K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-01-2018, 18:38   #11
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maiken73 Se meddelelser
Min ældste søn har gået i speciel børnehave og nu speciel skole og den lille skal starte specialskole næste år. Den store får medicin for at falde i søvn men ellers er det kun mig der får medicin for min adhd angst og depression og jeg får enkelttilskud på det hele
Godt at du får enkelttilskud
ADHD medicin er nemlig ret dyrt uden
Jeg har beregnet hvor meget jeg bruger i gennemsnit pr måned på medicin, og lægger så det af på budgettet hver måned. Så mærker jeg ikke i hverdagen, at udgiften svinger
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2018, 21:25   #12
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du har krav på at blive tilbudt nogle relevante kurser. Tidligere var der to steder i landet de udbød weekend og ugekurser, men mange kommuner vælger idag selv at lave mindre kurser.. slet ikke det samme, men brugbart. Også i forhold til at få vendt nogle problematikker med andre i samme situation, samt man bliver oplyst om hvad der kan søges af hjælp, hjælpemidler osv.

Det hører under handikap, og du skal igennem arbejdsprøvning osv uden løn for at nå en udredning af din erhvervsevne, hvis den er nedsat. Her er det vigtigt at have styr på poderne, så kommunen ikke kan sige at du er belastet af de små børn, og dermed vil få større erhvervsevne når de bliver ældre osv.

Alternativt kan du måske finde lidt timer som tilkaldevikar som støtte til jeres økonomi.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2018, 22:56   #13
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Angående kurser, ved jeg at CSV i Odense, har ADHD kursus.
Måske har CSV andre steder i landet det også
Psykinfo ved vidst en del om hvilke kurser der findes rundt omkring i landet
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension