K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-03-2011, 22:24   #1
Fibro25
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-03 2011
Lokation: Kolding
Alder: 38
Indlæg: 3
Styrke: 0
Fibro25 er ny på vejen
Unhappy Afbryde studie og søge fleksjob?

Hej alle

Jeg er ny herinde, og ønsker informationer/råd ang. et evt fleksjob og vejen hertil.

Jeg startede i 2004 på videregående studie, men stoppede 2005 pga stress/angst - 62elever i en klasse, hvor de fysiske rammer gav for meget larm og uro

Startede så job - 37timer i børnehave - alt for hårdt - tog i 2006-07 uddannelse som Social- og Sundhedshjælper, hvor jeg igen udviklede angst pga stress - røg her på "lykkepiller", der da tog det værste. Psykologisk bistand ville min daværende læge ikke give mig - "Unge på 21 har ikke råd til psykolog, så kom du og snak med mig nogle gange i stedet for"

Fik efterfølgende arbejde på 32timer i hjemmeplejen - igen alt for hårdt - indkaldt til sygefraværssamtale, hvor vi tog mig af de tungere opgaver, men stadig en masse bøvl. Min daværende fysioterapeut konstateret hypermobilt bækken, og rådede mig til at læse videre til Social-og Sundhedsassistent, hvor jeg også startede på, men aldrig gennemførte pga graviditetsgener.

Blev nemlig gravid juni07, sygemeldt allerede sep07 med slem bækkenløsning, der gjorde mig sengeliggende - stoppede så småt på "lykkepillerne" fik 1.barn marts08, og startede så på pædagogstudiet feb09 -dog uden videre succes - havde svært ved at få ting fra hånden, og havde en del sygedage pga bøvl med bækkenet

Blev gravid med nr.2 maj09, blev allerede syg der, men ventede med sygemelding til aug09, da jeg jo alligevel havde lang sommerferie Nr.2 kom så jan10 - fik MR feb10 pga bækkenet - slidgigt i lænd - konstateret fibromyalgi jan11, da jeg tog til reumatolog for at få en snak om mit evige dumme bækken

Så alt i alt:
Jeg er 25, og har slidgigt i lænd, lettere hypermobil i enkelte led, kronisk bækkenløsning og har fået konstateret fibromyalgi, der giver gener i form af kronisk træthed, hukommelsesbesvær, kroniske smerter, meget lav stresstærskel, nedsat immunforsvar osv i den dur.

Det dur ikke i længden - Jeg er 1.feb 2011 startet direkte ud i praktik 30timer i børnehave og har nok allerede over 50% fravær og alt det skriftlige har jeg fuldstændigt mistet overblikket over/glemt at lave - Jeg tvivler stærkt på at jeg kommer igennem min midtvejsevaluering, der foreligger i den her uge/næste uge

Så hvordan kommer jeg videre? Fra SU til evt visitation af fleksjob - FTP ønsker jeg ikke at tænke på endnu - vil jo gerne arbejde i det omfang jeg kan, det bliver bare ikke over 20timer

Fibro25
Fibro25 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2011, 07:52   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg tror ikke du har de store chancer for fleks, men du skal være sygemeldt gemmen længere tid og så skal du i arbejdsprøvning før du kan søge om fleks.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2011, 08:01   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Der er ingen her, der kan vurdere, om du er berettiget til fleks, men med de problemer du har vil jeg slet ikke udelukke det.

Jeg vil tro, at der kommer andre i løbet af dagen, der kan råde dig m.h.t. hvordan du bør gribe det an, men jeg tror du skal forberede dig på en lang og drøj kamp med kommunen, sikkert på kontanthjælp.

Er du gift?

Bor du til leje?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2011, 09:06   #4
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej fibro 25.

Jeg synes ikke du bare skal droppe din uddannelse - men kontakte din studievejleder og sagsbehandler. Måske kan i finde en løsning, hvor du på en eller anden måde kan få uddannelsen alligevel (hvis det er det som du ønsker). Måske du kan strække forløbet over en længere periode, måske kan du få tilknyttet en støtteperson/hjælper under uddannelsen.

Men måske ønsker du slet ikke uddannelsen, og så synes jeg alligevel du skal kontakte sagsbehandleren, inden du blot melder dig ud af studiet. Måske kan i så sammen få lagt en anden plan, om arbejdsprøvning eller lign. Det skal der jo foreligge før evt. flexjob.

Under alle omstændigheder skal du lade være at gøre noget uoverlagt fordi det her og nu virker som den nemmeste løsning.

Velcro.
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2011, 20:34   #5
Fibro25
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-03 2011
Lokation: Kolding
Alder: 38
Indlæg: 3
Styrke: 0
Fibro25 er ny på vejen
Tak alle tre

Vovse:
Jeg er ikke gift, men samlevende med min kæreste gennem de sidste snart 15måneder og vi bor til leje. Jeg er dog dagpengeberettiget pt, men til en sats lavere end kontanthjælp

Jeg tænker mest om jeg selv kan tage kontant til kommunen uden at der kommer til at stå noget i min evt kommende journal? At de skriver, at jeg er ung og ikke gider læse mere osv i den dur - vil jo gerne, har bare rigtig svært ved det.

Er det min kommunes beskæftigelsesrådgivning, jeg skal tage kontant til, og hvad siger man i sådan en situation? At man gerne vil arbejdsprøves for at se, om man kan bibeholde kontakten til arbejdsmarkedet?

Fibro25
Fibro25 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
At søge fleksjob Zweetz Spørgsmål ang fleksjob 5 19-10-2011 10:21
At søge om fleksjob... mumle_mund Spørgsmål ang fleksjob 2 29-09-2011 23:30
Stoppet på studie. Hvad gør jeg nu? 6000kolding Alt det andet 36 16-11-2010 15:01
FP og studie. Bassemanden Alt det andet 6 26-06-2010 10:15
Førtidspension og studie. Peavey Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 44 15-08-2009 14:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension