K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-12-2011, 00:30   #1
vuffi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
vuffi er ny på vejen
arbejdstid i julen??

hejsa
vil lige høre hvordan i andre skal arbejde i julen.
Har vi som fleksjobber ikk ret til nedsat arbejdstid inden julen??da julen falder en lørdag ...jeg arbejder alle ugens 6 dage (aldrig søndag)
jeg jobber 18 timer pr uge og mener at 18 skal diveders med 5 og det skla trækker fra min arb.tid i denne uge... hvad mener I ???glæder mig til at høre fra jer af ;-D
Og hvad med næste uge, altså mellem jul og nytår.....mener ikke at det er ok at skal jobbe alle 18n timer i denne uge, vi skal vel også mærke at der er helligdage?????
god jul
vuffi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2011, 00:35   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Der er ikke, medmindre det er skrevet i netop din aftale, specielle hensyn her. Fleksjobber følger arbejdsmarkedets almindelige overenskomst. undtagelser er jo selvfølgelig mht. tid og andre skånehensyn specifikt for den enkelte person.

Så skal dem der arbejder almindelig fuldtid jo også lave samme regnestykke? Njah... den går nok ikke
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2011, 00:45   #3
vuffi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
vuffi er ny på vejen
hvad med ugen mellem jul og nytår....??
der hvor mandag jo er en helligdag ??
mener ikke at det så er ok ,at bugge 18 timer på mig, de andre dage i denne uge
(min arb. plan varier hele tiden )
Mange tak for hurtig svar ;-D
vuffi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2011, 00:47   #4
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Din overenskomst vil fortælle, hvordan du står. Uanset om din arbejdsgiver ikke har overenskomst med en fagforening, har du en, da du er ansat i fleksjob. Det har ikke betydning om du medlem af en fagforening, eller ej.

Du har vel fri på andre tider af året, når du arbejder 6 dage i ugen.

Måske jeg ikke forstået dig helt. Arbejder du altid 6 dage i ugen, eller arbejder du 5 dage i ugen, hvor lørdag engang i mellem er med, så du du fx arbejder tirsdag-lørdag en uge og fx man- fre en anden uge?

Sidst redigeret af Pophår; 22-12-2011 kl. 00:54.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2011, 00:49   #5
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vuffi Se meddelelser
hvad med ugen mellem jul og nytår....??
der hvor mandag jo er en helligdag ??
mener ikke at det så er ok ,at bugge 18 timer på mig, de andre dage i denne uge
(min arb. plan varier hele tiden )
Mange tak for hurtig svar ;-D
Du skal da bare arb de timetal du plejer at arbejde tirsdag onsdag torsdag og fredag, på samme måde som hvis du havde været i ordinært job.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2011, 00:51   #6
vuffi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
vuffi er ny på vejen
tak for svar.
min kollega, som er normal ansat, får løn for lørdag den 24-12 selv om han ikke er på job.... men ikke jeg....mener ikke det er ok...eller hvad???

mine arb. tider ligger desværre ikke fast
vuffi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2011, 01:04   #7
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
At din kollega før løn for 24/12, kan betyde vedkommende er funktionær, eller fuldlønsansat.
Du er sikkert timelønsansat, hvor du får søgn-helligdagsgodtgørelse i stedet, hvis du sku' ha været på job en helligdag.

Selv om dine arbejdstider ikke ligger fast, har du vel en arbejdsplan, sikkert for en måned af gangen?. Det er er det mest normale. Det duer jo ikke du bliver rykket rundt efter arbejdsgivers forgodtbefindende.

Hvis du i denne uge, ifølge vagtplan skal på job lørdag 24/12 og virksomheden er lukket, så skal du ikke "hente" dine 18 timer på de andre dage, men blot følge din plan.

Det samme i næste uge. De dage der er helligdag og virksomheden er lukket, skal du ha søgne-helligdagsgodtgørelse for de dage.

Du skal ha tjekket din overenskomst, kommunen kan ikke hjælpe dig i tvister med løn. Jobcenter kan kun hjælpe dig i spørgsmål vedr. arbejdstid og skånebehov..
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2011, 05:17   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Normalt har man en kontrakt hvor der står alt om ens skånehensyn, arbejdstid osv osv

Hvis ikke du har det...så bør du få det lavet....evt i samarbejde med jobcenteret...

Men jeg ville bestemt snakke med jobcenteret...for at høre hvordan du skal forholde dig....og så spørg efter en kontrakt hvor du kan få skrevet skånehensyn, arbejdstid osv ned i....

Med sådan en er du meget bedre stillet...da der så ikke vil være nogen tvivl om hvor lang tid du kan arbejde pr dag feks...

Folk i fleksjob følger alm overenskomst for det område du er ansat indenfor som Ricky skrev...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2011, 11:59   #9
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis du ikke har faste arbejdstider, men der bliver lavet en løbende plan, hvor dine 18 timer fordeles, er det den du skal forholde dig til.

Og hvis de har planlagt dine vagter, så du ikke er sat på ved helligdage, er der nok ikke noget at gøre.

Det ville kræve at du har en fast vagtplan.

Det samme gør sig gældende for alle med en flydende vagtplan, selvom man arbejder 37 timer..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2011, 23:39   #10
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Jeg arbejder 5 dage 20 timer om ugen har altid fri lørdag søndag samt andre hellig dage,jeg skal arbejde tirsdag til fredag mellem jul og nytår.Hvis du arbejder 6 dage om ugen har du vel fri en anden dag i ugen har du ik? ellers har du da ikke mange fri dage,ude hos os har dem som arbejder lørdag el søndag altid fri en anden dag i ugen.

knus og god jul fra Katrine
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Julen står for døre... sun-lady Dit og Dat 2 06-12-2010 19:39
Julen og dens fred Viper Alt det andet 28 24-12-2009 12:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension