K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-08-2009, 13:37   #1
Peavey
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2009
Indlæg: 11
Styrke: 0
Peavey er ny på vejen
Post

Er der nogen der ved om man må studere på et universitet når man er tilkendt pension efter de nye regler fra 1.1.2003.
Har selv hørt i DR's P1-Ret&Pligt da det eksisterede, at det må man godt.
Men på hsknet.dk kan man i deres "Håndbog" læse at det må man ikke.
Det ligger vel nok et sted derimellem.
Kontakter man kommunen får man at vide at så vil de tage hele ens sag op igen. For mig virker det som om at man fratager en gruppe af mennesker deres menneskeret.
Hvis der er nogen der kender til konkrete afgørelser eller lign. vil jeg blive glad.

Mvh Peavey

Vil lige i den forbindelse nævne, at jeg kender en ansat i socialpsykiatrien der efter de nye regler har fået bevilliget pension og som i den forbindelse også har fået godkendt at hun kan gå i gang med efteruddannelse indenfor socialpsykiatreien - kan ikke lige huske uddannelsens navn.

Sidst redigeret af Stezu; 14-08-2009 kl. 17:28. Årsag: 2 indlæg slået sammen - husk at bruge REDIGER-funktionen
Peavey er ikke logget ind  
Gammel 14-08-2009, 15:46   #2
Løvinden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2009
Indlæg: 135
Styrke: 15
Løvinden er ny på vejen
Jeg har da altid taget for givet at jeg kunne læse videre selvom jeg modtog førtidspension, men det er åbenbart ikke en selvfølge???? Man kan jo godt have brug for at udfylde sin tid med noget, når man er på pension.
Løvinden er ikke logget ind  
Gammel 14-08-2009, 15:54   #3
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 16
frupia1 er ny på vejen
man får vel kun pension når alle andre muligheder er udelukket. Jeg kan derfor ikke tro man må . Kunne ikke forestille mig at jeg havde fået pension hvis jeg kunne tage en uddannelse.
frupia1 er ikke logget ind  
Gammel 14-08-2009, 15:59   #4
Peavey
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2009
Indlæg: 11
Styrke: 0
Peavey er ny på vejen
Førtidspension og studie.

Er kommet i tanke om det efter lidt surfing.

Den hedder MB-Uddannelsen. Medarbejder med brugererfaring.

Hun fortalte mig personligt at hun fik godkendt uddannelsen samtidig med afgørelsen om førtidspension.

Så hvis hun kan studere kan vi andre vel også.

Men hvem kender mere til det?

Venlig hilsen Peavey
Peavey er ikke logget ind  
Gammel 14-08-2009, 16:38   #5
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Nu ved jeg ikke, hvor mange timer du vil studere om ugen, men hvis
du har fået det bedre kunne du måske spørge kommunen, om din
førtidspension kunne gøres hvilende, og du kunne indstilles til revalidering.
Tanja er ikke logget ind  
Gammel 14-08-2009, 16:48   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Kommunen kigger vel også på spørgsmålet - ønsker man at uddanne sig 'for sjov' eller er det med henblik på fremtidig beskæftigelse.....

Og så kigger de også på grunden til førtidspensionen, nogle kunne jo hakke sig gennem feks 6 timer om ugen i en arbejdsprøvning, så tingene skal jo nok hænge sammen. Det lyder jo underligt hvis man er prøvet indenfor flere fag og ikke har en arbejdsevne, men så pludselig kan klare en uddannelse.....

Nok fint at få en sagsbehandler med på råd, da det jo er denne der kender ens konkrete sag/situation, og derved kan guide én mod dét man brænder for, indenfor lovens rammer, om jeg så må sige....
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 14-08-2009, 16:52   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
venter selv på svar om pension, men har da ikke overskud til at tage en uddannelse. Så er man vel også rask nok til et flexjob.
ens pension kan gøres hvilende, hvis man har overskud til det, men ens indtægt går vil ned på revalidering.
ellers er der vel også noget galt, hvis man tager en uddanelse og får pension fordi man ikke kan lave noget.
MTVRV1 er ikke logget ind  
Gammel 14-08-2009, 16:55   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
- ja, gid jeg dog var rask nok til universitetet, men desværre er min tilstand varig, så jeg må 'studere' hjemme fra hvis jeg skal gøre mig klog på noget. ÆV.
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 14-08-2009, 17:09   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
med det der står i min ressourceprofil og læge udtalelse tror jeg godt nok min sagsbehandler vil ryste på hovedet. Hvis jeg have søgt om uddanelse og pension på en gang.
Men mit ønske var da også at kunne tage uddannelse og arbejde, men min uddannelse er internet i det omfang jeg kan. har ellers en skuffe med papir på uddannelser inde for mit tidligere erhverv.
MTVRV1 er ikke logget ind  
Gammel 14-08-2009, 17:12   #10
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Førtidspension efter 2003 gives jo kun for personer med ubetydelig eller
slet ingen erhvervsevne, og lidelsen/lidelsene skal være varige, personen
må ikke kunne påtage sig et fleksjob, ej heller kunne revalideres, men
skulle din situation være ændret af en eller anden årsag, så kan du få gjort
din førtidspension hvilende, hvis det findes realistisk og evt få revalidering,
hvis du har 6-8 timer om ugen som enkeltfag, så er det måske muligt, at fastholde førtidspensionen.
jeg synes også du skal spørge sagsbehandleren.
Tanja er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
studie af hvad der sker på et jobcenter østerbro Politik og Samfund 2 24-11-2011 00:02
Afbryde studie og søge fleksjob? Fibro25 Spørgsmål ang fleksjob 4 02-03-2011 20:34
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53
Stoppet på studie. Hvad gør jeg nu? 6000kolding Alt det andet 36 16-11-2010 15:01
FP og studie. Bassemanden Alt det andet 6 26-06-2010 10:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension