K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-11-2017, 10:11   #311
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
[B]Et nyt forslag om medicintjek til arbejdsløse får alarmklokkerne til at ringe i fagbevægelsen.
Jeg synes det er en rigtig god idé med medicintjek, men det skal dælme være til alle, og altså ikke kun de arbejdsledige, og så skal det være en sag mellem borger og apotek/læge, som jobcentret på ingen måde skal have næsen i.

Jeg synes det før har været fremme, at nogle medicinbrugere har misforstået den dosering der er "dikteret" fra lægen og, at mange tager deres medicin forkert, så et medicintjek er en god idé, men hold jobcenteret udenfor, tak.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2017, 08:40   #312
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Tænker angiv den nabo, nej det vil jeg aldrigmedmindredet er vold , misrøgte børn men så har men også pligt til at gøre det.

Men nogen gange.

I vores lille by fik en dame pension efter at have været i avisen med sin soicale angst, stor avis artikel om hvor syg hun var, fint nok, fik hurtigt sin pension, efter 6 mdr. åbnede hendes mand en butik , der står hun så hver dag, er da glad for hun har fået det bedre men det er sådan noget der giver syge et dårlig ry.

Vi har en lille facebook lokal gruppe, hvor en fleks jobber sidder og fortæller om han smutter uden om alle praktikker og job fordi han har for travlt med at bygge om, han siger at hans dårlige ryg intet kan lige nu, og ligger foto ind med, hvor meget han laver, savede 6 rm træ i går i dag hedder det nye gulve, er da glad for at der er dage, hvor ryggen har det godt men igen sådan en ødelægger det for rigtige syge, for deres sagsbehandler tror ikke på dem.

Har en svigerinde som brugte krykker og metal på begge ben når hun gik, da hun fik hendes pension, kunne hun gå uden og arbejde i mandens firma, igen dejligt at hun fik det bedre..

Tro desvære at mange kender sådanne personer og at det er sådan noget, der for folk til,at mistro syge.

Jeg tror altid på folk, især fordi jeg jo selv har ondt men gør mit bedste i mit job og liv, jeg her meget brug for hvile tid og kan godt blive vred, når folk sidder og praler på nettet om hvor nemt det er at snyde kommunen, for jeg ved det rammer andre der skal igennem systemet.

Jeg vil aldrig melde nogen, for tænk hvis jeg tog fejl. men nogen gange forstår jeg godt vrede sagsbehandler.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2017, 11:20   #313
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
Tænker angiv den nabo, nej det vil jeg aldrigmedmindredet er vold , misrøgte børn men så har men også pligt til at gøre det.

Men nogen gange.
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
Jeg tror altid på folk, især fordi jeg jo selv har ondt men gør mit bedste i mit job og liv, jeg her meget brug for hvile tid og kan godt blive vred, når folk sidder og praler på nettet om hvor nemt det er at snyde kommunen, for jeg ved det rammer andre der skal igennem systemet.

Jeg vil aldrig melde nogen, for tænk hvis jeg tog fejl. men nogen gange forstår jeg godt vrede sagsbehandler.
Jeg er helt enig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2017, 14:01   #314
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Lykkepiller bla som oftes foreslås af sagsbehandlere...

...udover lumbale operationer for diskusprolaps, tabe sig og ETC elektrochok.

En artikel om bivirkninger, psykofarmaka

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-0...e-bivirkninger

En kvart million danskere tager lykkepiller: Her er de hyppigste bivirkninger.

samt en af de alvorligere:

Medicin udløst Dystoni, som vil ændre patientens liv:

https://www.dystoni.dk/medicinudloest-dystoni.html

som findes her:

https://www.dystoni.dk/om-dystoni.html

Derfor skal sagsbehandlere, jobkonsulenter og socialrådgivere aldrig have retten tilbage med at true borgerne under tvang, fjernelse af sygedagpenge.

Følg med i udviklingen fra juli 2019, hvor forbuddet imod tvang i den sociale sagsbehandlings stopper efter 5 års forsøgsperiode.

Vi må se, hvad Folketinget mener efter 2019 og om Ankestyrelsen bbliver tvunget til at efterleve Folketinget love, ref

Principafgørelse 108-13 "Gældende"
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=160588

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 20-11-2017, 10:55   #315
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Min mor fik elektrochok mod sin vilje. Hun er aldrig blevet sig selv igen

http://politiken.dk/debat/kroniken/a...-sig-selv-igen

Den 26. august bragte Politiken Sebastian Reinert Scheuers historie om, hvordan han med en tidlig diagnose, vanedannende medicin og et for snævert normalitetsbegreb mener at være blevet fastholdt i en rolle som psykisk syg.

http://politiken.dk/debat/kroniken/a...-sygdomsfabrik

Som nærmeste pårørende til en svært sindslidende mor kan jeg nikke genkendende til rigtig mange af Sebastians betragtninger.

Ikke mindst synes jeg, at han har en pointe, når han påpeger, at psykiatrien i mange tilfælde producerer mere sygdom, end den kurerer.


I den sammenhæng finder jeg det dog nødvendigt at gøre opmærksom på, at vi har langt voldsommere problemer, end dem, Sebastian Reinert Scheuer lister op i sin Kronik.

Den ansvarlige læge havde besluttet, at min mor – mod sin vilje – skulle have elektrochok

Hilsen Peter

Mit indlæg til artiklen

Kære Jarl Feyling, Socialdemokrat i Regionerne TAK for dit indlæg. ....... og alle andre, herunder journalister der ikke kender til TVANG i den sociale behandling, hvor sagsbehandlere, socialrådgivere og jobkonsulenter har haft retten til at foranledige tvangsbehandlet borgeren med ETC elektrochok, med trusler om, at stoppe patientens sygedagpenge, indtil patienten blev mør til:

ETC, Elektrochok, som patienter KAN have glæde af.

Lumbale operationer, for diskus-prolapse, som er gjort risikofrie med et pennestrøg

At tabe sig under tvang. For højt BMI vs arbejdsevnen

At indtage psykofarmaka (lykkepiller) under tvang.


Alle tiltag, som et såkaldt lægefaglig "Behandlingstilbud" af lægekonsulenter, som i den grad har gjort sig negativ bemærket Støtte af Ankestyrelsens Principafgørelse 108-13 "Gældende" i skrivende stund

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=160588

Ankestyrelsen er IKKE enig i Folketingets forsøgsvise midlertidige forbud, imod tvang i den sociale sagsbehandling, frem til juli 2019. http://www.ft.dk/samling/20121/almde...33/1288801.pdf

Ankestyrelsens holdning trods Folketingets forbud imod tvang.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=27836&page=19

"Det betyder imidlertid ikke, at den sygemeldte kan sige nej til behandling og få udbetalingen af sygedagpenge forlænget i tilfælde, hvor forlængelsesbestemmelserne – evt. på grund af afslaget på behandling – ikke er opfyldt. Hvis der fx ikke kan ske en afklaring af pågældendes arbejdsevne inden for 69 uger efter lovens § 27, stk. 1, nr. 2, kan der ikke forlænges efter denne bestemmelse. Det gælder uanset årsagen til, at afklaringen ikke kan ske, og derfor også, hvis det er, fordi den sygemeldte ikke ønsker lægelig behandling."

Dokumentation og forløb: http://www.k10.dk/showthread.php?t=27836

Med venlig hilsen Peter Hansen

Højeste førtidspension pga lumbale operationer for diskus-prolapser

Sidst redigeret af phhmw; 20-11-2017 kl. 11:11.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 25-11-2017, 00:59   #316
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
OBS! Fra en lukket FB gruppe, derfor har jeg slettet navne

Jeg er overlæge på reumatologisk afd. xxxx sygehus.

Ankestyrelsen har taget en afgørelse sommeren 2013, som går ud på at kommunen kan presse patienter, som er sygemeldt pga diskusprolaps i lænden til at lade sig operere for denne prolaps.

Hvis patienten siger nej tak til operation, så har kommunen ret til at stoppe sygedagpengene.

(Det forudsætter naturligvis at en neuro- eller ortopædkirurg, vurderer, at det er muligt at operere).

Ankestyrelsen vurderer at risikoen for liv og førlighed er meget lille, når man bliver opereret for diskusprolaps i lænden.

Denne vurdering er lægefagligt forkert, idet risikoen er betydelig større ved at blive opereret. Dette har jeg redegjort for i en vedhæftet fil. Desuden mener jeg, at afgørelsen er udtryk for et kynisk menneskesyn og uetisk.

Desuden er borgernes retssikkerhed ophævet. Desuden er det ulovligt at tvinge mennesker til at lade behandle, idet patienten ifølge Sundhedsloven, selv skal give tilladelse til behandling (undtagen den helt specielle tvangsbehandling af patienter med svær psykisk sygdom).

Patienten har jo ikke deres egen fri vilje til at fravælge operation, hvis kommunen kan stoppe sygedagpengene, hvis patienten siger nej tak.

Jeg og flere andre vil derfor gøre meget for at få Ankestyrelsens afgørelse ophævet.

Ankestyrelsen vil dog ikke ophæve den godvilligt.

Sammen med advokater er jeg derfor igang med at forberede en retsag mod Ankestyrelsen.

Jeg er derfor gået på Facebook, fordi jeg gerne vil vide mere om, hvor mange patienter i Danmark, der føler sig presset af kommunen til at lade sig operere for en diskusprolaps, enten i lænden eller i nakken.

Hos de der er blevet opereret, da vil jeg vide, hvordan resultatet af operationen er blevet.

De der er blevet presset af kommunen, men alligevel har sagt nej tak til operation, har de fået stoppet sygedagpengene?

Vi er interesseret i at skaffe patienter, der vil føre sag mod Ankestyrelsen med baggrund i deres afgørelse.

Venlig hilsen XXXX XXXXX


phhmw

Jeg har kendskab til både navn på overlægen og hvilket hospital det drejer sig om.

Jeg har ingen kendskab i skrivende stund om en eventuel retssag.

Hilsen Peter

Bilag, mit indlæg efter at jeg opdagede ovenstående indlæg

XXX XXX og alle andre der følger denne tråd om Tvang i den sociale sagsbehandling.

Hvordan går det med en eventuel retssag imod Ankestyrelsen? Jeg spørger fordi, det er mig der har startet problematikken op i tråden https://www.k10.dk/showthread.php?t=27836 een time efter at Principafgørelse 108-13 "Gældende" blev udsendt https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=160588 og hvor Folketinget endnu engang forlængede forsøgsperioden med yderligere 3 år, frem til juli 2019.

Ankestyrelsen er dog IKKE enig i hvad Folketinget udsender af forbud CITAT " Det betyder imidlertid ikke, at den sygemeldte kan sige nej til behandling og få udbetalingen af sygedagpenge forlænget i tilfælde, hvor forlængelsesbestemmelserne – evt. på grund af afslaget på behandling – ikke er opfyldt. Hvis der fx ikke kan ske en afklaring af pågældendes arbejdsevne inden for 69 uger efter lovens § 27, stk. 1, nr. 2, kan der ikke forlænges efter denne bestemmelse. Det gælder uanset årsagen til, at afklaringen ikke kan ske, og derfor også, hvis det er, fordi den sygemeldte ikke ønsker lægelig behandling."CITAT slut.

Læs https://www.k10.dk/showpost.php?p=317446&postcount=190 MVH adskillige lumbale operationer for diskusprolaps, højeste pension, kronisk smertepatient og §4 patient

98.006

Sidst redigeret af phhmw; 25-11-2017 kl. 01:04.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 26-11-2017, 14:27   #317
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Folketing læs her, fra november 2017 trods Jeres forbud.

TVANG i den sociale sagsbehandling:

Citat fra velkendt borger på Facebook. Jeg bekræfter mit kendskab til vedkommende.

CITATMå en sagsbehandler forlange at man skal tage antidepressiv og angst dæmpede medicin ellers vil sb ikke hjælpe en??
Hvad må en sb forlange af en før de hjælpe???
CITAT slut

Viser hvor svage I politikere er blevet.

I kan ikke mere styrer Jeres embedsfolk, ude i kommunerne.

De gør, som det passer dem.

Med tilladelse fra Ankestyrelsen Principafgørelse 108-13 "GÆLDENDE"

Som ikke er enige i Jeres forbud imod tvang i den sociale sagsbehandling.

CITAT " Det betyder imidlertid ikke, at den sygemeldte kan sige nej til behandling og få udbetalingen af sygedagpenge forlænget i tilfælde, hvor forlængelsesbestemmelserne – evt. på grund af afslaget på behandling – ikke er opfyldt. Hvis der fx ikke kan ske en afklaring af pågældendes arbejdsevne inden for 69 uger efter lovens § 27, stk. 1, nr. 2, kan der ikke forlænges efter denne bestemmelse. Det gælder uanset årsagen til, at afklaringen ikke kan ske, og derfor også, hvis det er, fordi den sygemeldte ikke ønsker lægelig behandling."CITAT slut

De gør, som det passer dem, fordi landet styres af svage politikere, som har overdraget magten til embedsmænd og kvinder.

Hilsen Peter

Bilag

https://www.k10.dk/showpost.php?p=317446&postcount=190

Sidst redigeret af phhmw; 26-11-2017 kl. 14:33.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 27-11-2017, 08:17   #318
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
2012 Vejen kommune foreslog kronisk deprimeret kvinde, at hun skulle have elektrochok

https://www.tvsyd.dk/artikel/vejen-f...de-elektrochok

En kvinde fra Vejen skal leve seks år uden indkomst. Først i 2018 kan hun gå på folkepension.
Vejen kommune vil hverken give hende sygedagpenge eller førtidspension.

Kommunen mener nemlig ikke, at alle muligheder for at behandle hendes kroniske depression er udtømte. Kommunen mener således, at elektrochok er en mulighed.

Men den behandling fraråder hendes psykiater, og hun er selv bange for den.

- Jeg mener, at alle behandlingsmuligheder er udtømte. Jeg kan ikke komme i tanke om nogen behandlinger, vi ikke har prøvet, siger psykiater og overlæge ved Lokalpsykiatri Brørup Sven Bjarne Nielsen til Politiken.

Kvinden kan nu se frem til godt seks år, hvor hun skal leve af sin mands indtægt.


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 27-11-2017, 10:54   #319
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
jeg håber så sandelig ikke det stadig foregår, for artiklen på tvsyd er fra 2012, og historien altså fra før forsøget med at sige nej tak til behandling uden at miste retten til eks. sygedagpenge.

men historien er jo et grotesk eksempel på at kommunen overhører lægelige anbefalinger og selv leger læger

historier som denne er måske netop til grund for at der efterfølgende blev indført forsøgsordningen med nej tak til behandling.............forhåbentlig dukker der ikke nye historier op som ovenstående, nu hvor forsøgsordningen stadig kører,.

Men lur mig Peter, at hvis der skulle være nogen historier så er du mand for at få dem gravet frem i lyset, men jeg håber ikke du finder en eneste, for det ville virkelig være skidt, hvis historien fra 2012 stadig foregår.

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2017, 13:20   #320
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Læs # 317 kære sortepigen



Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Socialkrise i Danmark Webmaster Politik og Samfund 2 15-01-2013 12:09
Og det var Danmark Hexi Politik og Samfund 9 13-11-2010 05:32
danmark superkok Politik og Samfund 5 25-04-2010 11:12
Syg i Danmark fuerzzz Alt det andet 5 09-06-2008 13:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension