K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2016, 16:49   #1
Allroundman
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2016
Indlæg: 4
Styrke: 0
Allroundman er ny på vejen
Exclamation Førtidspension til Udlandet?

Hej hvad er reglerne med at tage sin førtidspension med til udlandet - decideret det skattelige.
Hvis jeg udvandre til et land med 0% skat træk, får jeg så min fulde pension eller hvad?
Allroundman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2016, 17:12   #2
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Allroundman Se meddelelser
Hej hvad er reglerne med at tage sin førtidspension med til udlandet - decideret det skattelige.
Hvis jeg udvandre til et land med 0% skat træk, får jeg så min fulde pension eller hvad?
Du kan så vidt jeg ved ikke slippe for at betale dansk skat af din førtidspension og det selvom du flytter til et land med en lav eller ingen skat. Ved flytning kan du ansøge om at få ændret din skattepligt fra 'fuld' til 'begrænset' som i nogle tilfælde vil betyde en lavere skatteprocent. Der betales endvidere ikke en evt. kirkeskat men man oppebærer de samme rettigheder som hvis man var medlem på normal vis.

Det har tidligere været muligt at flytte beskatningen af pensioner til tilflytningslandet men de dobbeltbeskatningsaftaler skulle vist være opsagt for mange år siden, netop fordi Danmark ikke ville afgive beskatningsretten for pensioner - her tænkes specielt på Frankrig og Spanien.
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2016, 17:14   #3
Allroundman
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2016
Indlæg: 4
Styrke: 0
Allroundman er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af job Se meddelelser
Du kan så vidt jeg ved ikke slippe for at betale dansk skat af din førtidspension og det selvom du flytter til et land med en lav eller ingen skat. Ved flytning kan du ansøge om at få ændret din skattepligt fra 'fuld' til 'begrænset' som i nogle tilfælde vil betyde en lavere skatteprocent. Der betales endvidere ikke en evt. kirkeskat men man oppebærer de samme rettigheder som hvis man var medlem på normal vis.

Det har tidligere været muligt at flytte beskatningen af pensioner til tilflytningslandet men de dobbeltbeskatningsaftaler skulle vist være opsagt for mange år siden, netop fordi Danmark ikke ville afgive beskatningsretten for pensioner - her tænkes specielt på Frankrig og Spanien.

Okay tak for svar
Allroundman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2016, 07:15   #4
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hvis du er ftp efter 2003 og flytter til et eu land .

Så betaler du skat i dk og vil få nogenlunde det samme udbetalt som her i dk .

hvis du flytter uden for eu til et land dk ikke har specielle aftaler med . Mister du et tillæg på ca 60.000 kr . år

noget de ændrede 1 jan 2013 for dem der ikke allerede boede ude.

Så det er ikke helt ligemeget hvor du flytter hen .

Her på k10 er masse tråde med det , da det har været oppe mange gange .

S¨å prøv søg dem -

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2016, 08:48   #5
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 18
handy er ny på vejen
Du slipper ikke for skat med undtagelse af et enkelt land jeg kender til og det er Tyrkiet men der er så nogle lande uden for EU hvor din pension ikke bliver nedsat er selv bosat i Thailand og er begrænset skattepligtig så betaler et gennemsnit af kommune skatten og jeg flyttede ud inden de ændrede reglerne mener det var alle der var bosat uden for EU 1/1 2013 ville ikke blive berørt men skulle jeg først flytte ud nu ville de trække små 5000 dk før skat af min FP for reglerne efter 2003....
__________________
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension