K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-05-2012, 08:28   #1
stolpesten
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-12 2010
Indlæg: 57
Styrke: 14
stolpesten er ny på vejen
Kommunens magt..

Hej alle.

Jeg er igang med uddannelse som it-supporter via revalidering, 2 år efter min skade i foden.. Jeg spiser "Amitriptylin" for konstante neurogene smerter i foden. En af bivirkninger ved medicinen er koncentrationsbesvær, og det mærker jeg virkelig nu, samtidig med at jeg har en dårlig fornemmelse af at medicinen ikke er så effektiv på mig mere. Søvnbesvær og "grimme" jag i foden er nu en del af min hverdag ...
Jeg er bange for at jeg ikke kan fuldføre min uddannelse, som ellers kunne være blevet min drømmeudd. Men i baggrunden, og mellem linierne, synes jeg det lyder som om min kommune er pænt ligeglade med mine tiltagende smerter, og hvis jeg ikke kan fuldføre, så er det bare ærgeligt. Så hedder det bare kontanthjælp?, eller har man "krav" på at noget alternativt?

mvh
Johnny Sørensen
stolpesten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2012, 09:02   #2
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
den korte- nej

kommunen er ligeglade og du havner på kontanthjælp.
det bedste du kan gøre er, at gå til læge med dine smerter det er vigtigt!

og fortsætte med din uddannelse og komme ud af kommunens system.

ellers skal du opgive og få ændret din jobplan til noget mere realistisk, men du skal have lægen ind over smertestillende/smerteklinik/udredning osv. ellers er det kontanthjælp for du har i princippet skrevet under på, at du vil kunne klare arbejde på almindeligt 37 t pr uge.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2012, 09:16   #3
stolpesten
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-12 2010
Indlæg: 57
Styrke: 14
stolpesten er ny på vejen
På tidspunktet hvor jeg skrev under, følte jeg bestemt at jeg kunne klare en 37 t arbejdsuge i mit nye fag, men at smerterne er tiltaget, kunne jeg jo ikke vide.. Men ja, kommunen er sgu nok ligeglad.
Spørgsmålet er bare hvordan forsikringsselskabet så tager erhvervsevnetabs-sagen, hvis ikke jeg fuldfører udd.

mvh

Johnny
stolpesten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2012, 16:07   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stolpesten Se meddelelser
....... En af bivirkninger ved medicinen er koncentrationsbesvær, og det mærker jeg virkelig nu, samtidig med at jeg har en dårlig fornemmelse af at medicinen ikke er så effektiv på mig mere.
..
Synes du bør tage en snak med lægen om det. Om bivirkningen og effekten af medicinen. Nogle skifter medicin netop pga. en bivirkning, de oplever med medicinen. Og hvor den nye medicin kan blive bedre.... Prøv at se om det kan hjælpe dig. Det er mit forslag...

Hvis lægen ville råde dig til at holde en pause fra uddannelsen og hvis det er muligt, så kan måske den her mulighed bruges ved at forlænge revalideringen:
(fra denne lov om revalidering: https://www.retsinformation.dk/Forms...id=140126#Kap6)

Forlængelse af revalideringsperioden

§ 56. Kommunen kan i forhold til den fastsatte tid forlænge den periode, som revalidenden kan få revalideringsydelse i,

1) hvis revalidenden ikke kan gennemføre jobplanen på grund af nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller andre helt specielle forhold, eller

2) hvis sygdom, pasning af syge børn eller børn med nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne, barsel, manglende pasningsmulighed af børn eller særlige sociale forhold midlertidigt forsinker revalidenden i at gennemføre jobplanen.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2012, 20:30   #5
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Hvor lang tid er der tilbage af din uddannelse? Er det realistisk at færdiggøre uddannelsen?

Hvor mange timer mener du selv, det er realistisk at arbejde, når du er færdig?

Hvis det var mig, så ville jeg seriøst overveje, om det var muligt at færdiggøre uddannelse og så se, hvor mange timer jeg reelt kunne klare og måske, om det var tilstrækkeligt til, at jeg ikke behøvede at være afhængig af det offentlige.

Men som andre skriver, så gå til lægen med dine tiltagende smerter!
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2012, 07:57   #6
stolpesten
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-12 2010
Indlæg: 57
Styrke: 14
stolpesten er ny på vejen
Jeg har en tid til en snak med min læge, og der håber jeg at blive lidt klogere.
Jeg har kun været igang i 5 måneder af en 2 år og 6 mdr. uddannelse .. I min uddannelse skal jeg bestå en grundforløbseksamen efter 6 måneder, for at kunne fortsætte udd.. Det er snart, men jeg er desværre røget en del bagud, så det bliver svært at bestå..

Frygter sgu lidt fremtiden. Jeg kan desværre kun gøre hvad kroppen magter.

mvh
Johnny
stolpesten er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Embedsmænds magt, kommunale som satslige phhmw Politik og Samfund 2 07-09-2013 13:32
Eksemplets magt i artikel fra Information forud for FP-reformen? gunvor Politik og Samfund 4 19-02-2012 10:32
Godt hun ikke har magt som hun har agt.... Trunten Politik og Samfund 14 13-09-2011 11:44
Derfor misbruger politikere deres magt! buster Politik og Samfund 7 08-10-2010 10:36
2008 = al magt til arbejdsgiverne Stella Politik og Samfund 4 03-05-2008 12:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension