K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-01-2016, 18:31   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det skal måske lige siges at det er kommunens PLIGT at oplyse en sag ordentlig...

Se evt §10 i retssikkerhedsloven https://www.retsinformation.dk/forms...7-f79d542898e5
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2016, 11:35   #12
Rytter16
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-11 2015
Indlæg: 26
Styrke: 9
Rytter16 er ny på vejen
Hej igen K10!
Jeg har så været forbi rehab-teamet vdr. jobafklaring. Det var dog for mig en rolig og positiv oplevelse. De var alle rigtig søde....den kan også være muligt:-)
De ville som sådan ikke gøre noget i min sag endnu, da min medicinering skal ændres. Så der er helt ro på.
Men jeg har et spørgsmål til jer herinde ved jobafklaringsforløb.
Jeg har mulighed for igennem min pensionskasse (PBU) at søge om bidragsfritagelse, således de vedligeholder min pensionsopsparing samt forsikringer derinde. Jeg kan søge om udbetaling af halv invalidesum ved afklaringsforløb af min. 1 års varighed.
Varigheden af jobafklaringsforløbet er jo max 2 år af gangen. Men hvem bevilger/bestemmer denne periode?
Jeg skal kunne dokumentere min "bevilling" overfor pensionskassen.
I mit tilfælde kan jeg kun dokumentere at jeg ER overgået til jobafklaring (ressourcefoløbsydelse).....men ingen tidshorisont.
Undskylder det er lidt rodet.....men det er det også i hovedet.
Tak.
Rytter16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2016, 10:01   #13
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Rytter16

Som jeg læser din pensionskasse PBU kan du få halv invalidesum, hvis du modtager ressourceforløbsydelse i mere end et år. Se flg. link: https://pbu.dk/pensionspakken/dine-forsikringer/

Hvorfor dokumentation for dato, da du blev bevilget ressourceforløbsydelse vil være centralt. Du må enten have fået brev om dette fra kommunen, el. det vil fremgå af disse sagsakter.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2016, 10:23   #14
Rytter16
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-11 2015
Indlæg: 26
Styrke: 9
Rytter16 er ny på vejen
Tak Gunvor!
Som jeg skrev i slutningen af mit sidste indlæg, kan jeg dokumentere at jeg er overgået til jobafklaring (ressourcefoløbsydelse). Men som sådan har jeg ingen tidshorisont for dette forløb.
Jeg har ligesom forstået efter hvad jeg har læst i diverse indlæg herinde, at man får bevilget et eller to år evt flere forløb.... Skal jeg bare lade tiden gå?
Jeg har brug for en dokumentation for at jeg er bevilget et for løb over tid.... Jeg bliver sgu snart helt tosset, mere end jeg er i forvejen ��
Rytter16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2016, 10:29   #15
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Du beder din sagsbehandler om at give dig dokumentation for forløbets forventede varighed til brug til pensionskassen.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2016, 17:55   #16
Catwoman
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-12 2014
Indlæg: 9
Styrke: 0
Catwoman er ny på vejen
Hej Rytter

Jeg er ligesom dig i et jobafklaringsforløb og har også bidragsfritagelse samt udbetaling af halv invalidepension fra mit pensionsselskab. Jeg vil lige gøre dig opmærksom på, at det beløb, som du evt. vil få udbetalt fra pensionsselskabet bliver fuldt modregnet i din ressourceforløbsydelse , men du skal endelig søge alligevel da bidragsfritagelsen er rigtig meget værd.
Catwoman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2016, 23:28   #17
Rytter16
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-11 2015
Indlæg: 26
Styrke: 9
Rytter16 er ny på vejen
Må de godt modregne penge som man får som invalidesum..??? Isåfald er de jo skattefrie og det er jo mere værd end ressourceforløbsydelsen. Hvordan modregner de?
Jeg magter snart ikke det fucking system mere����������
Rytter16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2016, 16:14   #18
dds
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 117
Styrke: 15
dds er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rytter16 Se meddelelser
Jeg må ærlig tilstå, at jeg ikke har den mindste uro ved at træffe den for mange forkerte beslutning.....jeg behøver ro...det er det vigtigste.
Jeg er opsagt i min stilling og kan ikke varetage andre mennesker, eller være ansvarlige overfor andre, i og med jeg knap kan tage vare på mig selv.
Jeg ser IKKE mig selv i pædagogisk arbejde, med konflikter og problemstillinger...det kan jeg simpelthen ikke forholde mig til.

Hvorfor fik du ikke søgt FP med det samme? Og være fri for hovedsagelige latterlige "aktiveringer" - f.eks. at sammle skodder på et fodbold bane?

Sidst redigeret af dds; 09-03-2016 kl. 16:22.
dds er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2016, 17:03   #19
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Ja der sker desværre modregning i ressourceforløbsydelsen for løbende udbetalinger fra de fleste forsikringer.

Citat:
Det følger dog af § 68 a, stk. 5, i lov om aktiv socialpolitik, at der ikke skal ske fradrag i ressourceforløbsydelsen,hvis der er tale om en løbende udbetaling af erstatning for tab af erhvervsevne, der udbetales som følge af personskade efter følgende love:

1) lov om erstatning fra staten til ofre for forbrydelser,
2) lov om erstatningsansvar eller
3) lov om arbejdsskadesikring,

Derimod vil løbende indtægter, som ikke er undtaget fra fradrag, jf. lov om aktiv socialpolitik eller regler fastsat i medfør heraf, medføre fradrag i ressourceforløbsydelsen. Således vil en privattegnet forsikring for erstatning for tab af erhvervsevne, som følge af personskade, som udbetales løbende, betragtes som en indtægt, der medfører fradrag i ressourceforløbsydelsen.

Enkeltstående udbetalinger fra et forsikringsselskab vil ikke medføre fradrag i ressourceforløbsydelsen, da det betragtes som formue. Formue medfører - i modsætning til kontanthjælp - ikke fradrag i ressourceforløbsydelsen.

fra https://www.google.dk/url?sa=t&rct=j...16274245,d.bGs
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2016, 19:41   #20
Rytter16
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-11 2015
Indlæg: 26
Styrke: 9
Rytter16 er ny på vejen
Har skrevet med rådgiver fra PBU idag, og hun fortalte at det ikke nødvendigvis betyder modregning i ydelsen!!!!
Tror sgu jeg ringer til PBU imorgen��

Sidst redigeret af Rytter16; 09-03-2016 kl. 19:53.
Rytter16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension