K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-01-2018, 12:28   #1
Janrhj
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2018
Indlæg: 9
Styrke: 0
Janrhj er ny på vejen
Fastholdelsesflexjob

Hej
Jeg er ny herinde, så håber det er det rigtige steder at søge om hjælp,
Kan man søge om fastholdelsesflexjob sammen med ens arbejdsgiver uden om jobcenter.
Sagen er den at jobcenter vil melde mig rask selv lægens statusattest siger jeg er uarbejdsdygtig og med væsenligt nedsat arbejdsevne og varige symtomer med smerter i nakke skuldre og lænd men jobcenter mener at hvis jeg kan rejse til thailand på rekreation så kan jeg også bestride et arbejde selvom lægen synes det er en god ting især for psyken
Jeg er i behandling hos psykolog tæller det ikke som lægebehandling
Skal lige siges at vejleder på jobcenter samtidtid under mit forløb sagde til mig at hvis jeg hoædt ferie så skulle jeg bare sige det til hende, men efter jeg fortalte hende vendte hun 180 grader kan man tillade det
Mvh anonym
Janrhj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2018, 13:15   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Kan ikke svare dig ang. Fleksjobbet, men tror ikke det kan ske udenom jobcenteret, da det jo er dem der bevilliger det - men det er der måske andre der ved mere om

Men at de raskmelder dig er ikke ualmindeligt hvis man fx er på sygedagpenge, fordi for at få dem skal det være noget man kan helbredes/ ske en bedring for at få
Når din tilstand er erklæret varig mm bliver du jo ikke helbredt og kan ikke få sygedagpenge længere.

Men hvad vil de så have der skal ske? Arbejdsprøvning? Tilbage på job? Afklaringsforløb? Eller andet

Det kan være rigtig svært at få lov at rejse specielt i starten af et afklaringsforløb hvor jobcenteret skal ind i billedet og det er meget individuelt om man “får lov” eller ej

Har du pr. Mail spurgt ind til rejsen og nævnt at din læge finder det vil være en god rekreation, for så kan du få et skriftligt svar?
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2018, 13:41   #3
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Jeg er altså også ganske sikker på at man ikke kan få fastholdelsesfleks uden om kommunen.
Det er jo kommunen som bevilger fleksjobbet og betaler et tilskud ved siden af lønnen.

Har du en ide om hvor mange timer du kan arbejde?

Har du lyst til at give lidt flere oplysninger om hvorvidt du har været arbejdsprøvet.
Hvor længe du har været sygemeldt, altså om kommunen standser sygedagpengene i forbindelse med 22 ugers sygemelding.
Har du fået en partshøring om at de vil standse sygedagpengene eller har du fået det at vide mundligt?
Er eneste begrundelse at du holdt ferie?
Melder kommunen ud hvad de mener skal ske efterfølgende?

Fremover skal du nok forsøge at følge k10s regler om altid at stille den slags spørgsmål skriftligt, aflever evt. papiret ved skranken og anmod om en kvittering på en kopi du selv medbringer og at optage samtaler som du ikke kan undgå.

Men som Gisne skriver så er det desværre almindeligt at kommuner standser sygedagpengene og tvinge den syge tilbage til arbejdsmarkedet, også selv om de er blevet afskediget, og hvis de ikke kan honorere det må de søge kontanthjælp eller forsørges af ægtefælde eller opsparing.

Jeg har også læst debattører som siger at deres kommune forsøger at presse dem til selv at raskmelde sig, hvilket er det værste man kan gøre da man så ikke har ret til at klage og heller ikke kan få Ankestyrelsen til at kigge på sagen.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2018, 14:14   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Kommunen er altid inde i billedet.
Også da den ved fleksjob er med til at betale din løn
Du kan altud lave private aftaler med din arbejdsgiver men så uden offentligt tilskud
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2018, 16:07   #5
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Det er jobcenteret som administrerer de handicap-kompecerende-ordninger.
Herunder fleksjob.

Skriv til jobcenteret at du ønsker at søge fleks.
Giver de afslag, får du en klagevejledning, og så må du tage den derfra.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2018, 22:33   #6
Janrhj
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2018
Indlæg: 9
Styrke: 0
Janrhj er ny på vejen
Hej
Tak for de foskellige råd og indlæg vil prøve at søge om førtidspension istedet for og se hvad de vil svare på det men er blevet partshørt og gjort indsigelse om denne og har anket afgørelsen så venter på svar fra jb om de fastholder deres afgørelse8
Janrhj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2018, 10:00   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Det vil jeg ikke gøre hvis jeg var dig, dermed mister du din ret til hjælp og kan ikke søge fleks i den virksom hed du er i, de vil sige du er for rask til pension, så ryger du på kh, du kan så anke men det tager et år, hvor du sidder fast.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2018, 11:50   #8
Janrhj
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2018
Indlæg: 9
Styrke: 0
Janrhj er ny på vejen
Hej

Jeg glemmer også fp da jeg allerhelst også kunne tænke mig måske et fastholdelsedflexjob hvis kommunen vil gå med til det tror nemlig ikke at det er et problem med arbejdsgiveren men jc vil have jeg bare søger et fuldtidsjob ift det brede arbejdsmarked så op af bakke men knække mig kommer de aldrig til
Mvh jan
Janrhj er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension