen af dem der opfattes som helte under samfundet's bundlinie.

Men det er nok fordi V og K godt er klar over, at VKO's regeringsmagt er ved at kunne afmåles i længde efterhånden, og så skal der lige slå'es et slag for velfærden lige som ved sidste valg.

Det bliver i hvert fald IKKE mig der bliver overbevist om, at NOGEN af de to damer agter at gøre noget for de svage og fattige i samfundet, det har de sgi' ødelagt for længe siden
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hov! Özlem siger hun IKKE vil stemme for!!! Ninja Politik og Samfund 22 23-10-2012 13:53
Venstre 2011: Kontanthjælpsmodtagere bør ikke stemme Experimental Politik og Samfund 13 18-09-2011 20:45
Minister: Syge må ikke må jagtes Webmaster K10 Nyheder 0 17-05-2010 03:01
Grunden til, IKKE at stemme radikalt! Razmo Politik og Samfund 3 03-09-2009 23:45
Grund til ikke at stemme K Razmo Politik og Samfund 6 31-08-2009 21:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension