K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-01-2013, 17:03   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej lige præcis, det er en rigtig god forretning at få indført abonnementer til kundernde, de SKAL jo have en bank nu til dags......

Men jeg må da indrømme jeg er spændt til bristepunktet over, hvad jeg mon skal betale for den manglende service......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2013, 17:15   #12
alanabith
Hjemmevant på K10
 
alanabiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: vordingborg
Indlæg: 259
Styrke: 14
alanabith er ny på vejen
enig HeleneKr,synes det er super dupper fedt at springe sådan en bombe om fredagen,så folk kan bekymmer sig hele weekenden(ironi kan forkomme), det er jo ligesom dengang man var på kontanthjælp og fik brev om lørdagen om at man skal i aktivering om mandagen uden at kunne gøre en dyt ved det,så man fik ødelagt sin weekend med spekulationer....
__________________
Førtidspensionist pr 1-1-2010. Min bogblog http://believeangelus.wordpress.com/
alanabith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2013, 17:16   #13
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej


helene

enig det er et svineri...bare fordi DE har TABT penge skal det gå ud over ganske alm mennesker der lige får hverdageen til at fungere...

jeg har nordea og har intet hørt...men havde det været mig og jeg kunne skifte - havde jeg nok kigget efter en anden bank

det er jo ikke kun pengene - men måden..A OG B hold..at de vil være det bekendt..hvad bliver det næste..

ps i udland er der mange steder man betaler for at ha konto.æ.mener min mand gir 5.5 euro pr mdr..men så er det heller ikke så dyrt at låne penge som i dk-..

vi mangler en folketingspolitikker til at hjælpe alle os..ved reformen var der ingen der sagde noget og det er der garanteret heller ikke her

mvh sur stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2013, 04:41   #14
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Jeg har danske bank som sekundært pengeinstitut. Jeg har valgt at lukke min konto på mandag , og håber andre vælger at gøre det samme.





Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Det groteske i det er, at man ikke kan få udbetalt løn eller overførselsindkomst kontant eller på en check - man skal have lønkonto eller nemkonto. Og dermed har man reelt ikke noget valg, om man vil betale for det eller ej, specielt hvis alle andre banker nu trækker med...

Man kan stadig få udbetalt løn kontant eller på check , hvis ellers arbejdsgiveren er indforstået.
Nemkontoen slipper man dog ikke for , hvilket er en svinestreg efter min mening.

På nedenstående links kan man se hvilke vilkår man fremover bliver tilbudt af Danske bank.

http://finans.borsen.dk/artikel/1/24...nske_bank.html

http://finans.borsen.dk/artikel/1/24...nye_model.html

Sidst redigeret af halse; 19-01-2013 kl. 04:49.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2013, 07:40   #15
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Kan se på Danske Banks hjemmeside her til morgen, at jeg fremover skal betale 75 kr. i abonnement pr. kvartal - ene og alene for at have en konto hos dem. Jeg bruger dem ikke til noget som helst andet... Er godt nok skuffet over dem...

Læste et forslag til at løse problemerne med bankernes prispolitik i en debat: lad staten oprette en statsbank, der overtager alle nem-konti. Kontoen er så gratis, til gengæld får man ingen renter, og der er ikke andre produkter at vælge end nem-kontoen... Uuuffff... Så skulle den bank vel også høre under Udbetalingen Danmark...? Så ville vi være under total statskontrol....


Sidst redigeret af Risa; 19-01-2013 kl. 08:17.
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2013, 09:24   #16
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Nej lige præcis, det er en rigtig god forretning at få indført abonnementer til kundernde, de SKAL jo have en bank nu til dags......

Men jeg må da indrømme jeg er spændt til bristepunktet over, hvad jeg mon skal betale for den manglende service......
Jeg er også spændt på hvad jeg skal betale i abonnement og helt sikkert undersøge bankmarkedet for diverse gebyer.

Jeg kan anbefale at kigge på http://www.mybanker.dk/ , der er en portal der sammenligner rentesatser på banker.
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2013, 10:36   #17
alanabith
Hjemmevant på K10
 
alanabiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: vordingborg
Indlæg: 259
Styrke: 14
alanabith er ny på vejen
ja jeg skal os af med 75kr men jeg er bekymmeret,valgte igår at lukke en konto hos dem som ellers var til det indskud til en lejlighed som jeg oprettet for kort tid siden og kan se det vist er fornuftigt jeg gjorde det, men har stadig 3 som jeg ik kan undvære,nemlig min alm,budget som os bare er en alm konto jeg bruger til det og så til sidst min opsparing til dvs ting, og ja for den 3 konto skal jeg sige farvel for ellers skal jeg betale 15kr og det gider jeg bestemt ik..

synes sku de 75kr er rigeligt,kan dog se at det man så ik skal betale dankort gebyr på de 150kr, hurra ehm not for med de 75kr pr kvatal kommer man jo alligevel til at betale langt mere end de 150kr man var vant til suk..

så ja hvis det jeg frygter kommer til at ske så skal jeg til at gemme penge i madressen for hvis jeg skal til at betale 15kr for den opsparing pr hvatal ja så ryger den..

men ja jeg kigger efter en anden bank for at se om de skulle være bedere,men end til da må jeg blive i danske bank

Fast hvor jeg hader danske bank lige nu, jeg har valgt at lukke min opsparing,jeg hverken kan eller vil betale de 15kr pr kvartal for den,så jeg må bruge min budget konto som opsparing..

Men så kommer en ny bekymring,hvad nu med min datters opsparing som jeg kan se via min netbank,så jeg ringer straks til banken for at høre hvad delen jeg skal gøre OG IGEN! gider de ik og svare på det før på mandag hvor der bliver telefon storm pga det fis de har lavet..

De smider Bomben fredag,så må de sku os tage og svare på de spørgsmål folk har lige efter,det synes jeg er båede ret og rimligt!

Så tænker man bare hurra for en super service som vi skal til at betale til(Ironi)
__________________
Førtidspensionist pr 1-1-2010. Min bogblog http://believeangelus.wordpress.com/
alanabith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2013, 10:44   #18
schjodtz
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-08 2009
Indlæg: 29
Styrke: 15
schjodtz er ny på vejen
Jeg havde udset mig at ville skifte til danske bank (som 24/7 kunde).
Men efter gårdsdagens nyhed, har jeg foreløbig trukket i land.

Problemet er, at ligegyldigt hvilken bank man evt skifter til, så er der gebyrer eller betalinger!

I danske bank hedder det nu abbonnement, hvor det måske bare i en anden bank er forskellige uoverskuelige "enkelt-gebyrer" såsom gebyr for brug af netbank, gebyr pr. overførsel via netbank.

Jeg kan ikke gennemskue danske banks "abbobnnementer", men hvis det fx bliver en såkaldt standard betaling, sådan at man kan undgå overskueligheden i alle de små gebyrer, så kan jeg forholde mig til denne løsning.

I min søgen efter en bank, og priserne herpå, er jeg nemlig kun stødt på uoverskuelighed!!
-i en bank koster det måske 25kr pr. måned at benytte netbank, plus 2,5kr pr overførsel til andre banker... (hele tiden helt små og uigennemskuelige priser)
-i en anden bank, er det måske iidt mere ligetil, men priserne virker bare høje (fx. 250kr for et visa/dankort), men måske så gratis netbank, og gratis overførsler.

Men i forhold til overnstående, skal man hele tiden sidde og regne på ting, som man ikke rigtig kan forholde sig til.
fx. skal man vide hvor mange overførsler foretager man pr. md.??

Så, bliver det et abbonnement, som gør op med uoverskueligheden i lattelige små og igennemskuelige gebyrer, så vil jeg kigge nærmere på det.
med en helt fastlagt pris, vil man kunne gennemskue det.
man vil kunne ligge det ind i budgettet som en fast udgift.

jeg har dog bare et par spørgsmål:

er det forstået korrekt, at det gælder fra på mandag?`
jeg har været inde på deres pdf, omkring priserne.
Der står de "gamle" konti også på, men de står som "lukket for oprettelse" (eller noget i den stil)
de som har en af disse "gamle konti", bibeholder de deres gamle takster, og priser??

Sidst redigeret af schjodtz; 19-01-2013 kl. 10:46.
schjodtz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2013, 11:21   #19
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Findes der virkelig banker der tager penge for netbank?

De har jo netop af spare hensyn , arbejdet som gale for at vi skal klare bankforretningerne selv via denne platform.

Bankerne sparer samlet set milliarder på netbank. Det er den personlige betjening der koster , og som de for alt i verden forsøger at mindske mest muligt.

Man skal efterhånden høre en del før ørerne falder af.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2013, 13:05   #20
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Generelt er det ok, at en omkostning skal tages der hvor den opstår. Ikke rimeligt andre skal betale for vore konti. Selvfølgelig surt, det er dem med færrest ressourcer, der skal betale. Bankerne skal jo polstre sig endnu mere, så det er forståeligt, at udgifterne skal dækkes. Skal vi have en statsbank, der håndterer konti for personer med kun enkelte engagementer, skal det jo betales via finansloven og det kan jo også blive et problem. Kun et er sikkert - nogen skal betale og så kan bankerne jo kalde det så meget.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu skal man betale abonnement i banken halse Politik og Samfund 1 19-01-2013 04:18
Danske Bank klar til at give 7 årige bankkort/hævekort.. Indiansummer Politik og Samfund 3 15-12-2012 16:29
opkræve betaling for regning 3 år tilbage ?? Marolle Dit og Dat 21 11-08-2010 21:05
8 danske krigsveteraner bor i de danske skove! Ninja Politik og Samfund 15 26-06-2010 16:27
Danske Bank tjener millioner på privathospitaler zuza Politik og Samfund 1 12-08-2008 23:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension