K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-05-2011, 21:53   #1
En mere...
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2011
Indlæg: 27
Styrke: 14
En mere... er ny på vejen
Ansøgning om visitering til flex, kan jeg selv søge ?

Hey.
Blev for 5 mrd siden smidt af sygedagpenge efter en lang, sej kamp med flere forlængelser. Har indtil nu lige skulle puste ud efter at være blevet revet rundt af den kommunale tørretumbler.
Begrundelsen var meget kort fortalt den berømte sætning som flere af jer herinde nok har hørt:" Farvel og tak, du er ikke STATIONÆR i din sygdom."
Men tænker nu... hvis jeg nu selv ansøger om flex ( arbejder kun ca 20 timer), er der overhovedet muligheder for mig om at komme igennem med det ?
Jeg har 37 timers stilling, men efter sygdom kan jeg som sagt kun holde til halv tid.
Please help
En mere... er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2011, 23:01   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det er faktisk svært at svare dig på.

Det er sådan at du ikke skan søge fleks på samme direkte måde som du kan søge FP, du har ingen § at gøre det efter, men derfor står det dig jo frit for at søge alligevel

Et andet problem er at du allerede arbejder deltid, du skal bevise at du arbejder deltid fordi du er ude af stand til at arbejde fuld tid, og det kan godt gå hen og blive temmelig besværligt (men derfor behøver det jo ikke at være umuligt)

Du skal buge Bekendtgørelse af lov om en aktiv beskæftigelsesindsats

Citat:
§ 70. Jobcenteret giver tilbud om fleksjob til personer, som ikke modtager førtidspension efter lov om social pension eller lov om højeste, mellemste, forhøjet almindelig og almindelig førtidspension m.v., og som ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet.

Stk. 2. Fleksjob kan først tilbydes, når alle relevante tilbud efter denne lov samt andre foranstaltninger, herunder eventuelt forsøg på omplacering på arbejdspladsen, har været afprøvet for at bringe eller fastholde den pågældende i ordinær beskæftigelse. Undtaget herfra er tilfælde, hvor det er åbenbart formålsløst at gennemføre de nævnte foranstaltninger forud for visitationen.
I vejledningen til loven står følgende
Citat:
319. Retten til tilbud forudsætter, at personen har en arbejdsevne af et sådant omfang, at beskæftigelse på det almindelige arbejdsmarked er mulig. Det forudsættes således, at den personlige arbejdsindsats reelt kan svare til arbejdsgivers andel af lønudgiften. Retten til tilbud skal således ses i sammenhæng med amtskommunernes forpligtelse til at yde tilbud om beskyttet beskæftigelse efter serviceloven.

Retten til tilbud skal også ses i sammenhæng med, at arbejdsevnen kan være så begrænset, at 2/3 tilskud til et fleksjob ikke er tilstrækkeligt til at kompensere for den nedsatte arbejdsevne. I denne situation kan førtidspension overvejes, evt. kombineret med et skånejob til personer, der modtager social pension.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2011, 06:45   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du kan altid skrive til din sagsbehandler og søge om fleks der er godt nok ikke nogen § at søge det efter men jeg formoder at du har været hele møllen igennem med sygedagpenge arbprøvning osv

Så hvis jeg var dig så ville jeg med det samme sætte en skriftlig ansøgning sammen og se hvad respons på den bliver i sidste ende kan du søge en §17 på forliggende grundlag det får du så ikke, men på den måde skal de behandle din sag og give en begrundelse ...
Når du allerede har fået stoppet dine sygedagpenge fordi din sygdom ikke var stationær og når du ikke skriver noget om din sygdom er det lidt svært at råde dig til noget , men om ikke andet så er det sådan at kommunen har pligt til at hjælpe dig efter alle gældende lovgivninger så du har ikke noget at miste ved at prøve , er du ansat i en 37 timers stilling men kun arbejder 20 timer pga sygdom burde det ikke være svært for dig at dokumentere ... og derfor er det 37 timers stilling de skal tilbyde dig (sådan at dine skånehensyn er bla den nedsatte tid )

retssikkerhedsloven siger

§ 5. Kommunalbestyrelsen skal behandle ansøgninger og spørgsmål om hjælp i forhold til alle de muligheder, der findes for at give hjælp efter den sociale lovgivning, herunder også rådgivning og vejledning. Kommunalbestyrelsen skal desuden være opmærksom på, om der kan søges om hjælp hos en anden myndighed eller efter anden lovgivning.

ergo din kommune skal hjælpe dig med om du kan søge hvordan du søger og hvordan du skal forholde dig , og søger du om fleks og får afslag så skal der være en ankevejleding og begrundelse med
du har ikke noget at miste på at søge så jeg ville bare gå i gang hvis jeg var dig ...
  Besvar med citat
Gammel 15-05-2011, 09:52   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Fik du klaget over sygedagpengestop i BAN?

Har du papir på stationær tilstand, ville jeg ansøge med begrundelse, om fleksjob!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2011, 19:15   #5
En mere...
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2011
Indlæg: 27
Styrke: 14
En mere... er ny på vejen
Hejsa. og tak for alle svarene. Jeg fik klaget over sygedagpengestoppet, men fik ikke noget ud af det. Jeg har kronisk dep. men problemet er at ingen vil give mig papir på at den er stationær. Som de forskellige siger, så ved de jo ikke hvordan det ser ud om 2 år !!??!! Men har altid arb 37 timer, men efter dep. har jeg kun arbejdet halv tid ca.
Jeg ved min læge bakker mig 110 % op, og sagtens ville kunne skrive til fordel for mig. Har nu haft denne diagnose i snart 4 år, så tiden må jo også tale for at det er stationært samt jeg har papir på at jeg skal have medicin resten af mit liv.
En mere... er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvordan søge om visitering til fleksjob? mikelzen Spørgsmål ang fleksjob 9 27-03-2013 18:30
Fleksjob kan man selv søge?? foetsie Spørgsmål ang fleksjob 10 10-10-2010 14:44
flexjob selv søge jj2 Spørgsmål ang fleksjob 4 28-03-2008 14:01
Må man selv søge fleksjob Trylledyr Spørgsmål ang fleksjob 6 31-01-2007 11:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension