K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-01-2018, 10:13   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Men det står i hver enkelts tilkendelse hvad restarbejdsevne er.
Restarbejdsevnen fremgår ikke af pensionstilkendelsen. De tal skal man finde i rapporten fra en arbejdsprøvning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2018, 14:45   #12
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
MigNB dit spørgsmål er mere relevant end du forestiller dig.

Fordi, der findes borgere der bliver tvangsbevilget fleksjob ned til sekunder om ugen, efter adskillige arbejdsprøvninger, nogle endda udført fra indkøbte senge.

https://www.k10.dk/showthread.php?t=30224

I øvrig i modstrid med, hvad forligspartiernes politikere aftale under lov-forhandlingerne, hvor de aftale, at for at få bevilget et fleksjob drejer det sig om timer om ugen, ikke hverken minutter eller sekunder.

Da politikerne, især fra Socialdemokratiet, fik kendskab til dette vanvid med fleksjob ned til minutter og sekunder om ugen, udtale de, at loven skulle ændres.

Det er nu 2 - 3 år siden, men intet er sket.

Det er hvad jeg kalder ligegyldighed over for borgerne.

Citat.:"Breaking News kort tid efter dette indlæg er indsendt dukker Pernille Rosenkrantz-Theil op i DR TV-avisen og udtaler "at vi ikke i vores vildelse fantasi kunne drømme om at kommunerne begyndte, at tælle minutter til et flexjob."

Presset, oplyser hun at der skal gøres noget ved problemet!
"Citat slut

https://www.k10.dk/showpost.php?p=309638&postcount=17

https://fagbladet3f.dk/temaer/fleksr...oertidspension

Socialdemokratiet: Vi skal ikke tælle minutter

Ministeren har ikke ønsket at udtale sig til Fagbladet 3F.

Socialdemokraternes socialordfører, Pernille Rosenkranz-Theil, siger til gengæld:

- Jeg havde ikke forestillet mig, at vi skulle tænke i minutter, da man i sin tid lagde en ”ingen nedre grænse” for antallet af timer, der kan bevilges fleksjob til. Andre i forligskredsen kan have tænkt anderledes. Men min mavefornemmelse siger mig, at en kommune går i lidt for små sko, hvis man stiller krav om, at en person skal arbejde i 40 minutter om ugen, siger Pernille Rosenkrantz-Theil.


Igen ser vi den rå ligegyldighed, når familier gøres ondt af politikernes dobbeltmoral, nu i årevis, uden at de gider gribe ind, fordi fleksjob ned til sekunder passer dem ganske fint.

Derfor er dit spørgsmål, om du kan arbejde i et bevilget førtidspension, ganske relevant.

Triste og vrede hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 01-01-2018, 14:51   #13
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Restarbejdsevnen fremgår ikke af pensionstilkendelsen. De tal skal man finde i rapporten fra en arbejdsprøvning.
Restarbejdsevne er overført til den mange sider lange beskrivelse af hvorfor man tilkendes pension.
Der kan eks.stå at pensionen tilkendes på grundlag af en arbejdsevne nedsat til det ubetydelige, hvilket vil være tilfældet for de fleste efter 2013.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2018, 10:38   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Der kan eks.stå at pensionen tilkendes på grundlag af en arbejdsevne nedsat til det ubetydelige, hvilket vil være tilfældet for de fleste efter 2013.
Jeg blev tilkendt fp i 2010, og i tilkendelsen stod der, at min arbejdsevne vurderes nedsat til det ubetydelige.

Og hvor mange timer er det så?
Jeg vil gætte på, at timetallet for en arbejdsevne nedsat til det ubetydelige, kan afhænge af den til enhver tid gældende pensionslov.

For mit vedkommende fremgik det af rapporten fra min sidste arbejdsprøvning, at 8 timer pr. uge var hvad jeg max. kunne yde.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension