K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-12-2017, 16:10   #1
Sød
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2016
Indlæg: 33
Styrke: 8
Sød er ny på vejen
Neuropsykolog er ikke læge? Vedr TAE

Hej,

Min TAE forsikring vil nu sende mig til neuropsykolog. Jeg får pt midlertidig tab af erhvervsevne. Men jeg er nu blevet færdig behandlet efter ugentlige konsultationer hos overlæge/psykiater på det offentlige sygehus gennem 1,5 år. Min psykiater/overlæge har lige afsluttet mig, og har vurderet at jeg ingen erhvervsevne har og får det aldrig i alle erhverv. Jeg har tre kroniske svære neuropsukologiske diagnoser. Der ligger en erklæring, denne sender jeg gerne til forsikringen. Men de vil hellere lave deres egen.

Nej, nu vil forsikring have mig til neuropsykolog, da deres lægekonsulent mener at kun en neuropsykolog kan vurdere ændringer i centralnervesystemet

I mine forsikrings betingelser står der bla: ‘på baggrund af helbredsoplysninger herunder evt en erklæring fra en LÆGE, som vi vælger, vurderer vi, om erhvervsevnen længevarende er sat så meget ned, at der ifølge dækningsoversigten er ret til udbetaling’.

Forsikringen har bestilt tid til mig nu ved denne ‘læge’ privat praktiserende neuropsykolog.

Er denne kommende neuropsykolog erklæring overhovedet gældende tænker jeg? Så vidt jeg har læst mig frem er en neuropsykolog overhovedet ikke læge. Og i deres egne betingelser skal det være læge. De kan få min overlæges erklæring, men nej, de vil selv vælge. Og så vælger de en ikke-læge.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre her. Jeg må vel møde op ved denne neuropsykolog, som efter 2 timer kommer med en afgørende erklæring for min fremtidige økonomiske situation Jeg mener blot at de går mod deres egne betingelser i dette tilfælde her?
Sød er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2017, 17:09   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
En psykolog er ikke en læge uanset, hvad der står foran ordet.
Det er derimod en psykiater.


Fra nettet:

Psykolog er en beskyttet titel i Danmark, til forskel fra fx psykoterapeut. Kun personer, som er færdiguddannede i psykologi ved universiteterne har ret til at kalde sig psykolog og autoriseret psykolog. Psykologens primære arbejdsmetode er samtalen, evt. kombineret med brug af forskellige psykologiske metoder.

Ordet læge er også en beskyttet titel for den enkelte person, men anvendes som massebetegnelse nogen gange i flæng.

Ofte ønskes der også en psykisk vurdering som supplement.

Psykologens vurdering vil formentlig aldrig komme til at stå alene.

Sidst redigeret af stampe; 21-12-2017 kl. 17:19.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2017, 17:20   #3
Sød
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2016
Indlæg: 33
Styrke: 8
Sød er ny på vejen
Stampe: Det er også det som jeg er kommet frem til. De overholder i dette tilfælde ikke deres egne betingelser. Hvis denne neuropsykolog på mirakuløs vis får en erhvervsevne frem i mig efter de to timer hos ham, og han laver en erklæring til forsikringen på at jeg har en erhvervsevne, så kan denne ikke være gyldig i deres egen sag?
Sød er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2017, 18:45   #4
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Jeg ville gøre følgende................

Jeg ville skrive til dem, og fortælle at jeg selvfølgelig meget gerne deltager i deres neuropsykologiske undersøgelse, MEN at jeg stille mig undrende overfor at de sender mig til en neuropsykologisk undersøgelse, da det er i strid med deres egne retningslinier, og så ville jeg udbede mig en forklaring på dette.

men husk at gøre opmærksom på at du naturligvis tager til undersøgelsen, så de kan se at du er samarbejdsvillig. ..........sådan ville jeg takle det.

Held og lykke med det
vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension