K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-05-2012, 10:30   #21
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Så vidt jeg husker har du helt ret, der er skrevet om det før her på K10.

Og derfor anbefales det, at man ikke spørger før man optager.
Netop!

Søg på K10's Forside på "lydoptagelser", hvis det ikke allerede fremgår af Multes link.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2012, 12:05   #22
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkM Se meddelelser
Øv med det link.

Essensen af indholdet på linket er, at spørgsmålet omkring hemmelig optagelse af samtaler på et jobcenter faktisk slet ikke er så enkelt som det her fremstilles. Ombudsmanden har lavet en udtalelse om det.

Jeg mener bestemt, at Ombudsmanden i 2005 er fremkommet med en udtalelse som nuancerer spørgsmålet ganske meget, for det er ikke helt så sort / hvidt. Vil forsøge at finde udtalelsen.

Blandt andet forholder det sig således at et jobcenter rent faktisk godt kan frabede sig at en samtale optages. Det er også sådan at en sagsbehandler kan optage en samtale. Så det kan gå begge veje.

Alt fremgår at den udtalelse fra Ombudsmanden samt den side jeg har forsøgt at linke til.

Arbejder lige videre med sagen og håber snarest at kunne finde et link som rent faktisk virker. Desværre er mine it-kundskaber mildest talt meget dårlige men jeg vil forsøge.

Hej FrkM

Nu ved jeg ikke, hvad Du forstår ved ...enkelt... eller ...sort/hvidt...

Men dette svar fra justitsministeren fremstår vist meget "enkelt" og ganske tydeligt(min fremhævelse)



SAKSET fra: http://www.dagligmail.dk/laws/onelaw...e%20Kommunerne
Justitsministeren har i besvarelsen af S 4066 af 29. juli 2003 forholdt sig til spørgsmålet. Svaret og det tilhørende spørgsmål har følgende ordlyd:

’Spm. nr. S 4066

Til justitsministeren (29/7 03) af:

Line Barfod (EL):

’Vil ministeren oplyse, om der – bortset fra retsplejelovens regler vedrørende domstolene – findes lovregler, der forbyder borgere at foretage båndoptagelse af en samtale, de selv deltager i, og såfremt dette ikke er tilfældet, om offentlige myndigheder, f.eks. en socialforvaltning, kan forbyde en borger at optage en samtale på bånd?’

Svar (11/8 03)

Justitsministeren (Lene Espersen):

’Efter bestemmelsen i straffelovens § 263, stk. 1, nr. 3, straffes med bøde eller fængsel indtil 6 måneder den, som uberettiget ved hjælp af et apparat hemmeligt aflytter eller optager udtalelser fremsat i enrum, telefonsamtaler eller anden samtale mellem andre eller forhandlinger i lukket møde, som han ikke selv deltager i, eller hvortil han uberettiget har skaffet sig adgang.

Optagelse på bånd af telefonsamtaler eller anden samtale, som den pågældende selv deltager i, falder uden for denne bestemmelse. Det gælder også i tilfælde, hvor optagelsen sker uden den anden parts viden. Der er ikke herudover i lovgivningen fastsat almindelige regler om borgeres adgang til at optage samtaler med forvaltningsmyndigheder på bånd.
CITAT slut.


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 21-05-2012 kl. 12:11. Årsag: Tilføjelse...
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2012, 17:40   #23
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Tak for det, Multe :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er det lovligt at optage samtaler? Fiselback Alt det andet 36 25-05-2018 07:52
At optage samtaler /møder? Lejeko Alt det andet 6 04-01-2014 23:55
Diktafon nielsdencker Alt det andet 0 17-01-2012 16:51
Diktafon Bassemanden Alt det andet 13 19-06-2010 12:18
Aalborg - lægekonsulent - optage samtaler zuza Det er da strengt ! 4 26-06-2008 15:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension