K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-01-2014, 18:32   #11
bamboo
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2013
Indlæg: 24
Styrke: 11
bamboo er ny på vejen
Kære vovse

Nej. Når der tages funktionsoptagelser af ryggen, skal man også stå helt stille. Men man positioneres i ryggens yderstillinger. Billederne tages mens man står op.
Et billede tages mens man bøjer max fremover i lænderyggen, et andet mens man bøjer så meget bagover som man kan.

Det er funktionen af ryggen man kigger på (hvor meget den kan).

Man kan ikke, hverken i almindelig røntgen, ct scanner eller mr scanner, lave billeder af objekter i bevægelse. Så hvad det er for en scanning SÅRdnok skriver om, har jeg ingen anelse om. Jeg har ikke hørt om det.

Det nærmeste jeg kan komme billeder taget i bevægelse, er i et gennemlysningsapparat MEN der får man så mange skadelige stråler, at det ikke bare er noget man gør (svarer til gennemlysning af bagage i lufthavnen)

Mvh Tina (røntgen erfaring)
bamboo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2014, 22:08   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af bamboo Se meddelelser
Kære vovse

Nej. Når der tages funktionsoptagelser af ryggen, skal man også stå helt stille. Men man positioneres i ryggens yderstillinger. Billederne tages mens man står op.
Et billede tages mens man bøjer max fremover i lænderyggen, et andet mens man bøjer så meget bagover som man kan.

Det er funktionen af ryggen man kigger på (hvor meget den kan).
Præcis som jeg også har skrevet.

Jeg har så også oplevet, at sidde på en skammel, og bøje henholdsvis for- og bagover.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2014, 20:23   #13
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Om spondylolistese:


http://www.sportsfysioterapi.dk/Uplo...ylolistese.pdf

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2018, 19:09   #14
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kiropraktor i krig mod Sundhedsstyrelsen: - Jeg gør ingen skade med mit røntgenappara

Sundhedsstyrelsen: Apparatet er ikke farlig men må ikke bruges pga manglende dokumentation for at patienterne har glæde af denne form for røngten.

Den lader vi lige står et øjeblik.

https://www.tv2nord.dk/artikel/kirop...oentgenapparat

Modsat almindelige røntgenapparater kan Erling Pedersen-Bach fra Støvring tage røntgenbilleder af patienterne, mens de er i bevægelse.

Den laver faktisk en røntgenvideo, og det giver ifølge kiropraktor Erling Pedersen-Bach - og talrige tilfredse patienter - langt bedre forudsætninger for at behandle patienter med eksempelvis piskesmæld, fordi man får et bedre billede af skaden, når kroppen bevæger sig. 

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 22-01-2018, 18:26   #15
bamboo
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2013
Indlæg: 24
Styrke: 11
bamboo er ny på vejen
Det apparat han bruger, er et gennemlysningsapparat. Det findes faktisk på alle landets røntgenafdelinger og bliver blandt andet brugt til tarm- og karundersøgelser. Hvorfor det ikke bliver brugt til funktionsundersøgelser af ryggen er uvist.
bamboo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension