K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-09-2012, 21:19   #11
sharin
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
sharin er ny på vejen
Jeg får venlafaxin 300 mg dagligt og har ingen bivirkninger.
__________________
Førtidspensionist 2011
sharin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2012, 17:34   #12
Tigul
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 45
Styrke: 15
Tigul er ny på vejen
Nej nej nej

Det her det er så frygtelig at jeg har ønsket mig død flere gange de sidste mange dage.

Startede på venalfaxin for 3 uger siden og øgede dosis til 75 mg i sidste uge og var helt trappet ud af cipralex og lamotrigin.

Og jeg blev så syg, så hundesyg. Jeg så syner, kastede op, skrækkelige mareridt, voldsomme svedeture, kunne ikke rejse mig for svimmelhed, havde slem diarre, havde vat i mit hoved, hørte ekko og værst af alt, havde elektriske impulser. Det føles som stød i mit hoved hele tiden. Har aldrig oplevet noget der var værre. Ringede grædene til vagtlægen flere gange, som mente jeg var stresset og små hysterisk. Min egen lægen anede som sædvanlig ikke en kæft om hvad medicien kan gøre eller ikke gøre. Så måtte have fat i en psykiater på psykiatrisk hospital der kunne fortælle mig at elektriske impulser desværre kunne opstå og vare i op til en uge. Jeg græd og råbte og skreg hvorfor helvede ingen læger kunne have advaret mig om det.
Var derude i går , var så ekstrem syg og talte i vildeste, så min mor blev bange. De sagde jeg simpelthen havde fået en forgiftning af det og at jeg ikke kunne tåle det, det var en alvorlig reaktion. De kunne desværre intet gøre.

I dag kan jeg selv gå på toilettet og se på en computer skærm, jeg har ikke så mange elektriske impulser længere i dag, men lidt og er stadig utrolig svimmel og kaster op og er bare så ked af det.

Derudover har jeg haft slemme angst anfald. Er stoppet med dem som lægen sagde og skal nu trappe tilbage til cipralex.
Tigul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2012, 21:02   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Føj for en omgang du har været igennem.

Af din profil fremgår det, at du er på kontanthjælp. Hvis du stadig er det, så sørg for, at det er noteret tydeligt hvordan du har reageret på denne medicin, så der ikke senere er nogen der påstår, at den er en behandlingsmulighed.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2012, 21:12   #14
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Tigul

Er rigtigt bekrymret over, at du har det så skidt. Men rart at høre du har det bedre i dag, så du har formået at komme til tasterne.

Jeg hørte i juni mdr. en radioudsendelse, som gjorde stort indtryk på mig fra P1 dokumentaren. En ung pige, som var blevet dopet til gællerne med medicin, og først fik det bedre, da hun blev set som menneske og der var nogen der hjalp m. at tale hendes sag i forhold til fremtidig medicin og ikke mindst behandling af anden art.

Jeg ved ikke, hvor i landet du bor, denne pige boede i hovedstadsområdet og fik hjælp af Klub Fontana, måske findes der en lign. i din by. Måske kan Klub Fontana fortælle dig det, hvis du ringer til dem: 39 16 09 16 fra kl. 8.30.

Her kort ref. fra P1 dokumentaren:

Citat:
En af de unge i klubben er Nina, som altid har dyrket meget sport. Hun gik helt i stå på grund af medicinen.

- Jeg var fuldstændig stiv og robotagtig. Jeg kunne jo ikke komme videre, fordi jeg var så dopet. Jeg synes, det er ærgerligt, at det første, vi bliver tilbudt, er medicin frem for behandling, og når vi så endelig får behandling, er vi så dopede, at vi hverken kan tage imod eller give tilbage, siger Nina til P1 Dokumentar.

Medarbejderne i Klub Fontana må ofte gå med de unge til samtaler med psykiaterne, fordi de unge har svært ved selv at sætte ord på, hvordan medicinen påvirker dem negativt. Kirsten Steensberg er langt fra tilfreds med dem behandling, de unge får:

- De samtaler er ikke så nemme, fordi psykiaterne har et andet blik på de unge, end vi har. Man venter bare på at medicinen skal virke, og det er meget utilfredsstillende for de unge, de er så kede af det. Som udgangspunkt er det faktisk for ringe. De bliver ikke mødt som mennesker, de bliver bare mødt som - ja undskyld mig - kemiske forbindelser oppe i hjernen, siger hun.
Link, hvor man også kan høre programmet:

http://www.dr.dk/P1/P1Dokumentar/Uds...6/20121500.htm

som forøvrigt hed: "Mit liv som zombie"

Kirsten Steenberg er leder af Klub Fontana.

Jeg ved jo ikke om dette er en reel mulighed for din psykiske problematik, men det kunne måske være rart at tale med nogen, som dels kan se og lytte på netop dig og dine behov (herunder medicinproblematik) og dels kender psykiatriske system og kan bistå dig også der. Evt. som bissider hos psykiatrien.

I min umiddelbare googling på nettet kan jeg se, at der er andre lign. tilbud rundt omkr. i landet. Men om de fungere på samme måde, som Klub Fontana er uvist. På mig lød det som et sted, hvor man tog de unge alvorligt, så personen frem for sygdommen og på den måde kunne hjælpe på vej mod bedre løsninger for den enkelte. Men det er jo væsentlig, at du finder det sted, der passer til dig med de behov du har.

De bedste ønsker for at du finder bedre hjælp end hidtidig, og ikke mindst får mulighed for mere lys i dit liv med de rette medicinske hensyn i langt bedre balance.

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2012, 21:24   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Det er mega hårdt, at trappe ud af den ene medicin for så at tage noget andet, er det ikke seponerings symptomer det hedder? Det burde ikke være muligt, at kunne trappe helt ud for så, at starte på noget nyt, det er jo som at hænge i en trapez uden sikkerhedsnet.

Har du ikke en psykiater fast Tigul? De ved dog lidt mere end de alm. praktiserende læger og jeg vil mene, at du burde være fast tilknyttet en psykiater som en slags sikkerhedsnet.

Jeg tager selv 300 mg. venlafaxine dagligt. I starten havde jeg voldsomme sved tendenser specielt om natten, men eftr nogle måneder gik det bedre. Dog skal jeg huske at tage dem om morgenen ellers går jeg hurtig hen og bliver svimmel. Jeg prøvede at kombinere med noget Lyrica, men det blev for voldsomt for mig.

Jeg mener, at vi har en tråd om Venlafaxine her på K10, så den kan du slå op i søge feltet og læse om flere erfaringer.

Jeg håber, at du får noget hjælp du kan bruge til noget og kommer på det medicin der passer bedre til dig. Vi alle reagere jo forskelligt og nogle kan mere end andre og sådan er det jo så.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 02-10-2012 kl. 21:27.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2012, 21:59   #16
Tigul
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 45
Styrke: 15
Tigul er ny på vejen
hej igen

Hej jeg har desværre ingen psykiater tilknyttet, havde for nogle år siden og der havde jeg været på venteliste i 9 måneder.

Min læge kan jeg ikke bruge til NOGET, de ved simpelthen bare slet ikke nok om medicin. Er så vred over at jeg slet ikke var blevet advaret om de her bivirkninger, vidste ikke engang det var depotmedicin før jeg søgte om det på nettet, det havde min læge ikke fortalt, hun vidste det sikkert ikke !

Og det er historien om og om igen, ingen læger har nogensinde vist ret meget om det medicin de har givet mig.

Psykiateren på skadestuen der forslog venlafaxin fortalte intet om det udover at det virkede godt. Ja hurra. Jeg var så dum og naiv nok til at prøve det.


Mit problem med medicin er at det skal dække mange ting.

Uden medicin kan jeg faktisk ikke leve, angsten er så slem at jeg ikke kan være her.

Cipralex har altid hjulpet rigtig godt på min angst og er også det eneste medicin nogensinde der har hjulpet på min OCD.
Men det virker til gengæld rigtig dårlig på depression og personlighedforstyrrelsen.

Der har lamotrigin så hjulpet lidt, men har taget voldsomt på af det og synes effekten er til at overse. og af flere årsager ønsker jeg ikke at tage lamotrigin

Men har bare prøvet så meget medicin at jeg snart opgiver på det plan.

Tør hellere ikke prøve mere og da SLET ikke efter det her mareridt som endnu ikke er overstået, dog lidt bedre.


Fik 20 mg cipralex og 200 mg lamotrigin, skulle i 14 dage trappe ned på 10 mg cipralex og op på 37,5 mg venalfaxin, efter 2 uger skulle jeg stoppe med cipralex og øge til 75 mg venalfaxin, samtidig med at jeg skulle trappe ned på 100 mg lamotrigin. Og så gik det helt galt.


Tog så den sidste tabelet som var den første i en æske på 100 stk jeg lige havde købt i dyre domme, i fredags og har ingen taget siden, for i følge lægen kunne jeg fint stoppe omgående, selvom jeg skulle trappe op ?? og i dag og i går har jeg så taget 10 mg cipralex og det skal jeg gøre i en uge og så skal jeg tage 20 mg igen som før.

Cipralex er bare så hamrede dyrt, gav 1600 kr for 98 tabeletter. min mor har lige i dag hentet 28 piller for 300 kr, 10 mg.


nå puha nu bliver jeg voldsom dårlig igen, må smutte

Ps- I øvrigt er tilbuende i min kommune meget ringe, særlig for unge der hverken er misbruger, under 30 eller udviklingshæmmet, da jeg bor i såkaldt udkants danmark.
Tigul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2012, 22:17   #17
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Pyha slet ikke rart for dig,jeg har selv prøvet venlafaxin men var så slem plaget af svedturer. Ved både opstart og udtrapning af den blev jeg meget svimmel og fik kvalme jeg er nu gået over til Fluoxetin og de hjælper mig rigtig godt og har ikke så slemme bivirkninger.Håber da det bedste for dig fremover.
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2012, 08:20   #18
jobmasta
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2012
Lokation: kommunens/djævlens forgård
Indlæg: 10
Styrke: 13
jobmasta er ny på vejen
det lyder som om det er helt forkert medicin type, jeg ville droppe de piller fuldstændigt, og prøve noget alternativt. har hørt det er meget sundere at bruge cannabis end alle de tarvelige præparater.

Sidst redigeret af jobmasta; 03-10-2012 kl. 08:23.
jobmasta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2012, 12:47   #19
Tigul
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 45
Styrke: 15
Tigul er ny på vejen
Jeg ville ikke droppe at tage medicin, for uden den er mit liv ganske enkelt Uudholdeligt, det er afprøvet og sådan kan jeg ikke leve.

Ingen alternativ medicin kan hamle op med det jeg fejler.

Det har jeg acceptere og det er okay, er bare rigtig ked af at der skal være så mange bivirkinger og at jeg skal kastet ud i at prøve noget som utrolig få læger aner noget som helst om. De skulle sku prøve det på deres egen krop først.
Tigul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2012, 13:42   #20
Haltefanden
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2012
Indlæg: 37
Styrke: 12
Haltefanden er ny på vejen
Post

Hej Tigul

Jeg havde faktisk svoret at jeg ikke ville kommentere noget herinde, men blot læse med og lære af folks erfaringer og sådan..men da jeg læste din historie var jeg simpelthen nød til at kommentere på den.

Jeg er selv bipolar med 4 (jep 4 - min psykiater var maaaajet rundhåndet ) forskellige personlighedsforstyrrelser, atypisk spiseforstyrrelse og sådan lidt OCD smidt oveni hatten. Yes - Thats me. Jeg har selv været igennem diverse medicin eksperimenter, akarin, cipralex, fontex, sertralin, zoloft, remeron... you name it. Til sidst endte jeg ved en fantastisk psykiater der fjernede alle former for ssri fordi som han sagde: de har en yderst begrændset virkning på personer med personlighedsforstyrrelse - jamen goddag mand økseskaft, ku det ikke have været fedt hvis de andre havde tænkt den tanke?

Efter jeg er blevet trappet ud af alle de her SSRI og er kommet i behandling med Lamotrigin imod mine bipolare svingninger har jeg fået det langt bedre - faktisk så godt at jeg nu læser min kandidat på universitetet!

Tilbage til sagen - din historie rørte mig virkeligt netop fordi jeg selv har prøvet at stå hvor du står og jeg ville virkeligt ønske jeg kunne hjælpe dig bare lidt.. Jeg synes du er utroligt stærk fordi du holder dette ud og fordi du rækker ud imod folk på dette forum for at få lidt hjælp og gode råd.

Må jeg spørge hvorfor du ikke ønsker at tage Lamotrigin?

Jeg vil anbefale dig at kontakte din læge og kræve - Ja KRÆVE - at blive udredt hos enten en privatpraktiserende psykiater eller i det offentlige. Ingen er tjent med at leve som du gør nu og bestemt ikke når din læge åbenlyst ikke aner hvad fanden han/hun har gang i. Jeg troede faktisk ikke det var tilladt at udskrive medisin man ikke vidste noget om - men der har jeg vist taget pænt meget fejl

Jeg håber du har det bedre idag end du havde igår og jeg håber virkeligt at du har det bedre imorgen end du har idag således at du snart er dit eget selv igen
Haltefanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Kontant-hjælp - tilskud til medicin og psykolog frkkaos Alt det andet 7 27-04-2012 22:15
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension