K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-01-2013, 17:36   #1
Holdud
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2013
Indlæg: 19
Styrke: 12
Holdud er ny på vejen
Hjælp til sag om førtidspension - partshøring

Gode råd modtages. Hvor går jeg hen og får hjælp til at kommentere partshøring. Jeg kan ikke overskue sagens akter. I det hele taget kommer det bag på mig.Havde i efteråret fået at vide, at min sag ville komme i et trepartsudvalg der ville beslutte om de ville sende sagen videre. jeg rykkede flere gange for svar og fik efter tre måneder at vide, at hvis jeg stadig ville gå efter førtidspensionen, så skulle komme og skrive under. Det gjorde jeg sidst i december. Totalt uvidende om, at der både er §17 og §18. Jeg troede at trepartsudvalget havde valgt at sende sagen videre. Så nu sidder jeg med en partshøring i sag om førtidspension, jf. §17 på 112 sider der skal svares på senest den 17. januar.
Holdud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2013, 17:40   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja se her er man på herrens mark...hvis man ikke selv kan overskue det eller kender nogen som kan hjælpe en med det....

Selvfølgelig kan man...hvis man har penge....købe sig til hjælp....

Men du kan jo prøve at se hvor meget vi kan hjælpe dig herinde....du skal bare vide at det ikke er nemt for folk at hjælpe...hvis de ikke kender indgående til dig sag...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2013, 17:45   #3
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Det lyder da noget omfattende, hvis din ressourceprofil er på 112 sider....
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2013, 18:02   #4
Holdud
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2013
Indlæg: 19
Styrke: 12
Holdud er ny på vejen
Selve arbejdsevnevurderingsjournalen er på 20 sider og så er der sagens akter, eller en del af dem. Og i selve journalen er der åbenbart kun kommenteret, hvad sagsbehandleren synes vigtigt, samt forkerte oplysninger og manglende diagnoser
Holdud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2013, 18:09   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu er det kun ressourceprofilen/arbejdsevnevurderingjournalen du skal komme med rettelser til...

Hvis man kan overskue det...så er bedste fremgangsmåde at man tager et punkt af gangen...

Løber det ene punkt igennem og ser om der er noget der skal rettes....er der noget der skal rettes....så kan man skrive sine rettelser på et stykke papir ved siden af....og huske at notere nummer på punkt osv

Når man taget alle punkter ja så kan man aflevere papirerne med sine rettelser på kommunen imod en kvittering...

Man bør også kun rette vigtige ting og ikke gå helt ned i detaljer som ikke betyder noget for evt afgørelser...

Men det er selvfølgelig meget nemmere hvis man har en der kender en som lige kan hjælpe en igennem..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2013, 13:50   #6
Holdud
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2013
Indlæg: 19
Styrke: 12
Holdud er ny på vejen
Tak for dit svar. Jeg tager et punkt ad gangen
Holdud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2013, 16:21   #7
Randibmc
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2010
Lokation: København
Alder: 69
Indlæg: 7
Styrke: 0
Randibmc er ny på vejen
Hjælp til sag om førtidspension - partshøring

Jeg fik førtidspension i 2010.
Min sagsbehandler ville ikke starte pensionssagen, så jeg måtte søge "på det foreliggende grundlag", som iøvrigt var temmelig omfattende.
Sagsbehandleren obstruerede min sag ved at "glemme" at sende nogle af papirerne til Visitationsudvalget og i det hele taget skrive forkerte ting.
Visitationsudvalget indstillede derfor til afslag.
De medsendte det, de havde fået, og jeg fandt en masse kræfter, så jeg kunne sætte mig og gennemgå ALLE papirer i hele min sag. Der var mange.

Jeg skrev et brev til Pensionsteamet, som skulle træffe den endelige afgørelse, hvor jeg redegjorde for ALLE de fejl, der var i de andre papirer.
Det, og så mit personlige, og min dejlige venindes ,fremmøde ved afgørelsen, gjorde, at der ikke var tvivl hos dem om, at jeg skulle have pension.

Jeg er rigtig god til at formulere mig på skrift, dels som mor til en dreng, nu voksen, med flere handicaps, og qau min uddannelse som sygeplejerske.

Det er et hestearbejde at gennemgå alle papirerne, og du har garantereet som jeg, en masse ark, som er helt ens?
Jeg strittede alt det ud, der var ens, så jeg kunne overskue det hele. Ressourceprofilen er fyldt med gentagelser af de samme møder, og jeg havde 5-6 stk profiler.

Jeg ved ikke, hvor du bor, så jeg kan ikke rådgive mht., hvor du kan få hjælp.
Jeg bor i Vanløse.
Randibmc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2013, 21:37   #8
Holdud
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2013
Indlæg: 19
Styrke: 12
Holdud er ny på vejen
Hej Randibmc.
Tusind tak for dit svar. Indtil nu har jeg kopieret det jeg har modtaget og gjort nogle notater samt været hos lægen og fået udskrift på div diagnoser.
Havde lige mulighed for at komme på nettet, men er træt, så skriver lidt videre i morgen når jeg får mulighed
Holdud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2013, 10:29   #9
jyttep57
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2012
Lokation: sjÐ***Ð*’В¶lland
Indlæg: 54
Styrke: 12
jyttep57 er ny på vejen
Hej.
Nu ved jeg ikke om du har en scanner, iphone eller lign, men i så fald kan du jo jo evt tage billeder af div papirer og oploade dem, så folk herinde (dem der er i stand til at hjælpe,) rent faktisk kan læse papirerne og komme med konkrete råd til din sag.
Prøv at undgå at få dit cpr nr med på billederne ;-)



Mvh
jyttep57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2013, 15:43   #10
Holdud
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2013
Indlæg: 19
Styrke: 12
Holdud er ny på vejen
Hej Jyttep57.
Nej jeg har ikke scanner, iphone eller lignende. Jeg låner mig frem til internet. Men jeg kan jo prøve om der en en i vennekredsen, der kunne gøre det. Tak
Holdud er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tassi's partshøring - Hjælp! Tassi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 358 10-11-2012 05:48
Hjælp til partshøring imzadi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 30-11-2011 13:05
Hjælp partshøring merudgifter Odenseaneren Hjælpemidler til handicappede 60 04-12-2010 13:19
Partshøring hurtig hjælp Sandie75 Alt det andet 13 11-11-2010 16:01
ressourceprofil i partshøring, HJÆLP! Marolle Alt det andet 19 27-03-2009 09:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension