K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-10-2015, 17:13   #11
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det er skønt, gisne......

..... når man møder beskrivelser, som den du lige har leveret.

Det bedste i verden er professionelle mennesker, som løser opgaver, uden at gøre det til raketvidenskab.

"Klinisk Funktion" er læge, speciallæge inden for det felt, som borgeren er syg i.

Kommer fra Regionen.

Er uafhængig af kommune og jobcenter.

SKAL bruge i samarbejde med ens praktiserende læge, .....

.... fra det øjeblik, hvor du har underskrevet "den forberedende del" til Rehabiliteringsteamet er kommunens "administrative lægekonsulent" uden af billedet. Smidt uden for døre, væk væk....

Så hvis jobcenteret ønsker flere udtalelser, så SKAL det gå igennem "Klinisk Funktion" og praktiserende læge, med din tilladelse og hvor din praktiserende læge er indgangen fremover til alle tiltag inden for hospitalssystemet og sundhedsvæsnet.

En del kommuner forsøgte at placere der tidligere lægekonsulenter i Rehabiliteringsteamet, men er nu stoppet.

Så her findes der en klar forbedring af reformen, som vi skal være glade for og kunne videregive til andre.

Netop for den tidligere historik med disse lægekonsulenters lægefaglige opførelse, som desværre har ødelagt mange familier.

Derfor er den praktiserende læge en særdeles vigtig person i din kommunale sociale sag.

Jeg fornemmer, at i flere tilfælde er der begyndt at være uenigheder imellem jobcentrene og "Klinisk Funktion" hvor "Klinisk Funktion" nægter at indhente flere oplysninger til sagen, da deres påstand er, at en sag ikke må blive "overbelyst"

En uenighed, som jeg forsøger at holde øje med og dokumentere. Men udgangspunktet er at "Klinisk Funktion" er vores uvildige ven, sammen med "Sundhedskoordinatoren" som ikke nødvendigvis er læge, men kommer også fra regionen. Er arbejdsbien, som planlægger etc i samarbejde med den praktiserende læge, også med din tilladelse.

Overordnet et logisk sammensætning.

Nu skal vi bare holde resten af medlemmerne af "Rehabiliteringsteamet" som kommer fra kommunen, at disse er opdateret i din diagnoser, ellers sidder disse medlemmer og pludre om noget de ikke har forstand på. Derfor gør indsigelser til dit møde og tag altid bisidder med.

Håber at min beskrivelse kan sætte tingene på plads?

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 25-10-2015, 20:43   #12
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Hej alle Jer der skriver om klinisk funktion og psykiater. I Horsens ser det ud til at der sker en fornuftig sagsbehandling, og at klinisk funktion er uvildig. Var det før reformen?
Jeg fik nøjagtig samme besked, som dig mukke ang. 20 gange. Psykiateren havde dog forinden bedt mig om en ny henvisning, som jeg glemte.
Er der en herinde der kan skære det ud i pap for mig. Jeg har selv været i Reghabiliteringsteamet med 3 ugers mellemrum, fordi de havde glemt at udregne ATP oplysninger(seniorførtidspension) 2 gang sagde lægen, at attesten fra lægen skrev betydelig nedsat, og der skulle stå ubetydelig arbejdsevne. Lægen havde skrevet negligeabel, hvilket betyder, ubetydelig. Nu slås jeg med dem, og det er lykkedes for dem at tage min sidste kræfter. Har igennem længere tid ville skrive her på k10 om forløbet,men orker det ikke.
Er klinisk funktion det samme som den sundhedsfaglige( læge) som var tilstede? for så er det da helt sikkert at der i region Hovedstaden er kammerateri ind over. tror faktisk slet ikke lægen havde læst min sag.
Med hensyn til reglerne for henvisninger til psykiatere kan man sikkert, ved en enkel opringning til sygesikringen, få de eksakte regler.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2015, 09:35   #13
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg var ved klinisk funktion efter reformen sidst i 2013 og mødte rehabiliterings teamet først i 2014.

Jeg har kun oplevet sober, men megen langtrukken sagsbehandling i Horsens kommune.

Pga den megen trækken i langdrag, valgte jeg tilsidst hjælp af en jurist til at fyre op under dem og det hjalp.

Klinisk funktion er en regionsenhed, og i region Midt, ligger de i århus og herning, men så vidt jeg ved er det en samlet enhed, som bare har to fysiske adresser.

Jeg skulle møde dem i Århus.

Den sundhedskoordinator der også deltager i rehabiliteringsteamet kommer også fra den kliniske funktion, men jeg fik at vide at det ikke ville være den læge der lave min vurdering som deltog i mit møde, men en af hendes kollegaer

hvis der havde været behandlings - eller udviklingsmuligheder ville hun gerne have deltaget i en "rundbordssamtale" med mig og min sagsbehandler om hvad man kunne have sat i gang.

Til mødet med rehabiliterings teamet havde sundhedskoordinatoren tydeligvis sat sig ind i min sag og støttede klinisk funktions vurdering fuldstændigt, så resten af teamet fik ikke et ben til jorden, hvis de havde været uenig.

Den læge jeg mødte ved klinisk funktion, var samfundsmediciner og havde altså ikke speciale i min problematik. Men hun var meget grundig og havde min sag med på deres interne konference med deltagelse af gigtlæge, psykolog og deres egen socialrådgiver (jeg deltog ikke) for at være sikker på at hun ikke overså noget.

Jeg oplevede en utrolig seriøs behandling fra dem og håber selvfølgelig at andre også oplever det. Men det som er vigtigt for mig, når jeg skriver om klinisk funktion, er at oplyse om at jobcenterne har pligt til at bruge dem og ikke bare kan vælge og vrage imellem hvilken læger de vil sende os til, som før reformen
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2015, 15:18   #14
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Tusind tak for klar oplysning
Nu ville jeg bare gerne vide, om kommunen SKAL indhente nye oplysninger fra psykiater, fordi der var koblet psykiaterudtalelser på i første omgang - og af den grund skal sende en til Klinisk Funktion.
Er der en regel at pukke på der?

Et andet, VIGTIGT spørgsmål - selvom det er lidt udenfor emnet:
Pludselig er min koordinerende sagsbehandler taget af sagen og en vikar sat på - "grundet travlhed". (Ok, hun er megt ung og min sag er kompliceret, - meeeen alligevel)
Jeg har fået vikarens nummer, men har besluttet KUN at kommunikere skriftligt, bortset fra møder, hvor jeg vil have bisidder med.

Samtidig er en kopi af min sag MED Den Sociale Retshjælps klage over kommunens nej til pension vedlagt. Det var den ikke før.
De fortæller samtidig, at de har sendt sagen til Ankestyrelsen dengang, men, at den desværre gik tabt. (Ja, det sker jo).

Skal jeg acceptere, at sagen bare køres som planlagt UDEN Ankestyrelsens reaktion på klagen?
Lyder det ikke forkert?

Sidst redigeret af mukke; 26-10-2015 kl. 15:46.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2015, 17:55   #15
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Nej, de skal ikke indhente nye oplysninger.

Det er kun hvis de ønsker en samlet vurdering af ens skade/sygdom eller en ny speciallæge udtalelse at de skal så kun må bruge klinisk funktion.

mener de at de ikke behøver nye papirer, har de lov til dette
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2015, 18:37   #16
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Ok, Tak for svar.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension