K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-02-2011, 15:00   #1
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
aktivering sm flexer

hej jeg blev ledig pr. 1/1 i år og har intet hørt fra jobcentret....så jeg gruer for den dag jeg bliver sendt i aktivering?

Hvordan foregår det? Timemæssigt? Og hjælper jobkonsulent/sagsbehandler med at finde praktikpladser? eller er man helt og holdent overladt til sigselv? jeg har fundet alle mine praktikpladser/jobforløb frem til nu, men lige pt har jeg ingen overskud til at gøre noget aktivi pga. depression. Hvor meget hjælp kan jeg forvente at få?
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 17:57   #2
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 15
extra er ny på vejen
Citat:
Hvordan foregår det? Timemæssigt?
aktivering sidst jeg var sidste år var 20 timer ugentligt men det er også det timer jeg er visisteret til.men har også være i aktivering hvor det kun var 10 timer ugenligt.som også var sidste år så ja held og lykke
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 22:34   #3
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
hiiiv!! vil meget gerne høre erfaringer med aktivering og oprettelse af praktik ophold!
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2011, 14:21   #4
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
er der slet ingen der vil dele deres erfaringer?????!
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2011, 15:05   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jo jeg vil gerne.

Jeg har været i praktik 10 timer om ugen, en dag med div. oplysninger 1 dag med gymastik 2 dage med jobsøning og fri om fredagen til, at opsøge virksomheder.

min mening er, at det er rent spild af tid.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2011, 17:24   #6
hobby4me
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 155
Styrke: 15
hobby4me er ny på vejen
Det første år med ledighed hørte jeg ikke noget fra kommunen.

Var først 2 timer 1 dag om ugen i aktivering hos anden aktør Ramsdal - det stod på i 1 år.
Aktivering bestod i hyggesnak over en gang rundstykker.

Dernæst 3 timer 3 dage om ugen (= 9 timer pr. uge) i aktivering hos anden aktør Marselisborg. Ved årskiftet 2009-2010 blev det ændret til 3 timer 5 dage pr. uge.
Aktivering bestod i at vi selv via internettet skulle finde steder hvor vi kunne tænke os praktik/arbejde og så ville de ansatte stå for kontakt til virksomheden.

For 3 månender siden 2 timer 5 dage om ugen (= 10 timer pr. uge) i aktivering hos kommunens egen aktørlignende virksomhed. I januar 2011 blev dette ændret til 2 timer 3 dage om ugen (= 6 timer pr. uge).
Aktivering bestod i at vi selv via internettet skulle finde steder hvor vi kunne tænke os praktik/arbejde og så ville de ansatte stå for kontakt til virksomheden.

Ovenstående system har ikke bragt mig ét skridt fremad - tværtimod. Hvis konsulenterne var mere opsøgende i kommunens virksomheder havde vi måske en chance, for når vi som ledige fleksjobber møder op er der for en stor dels vedkommende MEGA STOR uvidenhed om det at have en fleksjobber, eller negativ respons på at nu kommer der igen en for at søge job.

Jeg har nu ventet på at komme videre i godt 4 år.

God fornøjelse.
hobby4me er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2011, 17:49   #7
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
jeg har været ledig i 7år ud over at være i arbejdsprøvninger flere gange som man skal har jeg været igange hos anden aktør/aktivering

Men man kalder det jobsøgnings kursus,den ene gang var de 2-3 timer om ugen i 5 månder men de sidste 4 måndre fik vi afvide at kom vi bare engang hver 3 uge var det ok...

Anden gang var 5 måndr der var 2 samtaler til start og slut de ringde så 4-5 gang til mig og fortalte de jo ikke havde fundet noget job.

Engang har jeg været smidt i en virksomhedspraktik,der ikke tilgode så mine skånebehov,den blev stoppet efter ca 3 uger.Tror enlig at det var en nødløsning fordi det var lige ved at være forsent arbejdsprøvning-der blev sagt at den så kunne beskrives som sådanne hvis det ikke blev til et sast job.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2011, 20:26   #8
skov trold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 77
Styrke: 15
skov trold er ny på vejen
i min kommune bliver man aktiveret fra dag et. på en kolbøtte fabrik! totalt tidsspilde for de fleste.

Jeg valgte i stedet at opsøge en skole at komme i virksomheds pratik ved. For at afprøve om jeg overhovedet kunne undervise igen og hvor meget. Det går rigtig godt, og den sidste mdr er sikkert lynhurtigt væk.
skov trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2011, 21:02   #9
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Novicen her, skal starte i arbejdspraktik på næste Mandag.
2 timer pr. dag og skal arbejdes op til minds 15 timer. Mener Kommunen.
Det må Vi jo så se om Jeg kan...
Det er et firma, som kommunen har fyret, hvor Jeg skal være.
Metro, hvor Jeg skal være i dametøjsafd.

Meget meget sød mand, der ikke gad læse, men heller ville danne sit eget indtryk af folk.
Lyttede, kiggede, observerede, og var god til at beskrive de faktiske forhold.
Ville ikke genere ham at indkalde Socialmishandler, hvis det viser sig at være tåbeligt/idioti at have mig.
Lød rigtig godt, men lad mig nu se.
Jeg gør mit.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2011, 23:17   #10
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
hej tak for jeres indlæg. Det lyder som tumbe arbejde det meste aktivering og ingen rigtig hjælp til at søge mulige jobs Åhh det lyder ikke godt. Men som jeg ser det lige nu, så har kommunen ikke for travlt med at sende mig ud, så jeg betegner det som ferie Nå¨r jeg bliver træt af hjemmelivet har jeg nok også fået det mere energi
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
0 flexer nielsen69 Spørgsmål ang fleksjob 2 22-08-2012 12:43
arbejdsløs flexer Chin Spørgsmål ang fleksjob 4 22-01-2011 14:42
3 mdr's arbejde som flexer? benteh Spørgsmål ang fleksjob 7 18-11-2010 16:51
Flexer I Job Chin Spørgsmål ang fleksjob 6 17-05-2010 13:43
Flexer på 3. år laicapigen Din historie 7 16-02-2008 01:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension