K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-03-2013, 16:01   #1
bruger2013
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2013
Indlæg: 206
Styrke: 12
bruger2013 er ny på vejen
Stoppe praktik når der ikke er jobmulighed?

Okay jeg har siddet og spekuleret lidt..

Jeg er i praktik da jeg er på Sygedagpenge.
Jeg har været på en bofællesskab for unge med down og lignende. jeg har nu været i praktik siden 7. August 2012, så er efterhånden ret tryg ved stedet.
MEN jeg havde nok håber der evt. kunne blive et job(de bruger også ufaglærte/aktivitetmedarbejder som er på fleks.)
Det største ønske ville være at få fleks og kunne blive , men jeg er ved at være udkørt af systemet og har desuden nu været på sygedagpenge i 1 år og så fået april+maj med.

Da jeg fik afvide der ikke var råd til at ansætte (dog evt. mulighed på fleks)
Jeg er virkelig glad for at være der til trods for det godt kan være lidt hård og grænseoverskridende - men de unge giver mig så meget og man mærker der er brug for en!!!

Nå men jeg er bare kommet dertil at måske de bare nyder godt af den gratis arbejdskræft de har haft længe. Jeg har virkelig gjort mit og også fået masser af ros. Jeg er typen der ikke er god til at sige fra og derfor er jeg jo også nem at "udnytte".

Jeg er der pt. 18 timer og det forventes af JC at jeg kommer op på 25 timer i løbet af de 2 måneder jeg er forlænget. Ikke at jeg pt kan overskue det, men jeg har efterhånden ingenting at sige synes jeg.

Jeg har en del skånehensyn.
Ikke stressbetonet
ej stort ansvar
Ej tidspres
Nogenlunde forudsigelse
Enkelte, overskuelige opgaver


Jeg er i behandling(psykologsamtaler) hver 2 uge på psyk og har diagnoserne: Periodisk depression pt moderat, social forbi, dysthymi og personlighedsforstyrrelsen ængstelig(evasiv).

Jeg kan snart ikke overskue min fremtid.

Nå lang smørrer. Men det jeg ville var om jeg skulle fortælle sagsbehandler og job konsulent der ej er mulighed for job.
Jeg tænker også - når man fx kan arbejde et vis antal timer i min nuværende praktik, forventes det så at det gælder alle erhverv? Jeg har en uddannelse, men den kan jeg desværre ikke vende tilbage til.

Jeg ønsker at ingen vil kopiere min tekst!
bruger2013 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2013, 16:20   #2
bruger2013
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2013
Indlæg: 206
Styrke: 12
bruger2013 er ny på vejen
og.....

I mine papirer fra min sagsbehandler/JC, står der at det overordnet mål er:

Tilknytning til det ordinære arbejdsmarken eller uddannelsesystem.

Det skal også siges jeg har utrolig dårlig korttidshukommelse og kan ikke koncentere mig lang tid af gangen. Fx. kan jeg ej læse eller bare se tv/film så mister jeg hurtig fokus og kigger og tænker alt muligt andet.
bruger2013 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2013, 17:45   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Når du er i praktik med sygedagpenge, er formålet nok at afprøve hvad du kan samt få dig trænet op til selvforsørgelse igen.

Din forlængelse går jo også på at du bliver rask og kan klare dig selv indenfor en kort periode.

Normalt ligger selvforsørgelse omkring de 20 effektive timer.

Så medmindre du bliver dårligere eller ikke kommer derop, bliver du sikkert opfordret til at melde dig ledig samt søge job, når dine sygedagpenge udløber.

Bliver du dårligere eller ikke kan komme højere op, er der mulighed for at søge om forlængelse med henblik på afklaring til fleks.. men det er kun hvis du indenfor 6 mdr vurderes til at være stationær samt med en varig nedsættelse af arbejdsevnen på mindst 50 %
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2013, 18:38   #4
bruger2013
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2013
Indlæg: 206
Styrke: 12
bruger2013 er ny på vejen
takker

Vi (min praktiks kontaktperson) og jeg skal ihvertfald have sagt at jeg bestemt ikke engang er fuld effektiv de 18 timer, og de kan se jeg går død efter frokost 12.30. Der er møde med jobkonsulet start i april.
Jeg tænker bare - hvor finder man job der vil ansætte en med de skånehensyn jeg har?
bruger2013 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2013, 23:23   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Du skriver selv, i dit 2. indlæg, at målet er ordinær beskæftigelse eller uddannelse.

Det er det kommunen sigter imod, og derfor de ønsker, at få dig op på (minimum) 25 timer pr. uge, fordi, at hvis du kan arbejde over 20 timer pr. uge (måske endda lidt under 20), så vil du ikke være berettiget til fleks.

Uanset hvad kommunen har af mål og ønsker, så er din opgave, at passe på dig selv, og tage de fornødne hensyn til dig selv og dine skavanker, for du skal ikke forvente, at andre gør det.

Om du skal fortælle kommunen, at der ikke er job til dig når praktikken er overstået, ved jeg ikke med sikkerhed, men hvis din praktik stoppes før du er "færdig-afprøvet", så vil du kunne forvente, at skulle afprøves et andet sted.

Så hvis du har det godt med, at være der hvor du er nu, så kan du vel lige så godt blive der, og gøre praktikken færdig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2013, 00:31   #6
bruger2013
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2013
Indlæg: 206
Styrke: 12
bruger2013 er ny på vejen
ja.....

Men jeg er bare bange for hvordan jeg får et job med min bagage? der er jo nok der er ledige og så tages der nok den der kan yde mest for lønnen... Stopper mine sygedagpenge her efter maj er jeg ude af systemet, da jeg ikke vil kunne få noget økonomisk støtte... jeg frygter nok bare det får mig længere ned når der ikke er en formål med faktisk og komme ud af døren.
Jeg laver ikke andet end at passe min praktik og så hjem for mig selv med låst dør da jeg er godt udmattet. Jeg har ikke rigtig overskud til at ses med nogle og familiesammenkomster har jeg ikke været til siden.. ja kan ikke engang huske det. Jeg har ikke set familien i år udover min mor og far.
Åhh jeg vil bare så gerne være normal og have et fast ståsted.

Lige nu er jeg bare så ked, træt og udmattet. Jeg tænker tit hvornår nok er nok og det ville være rart med et andet liv....(dog er det bedre jeg "lider" end evt. efterladte overbeviser jeg mig selv om)
bruger2013 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2013, 13:25   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af bruger2013 Se meddelelser
Jeg laver ikke andet end at passe min praktik og så hjem for mig selv med låst dør da jeg er godt udmattet. Jeg har ikke rigtig overskud til at ses med nogle og familiesammenkomster har jeg ikke været til siden.. ja kan ikke engang huske det. Jeg har ikke set familien i år udover min mor og far.
Jeg kan ikke lige huske, om det er skrevet før, i denne tråd, men jeg vil kraftigt anbefale dig, at skrive en udførlig dagbog, som du sender til din sb og jobkonsulent hver uge.
Jeg kan anbefale denne model, som jeg selv har brugt: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2013, 13:51   #8
bruger2013
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2013
Indlæg: 206
Styrke: 12
bruger2013 er ny på vejen
Tak for du vil svare og komme med råd. Jeg skal ihvertfald have snakket med min kontaktperson i praktikken om mine spekulationer. De er heldigvis super støttende og har også tilbudt at tage med mig på JC hvis jeg vil. Åhh jeg synes bare nogle af diagnoserne er så private.
bruger2013 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2013, 21:20   #9
bruger2013
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2013
Indlæg: 206
Styrke: 12
bruger2013 er ny på vejen
Det jeg tænker mest over er at hvis jeg betragtes som kunne være selvforsørgende, hvis jeg bliver presset op på de 25 timer, hvordan filen får/søger jeg så job når man har skånehensyn og har brug for en del små pauser.??
Ja undskyld mig... jeg kan virkelig snart ikke se en fremtid og så i en alder af 25
bruger2013 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2013, 21:33   #10
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Jeg har lige fået afslag til fleks pga en praktik i 2011 hvor de påstår jeg kom op på 20 timer (hvilket ikke passer)
Ligger på 12 timer nu og de mener at jeg kan komme på ordinært job/deltidsjob... Så det er ikke nemt og jeg har mange skånebehov
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
forstår ikke min "praktik" afklaring lillesine Spørgsmål ang fleksjob 3 25-05-2013 13:43
praktik som ikke går som det skal Vej86 Jeg er kommet i praktik. 14 08-02-2013 11:45
kommunen kan ikke finde praktik plads ette74 Alt det andet 7 03-03-2012 09:21
Man kan ikke stoppe sygedagpenge hvis ikke der er lavet ressourceprofil Hejdien Nyt fra Ankestyrelsen 10 01-12-2009 20:47
Jobmulighed med de ældre zuza Manglen på Fleksjob 5 27-05-2009 23:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension