K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-01-2011, 17:17   #11
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
felxjob

hej så er jeg her igen.

Siden jeg skrev sidst er der sket følgende.

Efter at have læst jeres svar mailede jeg til jobcentret og det viste sig at min arbejdsgiver ikke havde bedt om sygedagpenge. Det gjprde jeg dem så opmærksom på, og de startede med at modtaget sygedagpenge d. 1.ste august.

I september startede jeg op på mit arbejde i 4 timer 2 gange om ugen og efter 3 uger 4 timer 3 gange om ugen.

Efter 3 uger med 3 gange om ugen gik det galt og jeg blev fuldtidssygemeldt igen.

I december blev jeg så fyret med udgangen af marts måned.

Jeg er fuldtids-sygemeldt til midten af februar hvor det så skal tages op om jeg kan starte stille op i et job.

Jeg skal op og tale med sagsbehandleren på torsdag og skal tale med hende om en neuropsykologist test.

Mit spørgsmål er så : finder kommunen et job hvor jeg kan starte stille og roligt op, og hvad sker der hvis jeg ikke kan klare det.
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2011, 22:54   #12
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
hjælp - jeg forstår ikke helt systemet

Jeg har d.d været til samtale med kommunen.

Det blev aftalt at jeg efter samtale med min psykiater i starten af februar skal starte op i arbejdsprøvning.

Jeg spurgte om hvad der ville ske hvis jeg ikke kunne klare det, og fik at vide at hvis psykiateren mente at der var mulighed for forbedring på sigt røg jeg ud af systemet og kom på kontanthjælp fordi jeg ikke var arbejdsdygtig men heller ikke varigt syg.

Lige der knækkede snoren for mig.

Hvad kan man reelt gøre - hvis det nu viser sig at jeg f.eks kan arbejde 10 timer om ugen , men ikke mere.

Skal psykiateren så komme med en udtalelse om at hun mener det er permanent eller hvad? - det er jo svært at spå om.

Jeg er kommet i match 2.

Kommunen har bedt om en neuropsykologisk test - hvor meget har den at sige i det kommende forløb.

Mange tak for jeres tidligere gode svar
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 13:17   #13
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
Smile hjælp søges vedr. arbejdsprøvning

Jeg har nu været hos psykiateren og hun mener stadig ikke jeg er klar til arbejdsprøvning.

Jeg skal til neuropsykologisk test i midten af marts så jeg tror at sagsbehandleren har udskudt arbejdsprøvning til efter den tid.

Jeg blev sygemeldt d. 10.05.10, men mit arbejde har først fået sygedagpengeref. fra midten af september 2010

Er der nogle der ved fra hvilken dato det år man kan få sygedagopenge tæller.

Har den neupsykologiske test nogen indflydelse på evt. arbejdsprøvning.

Jeg ved ikke om jeg er bedst tjent med at få jobprøvningen sat i gang så det kan afklares hvor meget jeg kan arbejde - har I nogle meninger om dette.

Hvad sker der når der er gået i år og jeg ikke har været i jobprøvning - ryger jeg så bare på kontanthjælp eller ?

Tak for tidligere gode svar, håber at der også er nogle der kan hjælpe denne gang.
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2011, 15:12   #14
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
hej alle - håber igen igen på lidt hjælp.

Psykiateren har skrevet en statusattest til kommunen hvor hun afslutter:

Min vurdering er at hendes erhversevne er varigt ophævet i ethvert erhverv, og min vurdering er at hun er berettiget til pørtidspension p.g.a. den varige sygdom Organisk personligheds- eller adfærdsforstyrrelse uspecificeret, følger af multiple infarkter i den hvide substans i begge storhjerner hemisfærer.

Nu bliver jeg lidt bekymret - er der ikke noget om at hun ikke må udtale sig om FTP ?
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2011, 23:29   #15
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Som jeg plejer at sige;
det gør lægekonsulenter rask værk, så efter min mening;

Hvordan skal hun ellers understrege at din arbejdsevne er væk.

Stiller de spørgsmålstegn ved den, ber du skriftlig om, at de indhendter nærmere uddybende forklaring fra speciallægen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2011, 11:15   #16
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
Smile

hej igen

Tusind tak for svar - det gjorde mig lidt roligere.

Nu har SB efterfølgende skrevet følgende i min rp:

Arbejdsevnen set i forhold til arbejdsmarkedet generelt: Med det aktuelle funktionsniveau skønnes det ikke relevant at sende XXX ud i yderligere afklaring. Alle anbefalede skånehensyn har været tilgodeset - afgrænset enkel arbejdsopgave, rolige omgivelser, opstart på kun 2 x 3 timer ugentlig. Det har ikke være muligt at genoptræne arbejdsevnen gradvis over en 3 måneders periode, og den effektive arbejdsindsats har maximalt ligget på 4 timer ugentlig.

Så det kan være det lysner nu.
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension