K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-03-2010, 12:34   #1
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Man bliver overrasket....

engang imellem...
Jeg har jo nu været sygemeldt siden uge 52 09, og med fuld forståelse fra min arbejdsgiver, (kommunalt ansat) og vi var fra starten enige om at jeg ikke skulle tilbage da jeg ikke magter arbejdspladsen, IKKE selve arbejdet....
Min fagforening synes jeg skal lade arbejdsgiver om at tage de skridt der skal tages hen mod en fyring, så langt så godt, jobcenter sagde til en opfølgningssamtale for 2 uger siden at de ikke fattede hvorfor arbejdsgiveren ikke bare fyrer mig når alle parter er enige i at jeg ikke skal tilbage, men når ikke det skete ville hun da gerne have en lægeattest, da det er stress der er årsagen til sygemelding, helt ok for mig... det brev er så ikke kommet endnu men det skal jeg ikke tage så tungt siger fagforeningen....
Mandag i denne uge møder jeg så min arbejdsgiver helt tilfældigt, da jeg skal hente min datter, og så fortæller hun mig at hun ikke vil fyrer mig, men er stadig enig i at jeg ikke skal tilbage, hun har snakket med den ansvarlige for fyringer i kommunen, og hun foreslå åbenbart en rundbordssamtale, hvor vi skal finde ud af hvad der skal ske med mig, jamen for pokker da, var vi ikke enige om at jeg skulle væk derfra, jeg vil ikke bare overflyttes til en anden kommunal arbejdsplads fordi hun ikke kan lide at fyrer mig, "det er ikke godt at have en fyrerseddel" .
Fagforeningen siger at den samtale tager vi da bare og hjemmefra har vi aftalt hvad vi vil have at udfaldet skal blive, nemlig en fyrring.. og så blev jeg sendt til lægen for hun mente ikke jeg var det mindste klar til raskmelding efter fyring, da jeg går ned med flaget, når jeg bliver presset og lign.... og så måtte jeg jo give hende ret, noget jeg ellers ikke var meget for, men nogle gange skal man åbenbart tvinges til at se tingene i øjnene... men hun er god nok selvom hun er fra fagforeningen..
Undskyld min lange smørre og tillykke hvis du er nået bunden af det, men jeg måtte bare af med det, for jeg blev så overrasket over min leders udmelding.
Hilsen Susanne
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2010, 13:53   #2
steine
Hvor skulle jeg ellers være
 
steines avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: Holbæk Kommune, Vestsjælland
Alder: 54
Indlæg: 138
Styrke: 15
steine er ny på vejen
Umiddelbart har jeg ikke så meget at sige andet end give et opmuntrende, stress nedsættende
__________________
"Sikrest er når spares skal,
et spark til nedslidtes tryghed og fred"
Carl Scharnberg
steine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2010, 16:54   #3
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Kan kun sige til dig, at der er en grund til ikke at fyrere dig, når du er sygmeldt, det koster mange , rigtig mange penge for virksomheden, derfor er det meget billiger at overføre dig til andet job.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2010, 21:50   #4
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Nemli', du kan få en erstatning hvis de fyrer dig under sygdom, også selv om du stresser lidt, for så er det jo arbejdspladsen der er noget galt med...

For nogle vil det være en stor fordel, at blive i kommunens jobbank og et evt. fleksjob et sted i kommunen vil også være en mulighed

Med andre ord: en fyring vil være som en stor åben dør der lukkes i, og det vil mange betragte som en ulempe
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2010, 10:22   #5
charho
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-12 2009
Lokation: København
Indlæg: 27
Styrke: 15
charho er ny på vejen
Hej
Jeg er også kommunalt ansat og jeg er blevet fyret p.g.a. sygdom. Det var også arbejdspladsen som jeg ikke magtede og jeg gik ned med stress og blev sygemeldt.
Jeg ville rigtig gerne have været flyttet til et andet job i kommunen, men jeg fik bare besked fra min leder at det kunne jeg ikke og et havde hun aldrig hørt om at man kunne.
Min leder gjorde intet for at hjælpe mig.
Jeg synes at det er meget fint at din leder gør så meget for at hjælpe dig og jeg synes at du skal tage imod tilbuddet om at blive flyttet.
Det er meget bedre end en fyreseddel.

Det er ikke rigtigt at du kan få erstatning fra arbejdsgiver, hvis de fyrer dig p.g.a. sygdom. En arbejdsgiver har ret til at fyre en ansat allerede efter 3 uger sygdom. Dette har jeg fra HK.

Sidst redigeret af charho; 11-03-2010 kl. 10:26.
charho er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2010, 11:46   #6
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej charho

Måske er det lige HK der ikke lige magtede flere sager... -jeg fik ihvertfald 1 månedsløn oveni(hvor en del var skattefri) + udbetaling af afspadsering og 6. ferieuge!
Og, hvis det ikke var fordi jeg også gerne selv ville væk derfra, kunne fagforeningen helt sikkert skaffe et større beløb

Iøvrigt lyder det til at være en skodkommune du arbejdede i, med en leder der kun kan virke i det offentlige...
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 11-03-2010 kl. 11:48.
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2010, 16:25   #7
charho
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-12 2009
Lokation: København
Indlæg: 27
Styrke: 15
charho er ny på vejen
Hvilken fagforening

Hej Multe
Det lyder som om det er en rigtig god fagforening du har. Kan du ikke fortælle mig hvad det er for en fagforening du har for så vil jeg da overveje at skifte.

Var du også ansat under funktionærloven ?
charho er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2010, 16:54   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja der er ikke noget som hedder 120 sygedage mere.

kan heller ikke se hvorfor man skulle have erstatning fra arbejdsgiver, hvis man bliver fyret p.g.a. sygdom.
så skulle jeg da aldrig selv drive nogen virksomhed. Men det kommer jeg nok aldrig til
det er de fleste jo herinde, inden de er kommet i systemet.

min arbejdsgiver brugte et helt år og gøre alt for at beholde mig. Selvom jeg havde mange sygedage
Skulle jeg så kræve erstatning.
Jeg fik også et halvt års fuld løn efter jeg blev fyret.

Sidst redigeret af MTVRV1; 11-03-2010 kl. 16:57.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2010, 09:31   #9
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Susanne. Hvad sker der, hvis du bare via lægen fastholder din sygemelding?
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2010, 12:05   #10
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej charho

Det er Socialpædagogernes... -og nej, det var ikke under funktionærloven!

Men alle psykologer, læger osv., syntes IKKE det var meget med kun en månedsløn... -men jeg ville jo også selv derfra, da det var et skodsted med et psykisk dårligt arbejdsmiljø, en inkompetent leder og dertil en dejlig uformel ledelse...
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 12-03-2010 kl. 13:56. Årsag: Omvendt ordstilling...
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Positiv overrasket keld60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 11-01-2011 22:45
Jeg er overrasket Ragdoll Alt det andet 19 10-10-2009 13:36
Du bliver behandlet som en ting der bliver talt ned til dig. Stella Politik og Samfund 3 01-09-2009 19:39
Når nok bliver NOK Henriette_Dyrr Politik og Samfund 4 26-05-2009 22:47
Dagens griner- Og de er overrasket !! Pyt Dit og Dat 3 12-12-2006 15:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension