K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Manglen på Fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Manglen på Fleksjob Er der reelt job til fleksvisiterede mennesker

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-10-2008, 14:13   #1
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Hvad gør kommunen ???

Hej alle..
Lige et par spørgsmål.. da jeg går og spekulere som en gal..
Når jeg nu er godkendt til flexjob med mange skånehensyn og få timer, ved jeg godt det kan blive svært og finde job.
Men hvad sker der, hvis der ikke dukker et job op til mig på et tidspunkt, hvor kan de så finde på og placere mig henne.. jeg tænker på om de kan finde på og smide en på kontanthjælp.. syntes jeg har læst det her på k10, at der er en der er røget på denne ydelse.. håber ikke jeg har læst rigtig
Er på ledighedsydelse på nuværende tidspunkt..

Håber der er nogen her der ved noget om det, da det plager mig en hel del.. har aldrig været vandt til og gå hjemme.. føler man blir bims i bøtten af det..føler mig fanget.. i kommunens kløer.. da jeg ikke har fået et flexjobbevis.. selvom jeg kun kan arbejde få timer.. har jeg virkelig brug for dette..

fra den Utålmodige..
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2008, 14:31   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Kommunen kan ikke "bare" sætte dig på kontanthjælp, så skal du først være "raskere", end du er nu.

Kommunen SKAL udstede et fleksjobbevis til dig, så du må rykke for det. Det vil jo gøre det meget nemmere for dig, hvis du SELV skal prøve at finde noget at rive i.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2008, 14:37   #3
jens-p hansen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2008
Indlæg: 9
Styrke: 0
jens-p hansen er ny på vejen
du er visiteret til flexjob og så skal du til samtale hver 3 mrd og efter 18 mrd skal din sag genoptages nu skriver du ikke hvor mange timer du skal arbejde hver uge
jens-p hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2008, 14:48   #4
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
Hej

Står det nogen steder at man skal godkendes til x antal timer, jeg har fået oplyst at det er noget man tager stilling til når jobbet er fundet, men er det bare endnu en løgn fra kommunens side.
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2008, 14:57   #5
jens-p hansen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2008
Indlæg: 9
Styrke: 0
jens-p hansen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Falco Se meddelelser
Hej

Står det nogen steder at man skal godkendes til x antal timer, jeg har fået oplyst at det er noget man tager stilling til når jobbet er fundet, men er det bare endnu en løgn fra kommunens side.
det står der ikke noget om men arbejdsgiver skal betale for min 13 timer om så er det jo hen i vejeret at blive visiteret til mindre for en arbejdsgiver betaler vel ikke for noget han ikke får
jens-p hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2008, 15:07   #6
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
det ville da være dumt af ham må man sige.

? kom også fordi du spurgte Kjersti om
Citat:
nu skriver du ikke hvor mange timer du skal arbejde hver uge
Og jeg synes at have set det samme flere andre steder, og ville jo ikke blive overrasket over at kommunen igen tog røven på en.

MEn gode ? af Kjersti som jeg også gerne ville have besvaret
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2008, 15:30   #7
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Hej Jens..

Jeg må arbejde mellem 8 til 12 timer om ugen alt efter hvad arbejde det bliver, og mange skånehensyn.. som også omfatter pauser hver 1/2 til hver time.
Du skriver at sagen skal genoptages efter 18 mdr. hvad vil det sige.. jeg skal vel ikke i arbejdsprøvning igen???
Min sygdom er beskrevet som varigt nedsat altså stationær..

fra Kjersti

Sidst redigeret af Kjersti; 28-10-2008 kl. 15:33. Årsag: Rettelse
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2008, 17:27   #8
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Tja, min erfaring er, at man risikerer at komme i arbejdsprøvning igen igen. Kommunen skal revurdere, hver gang man har været ledig i 12 mdr. indenfor en 18-mdrs periode.
Da jeg havde gået ledig i 12 måneder, blev jeg henvist til reva mhp arbejdsprøvning. Såh, det ser ud som om, man godt kan risikere gentagne arbejdsprøvninger..

Stk. 6. Personer, der modtager ledighedsydelse den 30. juni 2006, skal uanset § 74 c, stk. 1, i lov om aktiv socialpolitik som affattet ved denne lovs § 2, nr. 7, revurderes efter 18 måneder inden for 24 måneder. Revurderingen skal dog have fundet sted senest den 30. juni 2007. Herefter revurderes de efter 12 måneders ledighed inden for 18 måneder, jf. § 74 c, stk. 1, i lov om aktiv socialpolitik som affattet ved denne lovs § 2, nr. 7.

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=30748
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2008, 18:23   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Kommunen kan ikke "bare" sætte dig på kontanthjælp, så skal du først være "raskere", end du er nu.

Kommunen SKAL udstede et fleksjobbevis til dig, så du må rykke for det. Det vil jo gøre det meget nemmere for dig, hvis du SELV skal prøve at finde noget at rive i.

Zuza... Hvornår er det blevet aktuelt, at fleksjobbere SKAL have en fleksjobbevis??

Såvidt jeg har læst, er det ellers kun et tilbud, som fleksjobbere kan bede kommunen om at lave til en...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2008, 18:27   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Curls jeg kan ikke helt huske datoen men det er noget man kan forlange at få et fleksjobbevis kig evt her http://www.k10.dk/showthread.php?t=5...=Fleksjobbevis

der er også denne tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=5...jobbevis+se+ud

og eks på hvordan fleksjobbevis kan se ud ... kan du se her http://www.jobcenter.dk/files/Blanketter/abk820.pdf
  Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad må kommunen??? sune Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 29 30-06-2013 23:08
Hvad er næste tiltag fra kommunen stolpesten Alt det andet 1 23-02-2013 14:50
Hvad må kommunen? Therma-TpT Alt det andet 5 21-04-2009 19:12
Når kommunen tager alt hvad man ejer mumle_mund Alt det andet 12 06-03-2009 19:21
Hvad har kommunen egentlig forstillet sig ?? ? andi1975 Din historie 7 16-02-2007 22:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension