K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-03-2011, 09:03   #1
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
fanget mellem fleks og pension

Ja så er min kommune nået frem til at jeg ikke kan få pension da de vurdere jeg er for rask og jeg kan ikke varetaget et fleksjob da jeg kun kan klare max 2 timer om dagen med akutte pauser samt mener de jeg skal gå hos psykiater igen og have ny behandling og igennem ny afklaring for at se om jeg kan preses op i timer...

Jeg var sidste år ude i afklaring i 5mdr samt virksomhedspraktik i 4 uger meningen var 8 uger men kommunen og virksomhedden stoppede praktikken før tid da jeg ikke mangtede at være der mere end 1 time hver anden dag jeg skulle fylde vare op i vores lokale brugs...

Hvad gør jeg ????
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2011, 09:14   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Lillesine,

Du har jo haft en tråd tidligere om din sag, det ville være godt at have fortsat denne ellers sæt et link ind. Jeg mener at du har været en del lægefagligt igennem lige så, men kan ikke lige huske hvor "meget".

Du skal jo være afklaret arbejdsevne mæssigt såvel som helbredsmæssigt for at kunne blive "fulgt til dørs".
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2011, 11:31   #3
anniss
Elsker at være her på K10
 
annisss avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Vejle
Alder: 53
Indlæg: 64
Styrke: 15
anniss er ny på vejen
Jeg ved ikke, hvad der er med den sætning "For rask til pension og for syg til fleks"? De bruger den i flæng. Men som en sagde i min tråd: "Man kan ikke være for rask til pension og for syg til fleks", så hedder det pension.
Jeg fik da pension til sidst, men har så også været i mange afklaringsforløb og arbejdsprøvninger, som sagde 9 timer og under om ugen.
Det hele tog 4 år og 2 mdr. fra min 1. sygemeldingsdag til endelig afklaring.
Håber på det bedste for dig...

anniss
--------------------------------------
Førtidspensionist pr. 1.3.11
anniss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2011, 12:12   #4
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Medtag Inger Støjbers notat til kommunen, der findes ikke nogen der er for syge til flex og for raske til pension

http://www.ft.dk/samling/20101/almde...556/948069.pdf


Håber det kan gavne lidt.

Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2011, 13:06   #5
rødtop
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2011
Indlæg: 1
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
rødtop er ny på vejen
Hej Piamus. Tak for dette link, det beroliger mig lidt at Støjbjerg har udtalt dette, da jeg er igang med en udredning.:-)
Rødtop
rødtop er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2011, 19:49   #6
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Samtidig skal I være opmærksom på konklusionen i Helsingør-dommen[1].


Note:
------
[1] Helsingør-dommen: http://avisen.dk/_docs/Udskrift-af-dombogen.pdf

Læs særligt: Rettens begrundelse og afgørelse.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2011, 20:35   #7
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Og jeg fandt lige dette i Lov om aktiv beskæftigelsesindsats

§ 70. Jobcenteret giver tilbud om fleksjob til personer, som ikke modtager førtidspension efter lov om social pension eller lov om højeste, mellemste, forhøjet almindelig og almindelig førtidspension m.v., og som ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet.
Stk. 2. Fleksjob kan først tilbydes, når alle relevante tilbud efter denne lov samt andre foranstaltninger, herunder eventuelt forsøg på omplacering på arbejdspladsen, har været afprøvet for at bringe eller fastholde den pågældende i ordinær beskæftigelse. Undtaget herfra er tilfælde, hvor det er åbenbart formålsløst at gennemføre de nævnte foranstaltninger forud for visitationen.
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så stort hul mellem fleks og FP ?? giraffen Spørgsmål ang fleksjob 9 18-05-2011 14:43
Gråzone mellem FTP og Fleks Udepige Alt det andet 8 08-04-2011 19:35
mellem fleks og pension sanne mor Spørgsmål ang fleksjob 3 13-10-2010 08:52
Timegrænse mellem fleks og FP Susanne2412 Spørgsmål ang fleksjob 22 25-03-2010 00:35
Fanget mellem flex og førtidspension Bigmum Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 05-05-2009 13:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension