K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-09-2010, 01:39   #91
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af SoLost Se meddelelser
Syntes det er noget mærkeligt noget, dem der tænker, at når man får ftp. jamen så skal man ligge hjemme i sin seng, dag ind & dag ud. Man har vel ligeså vel som raske mennesker retten til fritidsinteresser, bare fordi man ikke kan blive selvforsørgende.
Jamen der er vi da helt enige... at selvom man er pensionist har man retten til et liv uden der er nogen der skal have ondt af det...

Men i tidens ånd er det altså noget vi skal kæmpe for... det kommer ikke af sig selv... når en anonym henvendelse (denne tråds start) kan betyde at man bliver indkaldt til forhør hos kommunen...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 01:48   #92
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
Jamen der er jo mange på k10 og et ret bredt udsnit af kommuner... og langt de fleste herinde er tildelt med en arbejdsevne under 5 timer om ugen...
Vil du så oplyse mig hvad det er for kommuner der tildeler pension med en restarbejdsevne på 10 timer ??? altså når du nu kender så mange...
Ja, men du kan jo ikke vide hvor mange der er, udover dem der er på K10.
Der kan jo sagtens være lige så mange eller flere, som der ikke er herinde, men er syge.

Langt de fleste? Det er så din opfattelse. Jeg har nu læst om rigtig mange herinde, der er tilkendt ftp. uden arbejdsprøvninger. Dem ved du ikke, hvad deres arbejdsevne er på. Og kan meget vel være over 5 timer.

Det er jo ikke bare sådan at den og den kommune gør sådan og sådan.
Nej, det kommer an på den enkelte sag. Men dem der arbejder i beskyttet beskæftigelse, såsom dem på autisme centre, f.eks. Ja de har jo en arbejdsevne deromkring, hvis ikke mere.
Og dem der læser enkeltfag/kurser, det er jo også en arbejdsevne, hvis det blev brugt i et erhverv i stedet for.

Citat:
Jeg kunne ogå godt tænke mig at vide i hvilke kommuner man kan få tildelt skånejobs på 12 timer med pensionen ???
Det har igen intet med hvilken kommune at gøre. Men hvordan man vurderer hver enkelete borger. Men så en udsendelse i tv, for nogen dage siden, om ftp'er med skånejob og de arbejdede allesammen 12 timer.
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 01:58   #93
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
Jamen der er vi da helt enige... at selvom man er pensionist har man retten til et liv uden der er nogen der skal have ondt af det...

Men i tidens ånd er det altså noget vi skal kæmpe for... det kommer ikke af sig selv... når en anonym henvendelse (denne tråds start) kan betyde at man bliver indkaldt til forhør hos kommunen...

Jeg syntes simpelthen det er grotesk, som om de fleste ftp'er ikke allerede har kæmpet nok.

Ja, jeg fatter simpelthen ikke hvordan man kan mene, at man ikke kan gå i fitness, bare fordi man får ftp.

Ftp. er jo udelukkende, hvis man ikke kan blive selvforsørgende.
På grund af, f.eks. et livslangt handicap.

Fordi man ikke kan blive selvforsørgende, kan man godt have et liv.

Men der er jo nok desværre ikke så meget at gøre, nogen folk har åbenbart bare ondt i røven. Og tænker ikke på de svageste.
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 01:59   #94
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af SoLost Se meddelelser
Langt de fleste? Det er så din opfattelse. Jeg har nu læst om rigtig mange herinde, der er tilkendt ftp. uden arbejdsprøvninger. Dem ved du ikke, hvad deres arbejdsevne er på. Og kan meget vel være over 5 timer.
Det er da en påstand du kommer med... den eneste måde du kan undgå arbejdsprøvning er da som systemet virker nu at det vil være skadeligt for personen at arbejdsprøve eller det vurderes at restarbejdsevnen er så lav at en arbejdsprøvning vil være formålsløst... så er det da urimeligt at påstå der kan være en restarbejdsevne når man ikke engang kan afprøve den eller vurderer den som tæt på ingenting...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 02:00   #95
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af SoLost Se meddelelser
Jeg syntes simpelthen det er grotesk, som om de fleste ftp'er ikke allerede har kæmpet nok.

Ja, jeg fatter simpelthen ikke hvordan man kan mene, at man ikke kan gå i fitness, bare fordi man får ftp.

Ftp. er jo udelukkende, hvis man ikke kan blive selvforsørgende.
På grund af, f.eks. et livslangt handicap.

Fordi man ikke kan blive selvforsørgende, kan man godt have et liv.

Men der er jo nok desværre ikke så meget at gøre, nogen folk har åbenbart bare ondt i røven. Og tænker ikke på de svageste.
Vi er helt enige
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 02:08   #96
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
Det er da en påstand du kommer med... den eneste måde du kan undgå arbejdsprøvning er da som systemet virker nu at det vil være skadeligt for personen at arbejdsprøve eller det vurderes at restarbejdsevnen er så lav at en arbejdsprøvning vil være formålsløst... så er det da urimeligt at påstå der kan være en restarbejdsevne når man ikke engang kan afprøve den eller vurderer den som tæt på ingenting...
Ja, men så kan man da heller ikke vide det.
Eks. Hvis nu en person bliver vurderet af sin psykiater og sagsbehandler, til ikke at skulle i arbejdsprøvninger før en ftp. fordi det vil gøre personen mere syg.
Så er det jo her og nu vurderinger.
Og det kan jo ikke vise, om personen, efter f.eks. et halvt år med hvile, vil kunne arbejde 10 timer om ugen, med noget der interesserer personen og som ikke er påtvunget af kommunen.
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 02:14   #97
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af SoLost Se meddelelser
Ja, men så kan man da heller ikke vide det.
Eks. Hvis nu en person bliver vurderet af sin psykiater og sagsbehandler, til ikke at skulle i arbejdsprøvninger før en ftp. fordi det vil gøre personen mere syg.
Så er det jo her og nu vurderinger.
Og det kan jo ikke vise, om personen, efter f.eks. et halvt år med hvile, vil kunne arbejde 10 timer om ugen, med noget der interesserer personen og som ikke er påtvunget af kommunen.
Ja det er jo så lige det.... men der skal jo på tilkendelsestidspunktet ligge en vurdering fra faglig side at lidelsen er stationær og ikke kan bedres og at alle behandlingsmuligheder er udtømte... så ja det er jo lige det... men det siger reglerne altså...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 02:23   #98
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
Ja det er jo så lige det.... men der skal jo på tilkendelsestidspunktet ligge en vurdering fra faglig side at lidelsen er stationær og ikke kan bedres og at alle behandlingsmuligheder er udtømte... så ja det er jo lige det... men det siger reglerne altså...
Ja, det skal der. Men at den ikke kan bedre's er jo ikke det samme som, at den ikke kan fortsætte som den er nu. Og man kan jo ikke vide hvad den er på nu, hvis man ikke har været i arbejdsprøvning.

Ergo, kan den jo godt være på f.eks. 10 timer og forblive på det. Hvilket ikke er nok til selvforsørgelse og derfor ftp.
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 02:34   #99
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af SoLost Se meddelelser
Ja, det skal der. Men at den ikke kan bedre's er jo ikke det samme som, at den ikke kan fortsætte som den er nu. Og man kan jo ikke vide hvad den er på nu, hvis man ikke har været i arbejdsprøvning.

Ergo, kan den jo godt være på f.eks. 10 timer og forblive på det. Hvilket ikke er nok til selvforsørgelse og derfor ftp.
Nu kører vi lidt i ring for det har jeg svaret på før hvis du kigger lidt tilbage...

og 10 timer er ikke nok til selvforsørgelse men er absolut ikke ensbetydende med pension... i de fleste tilfælde vil der her på k10 være beskrevet at 10timer giver fleksjob...

Og nu tror jeg ikke vi kan køre mere i ring omkring det... læs trådene her på k10 ...
slut og nat nat
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 02:45   #100
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
Nu kører vi lidt i ring for det har jeg svaret på før hvis du kigger lidt tilbage...

og 10 timer er ikke nok til selvforsørgelse men er absolut ikke ensbetydende med pension... i de fleste tilfælde vil der her på k10 være beskrevet at 10timer giver fleksjob...

Og nu tror jeg ikke vi kan køre mere i ring omkring det... læs trådene her på k10 ...
slut og nat nat
Ja, jeg syntes også jeg svarer på det samme igen og igen.
Jeg har skam læst mange tråde på K10.
Jeg siger bare at der er altså ikke kun dem herinde, der findes også andre mennesker, hvor kommunen ikke er så dumme at sige 10 timer er flex.

Og mange sager herinde ender jo også ud med ftp. efter adskillige klager.
Så der er altså ingen faste rammer for hvor mange timer der er flex og hvor mange der er ftp.

Og derfor kan du ikke bare konstatere at fordi man har en erhvervsevne på 10 timer, jamen så kan man ikke få ftp. For sådan er virkeligheden ikke.
Det er er ingen regel om.

Og hvis du stadig ikke tror på det, kan du jo bare prøve at høre på de forskellige beskyttede beskæftigelses steder, hvor mange der får ftp. og hvor mange timer de arbejder.
Det kan lige så vel være på en alm. arbejdsplads.

Hvordan vil du ellers forklare at man må tjene op til 66.500 om året som ftp.

Skal man gøre det på 5 timer om ugen ? Så skal man godt nok have en høj timeløn.
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
DUKHs tema "Mødet mellem borger og systemet" phhmw Alt det andet 2 03-01-2010 13:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension