K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-12-2017, 12:52   #1
Krammemusen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2006
Lokation: Faaborg-Midtfyn
Indlæg: 4
Styrke: 0
Krammemusen er ny på vejen
Question Må jeg tage et Amukursus på fp?

Er der nogen der ved om man på førtidspension "efter 2003" må tage et Amu kursus uden det påvirker ens førtidspension eller man risikerer at de tager den fra en? sagen er den, at jeg står for at have fået noget frivilligjob som rådgiver og dermed godt kunne tænke mig, at dygtiggøre mig ved at tage et Amukursus som coach.
Skolen siger jeg er berettiget til Amukursus med tilskud, men jeg skal kontakte kommunen så der ikke opstår problemer. Jeg er efter mange års kamp, bange for kontakt med kommunen og bange for de smider mig på kontanthjælp. Jeg vil egentlig på sigt gerne have fleksjob i stedet for pension, men pt vil jeg bare gerne prøve mig selv af som frivillig og se hvad jeg kan klare uden kommunens indblanding.
Det korte af det lange er, om jeg kan tage et Amukursus på førtidspension uden der opstår problemer? :-)
Krammemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2017, 11:49   #2
Phtls
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2012
Indlæg: 9
Styrke: 0
Phtls er ny på vejen
Den følger jeg lige. Står i lidt samme situation. Og bruger ligeledes frivillig "jobs" som trædesten for at kunne komme tilbage til arbejdsmarkedet.
Phtls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2017, 13:16   #3
Hut
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2017
Indlæg: 89
Styrke: 8
Hut er ny på vejen
Det er vel kun kommunen der kan svare præcist på dette, men hvis du beskriver hvad forløbet indebærer af antal timer, antal uger, mm. så er det nok nemmere at få nogle bud.
Hut er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2017, 15:04   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du kan også se her

https://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp...-og-uddannelse

Held og lykke
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension