K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-09-2010, 23:42   #41
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg kan slet ikke få ind under hatten, hvordan man kan overtale en sagsbehandler til NOGET som HELST, og hvordan man på nogen måder kan - ikke bare snyde en læge, men også speciallæger????
For at få tilkendt pension efter de nye regler, så skal alt kunne dokumenteres, og behandlinger skal afprøves og dokumenteres som værende virkningsløse osv osv.

Lyver de så gennem flere ÅR?
Går og tager medicin, går til styrketræning, går i smertecenteret, fifler med arbejdsprøvningerne, bytter røntgenbilleder med nogen, lader sig indlægge på psykiatrisk osv osv......????

Går en fuldstændig rask person så bare op og siger, jeg vil søge pension, og så lyver man sig gennem hele forløbet???

JEG kan simpelthen ikke tro på det! Det lyder, for mig, fuldstændig vanvittigt at det - på de nye regler overhoved kan lade sig gøre

Og hvorfor hører vi aldrig noget om det?
Hvis superkok har anmeldt flere, og flere har anmeldt en masse, ville det så ikke komme frem i medierne, at der svindles i STOR stil på landsplan og at der fældes førtidspensionssvindlere på stribe?

Jeg tror ikke en meter på det og skal have beviser, før end jeg kan tro andet.

Jeg ved godt der svindles med børnebidrag, boligsikring, parforhold osv, for det er sager der jævnligt dukker op, men jeg har endnu ikke læst om nogen førtidspensionister på de nye regler der er blevet knaldet for svindel!!!!!

Men hold da op, hvor folk TALER meget om dem! Men hvor er de??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2010, 00:31   #42
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Helenekr:

Er fuldstændig enig i dit indlæg.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2010, 00:31   #43
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Den hetz mod syge mennesker er noget svineri!

Jeg selv ligner på ingen måde en syg person og se hellere ikke syg ud. Men røntgen billeder, hav af undersøgelser og ar på min krop bevidner noget helt andet.
Jeg sover også meget, på grund af smerter jeg har og fordi jeg blive så træt af næsten ingenting.

Jeg tager det hele som det er og er faktisk ret så ligeglad med, om der er nogen som synes at der må være noget mystisk med min pension, fordi jeg ser ud som jeg gøre.

Men jeg er også glad for, at jeg er på den anden side af 45 og behøver ikke at stresse mig over den der ny pensionsreform.
Livet slutter en dag, sådan er det bare og derfor er jeg er glad for, at jeg fik lov til at live det liv jeg har tilbage i fred og ro.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2010, 01:26   #44
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Er også enig med helenekr ... finder det meget svært at tro på al den svindel der omtales alle steder vedr. pensioner...

Har selv været igennem forløbet og ved på egen krop at der ikke gives ved dørene i systemet... tværtimod er der uhyggeligt svært at komme igennem...

Iøvrigt så synes jeg alt det anonyme anmelderi som åbenbart er blevet så populært er ret usympatisk... minder mig lidt for meget om det engang meget kritiserede østtyskland og sovjetunionen i gamle dage... hvis man vil adoptere noget fra de systemer kan man nok finde noget mere sympatisk...

....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2010, 01:50   #45
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Hvis superkok har anmeldt flere, og flere har anmeldt en masse, ville det så ikke komme frem i medierne, at der svindles i STOR stil på landsplan og at der fældes førtidspensionssvindlere på stribe?
forde det er tys tys tys hvad ved jeg havde jeg bare vidst hvorfor osv havde jeg sagdt det

Citat:
Iøvrigt så synes jeg alt det anonyme anmelderi som åbenbart er blevet så populært er ret usympatisk
har selv fudne uf ad da jeg fik alle mine papir komunen havde selv får en andelme de mistænkte mig men sjovt nok kom den ikke så langt fik det først avide da jeg fik aketeinsigt jeg kunne ikke rigtigt lade det gå mig på eneste jeg gjorde var trække på skulderen mit liv er for kort til at bekømre mig om hvem hvad hvor hvorfor osv

Citat:
Jeg selv ligner på ingen måde en syg person og se hellere ikke syg ud. Men røntgen billeder, hav af undersøgelser og ar på min krop bevidner noget helt andet.
samme her men min menig er det store problem er folk ser en ting ved ikke hvad der sker efter man har spille bold osv med ungerne i 2 min de ser ikke man skla ligge/sove i en time eller 2 hvor stor ens smerter er ser folk heller ikke mange regere ud fra det de ser men aner intet om resten derfor skal man altid være 100% sikker i en sag inden man gør noget som helst men det er min mening

Citat:
Jeg tror ikke en meter på det og skal have beviser, før end jeg kan tro ande
hvis det var til mig ja da jeg finder bare på noget for at skrive her da jo jo jo jeg har ikke andet at bruge min tid lol jo hvad mon jeg skal fidne på næste gang hmm tja jo ved ikke nej gu er det sgu da sandt eller ville jeg ikke sige/skrive det det her er nu ment som lidt sjov ikke andet vi skla have list sjov eller bliver vores dag sgu fro kedeligt og jeg ville aldrig skrive noget bare for at skrive noget alrid i livet

Sidst redigeret af superkok; 20-09-2010 kl. 02:25.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2010, 07:36   #46
jailbird
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2010
Lokation: Roskilde
Indlæg: 21
Styrke: 15
jailbird er ny på vejen
Jeg vil svare på de senste indlæg samlet. Husk på jeg på ingen måder er efter de mennesker der har et faktisk behov for en forsørgelse ,og er skarp kritikker af ex sagbehandlingstiden i pensionsager.

som jeg ser snyden er snyd en uretsmæssig tildeling af en fælles gode (pensionen) hvis vedkomnen i grunden kan mere end personen har oplyst eller der er konstateret, man skal huske på at en pension gives til folk der har en arbejdsevne der er nedsat så forsørgergrundlaget ved alm arbejde er væk.

Så kommer mennet... det velfærdssystem vi har her i danmark, er vi alle en del af, og jeg er sikker på at ikke mange mener det er ok de selv går på job og bidrager til fælleskassen via deres skat ,hvis de ved naboen har en fast indkomst fra det offenlige grundet tab af erhversevne og så samtidig har så mange arbejdstimer at det må betragtes som et alm lønnet arbejde.

Husk nu at jeg ikke angriber pensionister der har 5-10 (for at sætte et tal)timer om ugen i et job, da jeg så absolut mener det er vigtig at komme ud og bl.a tale med andre, bidrage med det man kan til det store fællesskab, få grundlagt nogle værdier for en selv der højner egen livskvalitet, for derved at nedsætte risikoen for psyiske føgleskader

her et par artikler om netop den problemstilling

http://blogs.jp.dk/politiskkrabask/2...de-af-kontrol/

http://politiken.dk/erhverv/article719885.ece

men Indenfor de næste meget afgørende par år vil det nok gå op for flere og flere at vi er på vej mod bunden, og så bliver der ikke tale om snyd med pensionen, men istedet tvivl om du overhovedet får pension!

det ser lidt sort ud
http://www.information.dk/225952
jailbird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2010, 08:01   #47
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg er bare træt af, at HVER gang vi har en diskussion, så er det de såkaldt 'brådne kar' der bliver fokuseret på, selvom jeg reelt aldrig har set en sag på alle der der brådne kar!

Og det er snart lige meget hvad der tales om. Diskuterer vi anmeldelser, så er det alle de brådne kars skyld, at det er svært at få pension, derfor skal de anmeldes - er det ikke selv modsigende? Hvis svindlere kan få pension uden at være syge, hey, så kan de syge vel også få den. Så er det vel ikke svindlernes skyld det er svært (de beviser jo det er herre nemt!) og kan via årelangt skuespil hvor de snyder sagsbehandlere, læger og speciallæger få den. Men de eneste de IKKE kan snyde, er naboen???

Come on - helt ærligt!!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2010, 08:05   #48
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Men de links der er lagt ind ovenfor i jailbirds indlæg, henviser jo ikke til snyd? Det er jo reglerne der er sådan, blandt andet med modregning. De tal, der er nævnt drejer sig jo om arbejde og lønindtægt, der er oplyst til og kendt af det offentlige?
At der så kan være noget galt med reglerne; det kan man jo så diskutere.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2010, 08:14   #49
jailbird
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2010
Lokation: Roskilde
Indlæg: 21
Styrke: 15
jailbird er ny på vejen
jeg tror - derved sagt ikke ved - at mange af de omtalte sager er gamle. idag har jeg en mave fornemmelse af at det er så meget svære at få pension at stor set alle af den slags sager er stoppet.

men det er et fakta at vi har haft en periode hvor det var meget nemt eller med andre ord kravene var anderledes for at få en pension.

det er ydermere min overbevisning at der stadigvæk idag ansøges på et for mig forkert grundlag i sager. aqt jeg godt kan forstå de personer er en anden sag. de sager jeg her tænker på er sager hvor folk i årevis har stået i stampe i sysyemet og nu drives rundt som var det en klapjagt, i fuldstændige ligegyldige aktiveringer uden nogle former for både forfuft eller fremtid i.. i mange tilfælde er det så stressende at der kan udvikles former for psykisk lidelser. men dette er en helt anden problematik.

P.s nu er det jo "naboen" der følger deres dagligdag tæt og ikke lægen eller socialrådgiveren

over and out
jailbird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2010, 08:17   #50
jailbird
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2010
Lokation: Roskilde
Indlæg: 21
Styrke: 15
jailbird er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Men de links der er lagt ind ovenfor i jailbirds indlæg, henviser jo ikke til snyd? Det er jo reglerne der er sådan, blandt andet med modregning. De tal, der er nævnt drejer sig jo om arbejde og lønindtægt, der er oplyst til og kendt af det offentlige?
At der så kan være noget galt med reglerne; det kan man jo så diskutere.
læs teksten...jeg skrev

som jeg ser snyden er snyd en uretsmæssig tildeling af en fælles gode (pensionen) hvis vedkomnen i grunden kan mere end personen har oplyst eller der er konstateret, man skal huske på at en pension gives til folk der har en arbejdsevne der er nedsat så forsørgergrundlaget ved alm arbejde er væk.
jailbird er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
DUKHs tema "Mødet mellem borger og systemet" phhmw Alt det andet 2 03-01-2010 13:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension