K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-09-2010, 00:26   #81
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sibt Se meddelelser
Måske man for alvor skal overveje udlandet
Jeg er jo flygtet og det er da skønt at der ikke sidder naboer inde bag ved gardinet og venter på jeg skal snuppe en spade og grave et par tomatplanter op uden at ømme mig i smerte...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...

Sidst redigeret af Hexi; 21-09-2010 kl. 00:30. Årsag: staveged
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 00:35   #82
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
Ja ifølge reglerne og loven er det muligt... vil ikke afvise det er sket i enkelte tilfælde at muligheden er udnyttet... men generelt tildeler kommunerne ikke pension til 10 timers arbejsevne der bliver det flexjob...

I enkelte tilfælde ? Ehm, der er da mange, der har et skånejob. Så det er ikke noget med enkelte tilfælde.

Og du kan altså ikke generalisere kommunerne, da der er meget forskel på den enkelte kommune.

Tror sq ikke på, der er nogen, der vil ansætte en på flex, på 10 timer.

Min kommune siger at 15 timer er for lidt til flex, så det er altså helt forskelligt fra kommune til kommune.

Så du kan ikke bare sige, at med en erhvervsevne på 10 timer om ugen, kan man ikke få pension.
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 00:44   #83
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Min kommune siger at 15 timer er for lidt til flex, så det er altså helt forskelligt fra kommune til kommune.
ja for her er det under 15 timer er tilsætning for en arbejdsskiver men igen troer alt lige fra fp til flex søgning om varme cykel osv kommer and på hvilken del af danmark man lever i

Sidst redigeret af superkok; 21-09-2010 kl. 00:54.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 00:52   #84
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
ja for her er det under 15 timer er tilsætning for en arbejdsskiver men igne troer alt lige fra fp til flex søgning om varme cykel osv kommer and på hvilken del af danmark man lver i
Forstår ikke hvad du skriver ?
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 00:53   #85
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af SoLost Se meddelelser
I enkelte tilfælde ? Ehm, der er da mange, der har et skånejob. Så det er ikke noget med enkelte tilfælde.


Min kommune siger at 15 timer er for lidt til flex, så det er altså helt forskelligt fra kommune til kommune.

Så du kan ikke bare sige, at med en erhvervsevne på 10 timer om ugen, kan man ikke få pension.
Nej jeg har jo også lige sagt at ifølge reglerne er det muligt at få pension med 10 timers ugentligt arbejdsevne...

Ang skånejobs kan du så henvise til nogen opgørelser der angiver hvor mange på 2003 ordningen der har skånejobs...?? det var jo en meget udbredt ordning på den gamle pension men hvad med på den nye ??

Gad nok vide hvor mange her på k10 der har fået tildelt pension med 15 timers ugentligt arbejdsevne ... jeg har ingen set og du må gerne henvise mig til en tråd eller dig selv og oplyse mig i min uvidenhed...


...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 01:04   #86
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det tror jeg ikke findes.

Der tildeles ikke førtidspensioner, hvor der er en arbejdsevne, mit gæt, over 5 timer.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 01:21   #87
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
Nej jeg har jo også lige sagt at ifølge reglerne er det muligt at få pension med 10 timers ugentligt arbejdsevne...
Ang skånejobs kan du så henvise til nogen opgørelser der angiver hvor mange på 2003 ordningen der har skånejobs...?? det var jo en meget udbredt ordning på den gamle pension men hvad med på den nye ??
Det stemmer så bare ikke overens med, at du generaliserer kommunerne til, at tilkende flexjob i stedet for pension, hvis man har en erhvervsevne på 10 timer.

Hvad man hører om herinde, er jo ikke hvordan det foregår over det hele.

Dem der ikke har haft en masse problemer med at få tilkendt ftp. ender højst sandsynligt ikke herinde.

Derfor kan du jo i realiteten ikke vide, om der er flere folk med en erhvervsevne på 10 timer, der er på ftp. (Jeg ved i hvert fald, at der er mange)

Hvilket jo er ganske normalt, da et skånejob sågar kan være 12 timer.


Citat:
Gad nok vide hvor mange her på k10 der har fået tildelt pension med 15 timers ugentligt arbejdsevne ... jeg har ingen set og du må gerne henvise mig til en tråd eller dig selv og oplyse mig i min uvidenhed...
Det har jeg aldrig påstået der er, efter min mening er 15 timer's arbejdsevne da helt passende til et fleksjob.

Jeg fortalte blot hvad min tidligere sagsbehandler havde sagt, for at vise, at der altså er stor forskel fra kommune til kommune.
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 01:27   #88
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
Der tildeles ikke førtidspensioner, hvor der er en arbejdsevne, mit gæt, over 5 timer.
Det kan du jo i realiteten ikke vide. Hvad med alle dem, der får tilkendt ftp. uden arbejdsprøvninger.

Man kan da ikke vide hvad deres arbejdsevne så er på.


Jeg tror da godt, at jeg en dag kan klare ca. 10 timer om ugen, men derfor hedder det stadig pension hos mig.
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 01:32   #89
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af SoLost Se meddelelser
Det stemmer så bare ikke overens med, at du generaliserer kommunerne til, at tilkende flexjob i stedet for pension, hvis man har en erhvervsevne på 10 timer.

Hvad man hører om herinde, er jo ikke hvordan det foregår over det hele.

Dem der ikke har haft en masse problemer med at få tilkendt ftp. ender højst sandsynligt ikke herinde.

Derfor kan du jo i realiteten ikke vide, om der er flere folk med en erhvervsevne på 10 timer, der er på ftp. (Jeg ved i hvert fald, at der er mange)

Hvilket jo er ganske normalt, da et skånejob sågar kan være 12 timer.
Jamen der er jo mange på k10 og et ret bredt udsnit af kommuner... og langt de fleste herinde er tildelt med en arbejdsevne under 5 timer om ugen...
Vil du så oplyse mig hvad det er for kommuner der tildeler pension med en restarbejdsevne på 10 timer ??? altså når du nu kender så mange...

Jeg kunne ogå godt tænke mig at vide i hvilke kommuner man kan få tildelt skånejobs på 12 timer med pensionen ???
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 01:33   #90
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Syntes det er noget mærkeligt noget, dem der tænker, at når man får ftp. jamen så skal man ligge hjemme i sin seng, dag ind & dag ud. Man har vel ligeså vel som raske mennesker retten til fritidsinteresser, bare fordi man ikke kan blive selvforsørgende.
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
DUKHs tema "Mødet mellem borger og systemet" phhmw Alt det andet 2 03-01-2010 13:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension