K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-07-2018, 07:06   #1
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
Medicin - Smerter

Hej

Morgen
Får Pinex retard 4 stk
Gababentin 3 stk
bonyl 1 stk
Glukosamin 3 stk
Centyl (vanddrivende) 1 stk
Kalium 2 stk
D vitamin 1 stk

Middag
gabapentin 3 stk

aften
pinex retard 4 stk
gababentin 3 stk
Bonyl 1 stk
kalium 2 stk

Har Hjerneskade
har søvnabnø
Har slidgigt
Har modic forandringer flere steder i ryggen
Har spinalstenose
Har fået at vide at min ryg er meget slidt at disc mellem rygvirvler er som papir
Kan ikke ligge mere end 4-5 timer så sover jeg lidt siddende også
Kan max gå en km sammenhængende
Er konstant træt
Har konstant ondt

Så alle i dejlige mennesker jeg har brug for gode råd
Min Læge siger bare spis piller
Men jeg synes det er blevet lidt voldsomt
Hilsen
NP
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2018, 08:51   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Har du været på en smerte Klinik?
Man er jo nødt at gøre noget ved ens smerter og hævelse og piller er jo nok det eneste der er
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2018, 09:14   #3
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Jeg ved ikke hvordan i har det med jeres læge ang. medicin, min læge er så lige modsat din NPH. da der er et meget stort forbrug af medicin i dk, er læger blevet pålagt af lægemiddelstyrelsen at de ikke længere må udskrive medicin over tlf. at man skal møde op og så få en samtale med lægen om der kan skæres ned på medicinen. har i samme erfaring med jeres læge??
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2018, 09:32   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jep, møder op hver trejde måned for en relevant og god samtale om medicinen og får herefter en recept på 3 måneders medicin med. Men snakken er min god læge til iht medicin, men han holdt også øje med forbruget inden de nye regler og vi arbejder løbende med andet fx antiinflamatorisk kost mm
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2018, 09:37   #5
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Umuligt at svare på herinde.

Hvis du ikke kan lide at tage piller, kan noget af det du får fås i flydende form som en mixtur.

Har din læge taget blodprøver for at se dit kalium indhold i blodet og forklaret hvor du ikke bliver suppleret med en kalk tabl. ?

Ellers smerteklinik som andre skriver. Husk din læge skal tage dig seriøst og forklare dig tingene så du ikke går og bliver usikker. Ellers må du skifte.

Se også det her link. Ved ikke om det er blevet ført ud i livet. Men så skal der jo ligges en ny plan for dig. Måske du kan bruge det som argument for at komme på en smerteklinik, hvis din læge er svær at danse med.

https://laegemiddelstyrelsen.dk/da/n...s-af-markedet/

Sidst redigeret af de7smådværge; 10-07-2018 kl. 09:44.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2018, 09:49   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Du skriver ikke noget om hvor du har ondt.

Jeg har en reel ryglidelse, som bl.a. omfatter et par disc, som er totalt flade, men jeg har efterhånden fundet ud af, at dette ikke har været årsagen til mine rygsmerter.
Når min fordøjelse og mit stofskifte er orden, så har jeg ingen rygsmerter.

Af din medicinliste springer det mig i øjnene, at du ikke tager andre vitaminer end D, og ikke andre mineraler end kalium.
Hvis man mangler magnesium (hvilket de fleste mennesker gør), så kan man ikke optage kalium.

Men desværre interesserer vores læger sig en en bjælde for disse ting
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2018, 11:07   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Følg endelig rådet længere oppe i tråden.

Anmod om at blive henvist til en smerteklinik.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2018, 06:30   #8
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
Medicin smerter

Hej
Du skriver ikke noget om hvor du har ondt.

Det var nok lettere at skrive om hvor ikke
Jeg har slidgigt i alle store led ,har modic har nerver i klemme hvad der er skyld i smerter ved man ikke men resultatet for mig er følesløs fra nakken og ned mellem skuldre og stærke smerter bare jeg bærer få kilo
Har også smerter i lænd og ned i benene, har svært ved at gå eller at ligge ned for længe

Har fået at vide operationer ikke er vejen for mig, min ryg er for slidt

Jeg møder skam også ind hver tredie måned til blodprøver og snak om medicin

Ja smerteklinik er måske næste step

Mine tanker med det her var ;

Hvad gør andre med stærke smerter
Er der andre måder at gribe det an på

Hilsen NP
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2018, 08:31   #9
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Jeg fik smerteplaster på klinikken og det hjælp længe men det er jo sådan at vores krop vender sig til medicin og så skal den have mere
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2018, 08:34   #10
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
jeg har haft stærke smerter i nu 8 år , ødelagt nakke, er nu førtidspensionist........................det jeg lærte på smerteklinik, var IKKE at de kunne fjerne mine smerter, de tog en masse medicin fra mig som min egen praktiserende læge havde pumpet mig med i flere år, som alligevel ikke hjalp.

på smerteklinikken lærte jeg at forvalte dagens aktiviteter på en bedre måde, sådan at jeg ikke gik helt død under aften af smerter. det betyder kort sagt noget med at lære at lægge mange pauser ind eks. når jeg selv kæmper mig gennem at støvsuge min stue, .

jeg lærte kort sagt at styre smerterne i stedet for at de styre mig, dvs. jeg vælger hvad jeg laver i løbet af dagen, og hvilken pris jeg betaler i form af ekstra smerter hvis jeg giver den en skalle med et eller andet.

det er sådan jeg takler mine smerter, jeg har og får stadig tramadol, men ikke på daglig basis, jeg tager det når smerterne går helt i hegnet . jeg har nu lært at jeg ikke kan det samme som før, og er nødt til at leve med at sådan er det, men min livskvalitet steg meget efter besøget på smerteklinikken, fordi de ikke laver andet end at hjælpe os smertepatienter til at få bedst mulige livskvalitet med det helbred vi nu har fået.

men en mirakelkur er det ikke , desværre.

håber du kan bruge det held og lykke til dig
vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension