K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-04-2011, 14:07   #71
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
Ja men hvis vi laver fejl eller omgår love og regler bliver vi straffet hårdt og kontant... hvorfor skal det ikke gælde den anden vej.
skal det skam også

Citat:
Det sker den ene gang efter den anden at vi er nødt til at grave principafgørelser
ja desvære skla man nogen gange den vej var selv hele møllen igennem.men min personlige menig det var mere personligt især med hans ord som han sagde jeg havde krænket/lavet et angreb på hans personligt hed PGA jeg optag en samtale.hvor selv sagbehandlerne var sikker på jegh avde skidt i den.

hvor de enda fik spurt deres advokat eller ET ting om det var lovligt og det vidste det sig det kunne.men også kunne give prob for man kan jo have ændre i det.og bla bla kropsprog osv

Citat:
Man kunne jo slette alle de indlæg med debat om trådens berettigelse og lade trådstarteren få sin tråd tilbage i god ro og orden
desvære troer jeg ikke det hjælpe tråde som den her og poliktik er farlige
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 14:09   #72
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hans Se meddelelser
Bingo, så hvorfor være anonym i sin kritik af sagsbehandler?
over and out betyder at jeg er ude af den her tråd...

sidste indlæg...

Hans du ser det som en kritik af en sagsbehandler.. og så anonym...
Jeg ser det som at den ene advarer den anden mod at blive mishandlet af en bestemt sagsbehandler... og så er det jo egentligt ligegyldigt om advarslen er givet under et nick som jeg måske kender fra andre indlæg her på siden...

final.... over and out...

....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 14:12   #73
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
Jeg ser det som at den ene advarer den anden mod at blive mishandlet af en bestemt sagsbehandler
hvad nu hvis der er lad os sige 2 andre der ikke har nogen problemer med den såkalde SBER det vil jo give de 2 andre tanken ok hvad er nu lige det ikke tager jeg hel fejl ?? jeg ved jeg vil tænke ok men ja over and out her også
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 14:12   #74
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
....hvorfor være anonym i sin kritik af sagsbehandler?
Både Politi, Skat og ( især ) Socialemyndigheder er mere end glæde for anonyme anmeldelser fra borgere.....
Længe liver dansk hykleri og dobbeltmoral.....
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 14:13   #75
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af thomas75 Se meddelelser
Jamen det, som jeg synes, der er problemet, det er, at du ikke kan vide, om de der følger reglerne, ikke har noget at frygte, fordi du kun hører sagen fra én side, og vedkommende har ikke mulighed for at forsvare sig, da det hele er anonymt. I nogle af sagerne er der ikke engang kommet en afgørelse på klagerne - så kan enhver jo komme og sige, at den og den er en idiot - men de ser det kun fra deres egen side.
Jeg ved godt, det er blevet meget moderne at lægge sager med navne ud på nettet, og jeg synes det kan være i orden i visse tilfælde, når det ikke er subjektivt, feks hvis sundhedsstyrelsen gentagne gange har givet kritik til en behandler. Jeg synes også, det kan være i orden, hvis man ikke er anonym, og man har fået medhold i nogle klager.

Og bingo igen

For et par år siden var der nogle kommuner, som, når en borger klagede i avis, TV eller lignende, konsekvnet bad borgerne om samtykke til at måtte udtale sig offentligt om sagen.

Procentdelen af borgere, der gav lov til dette, var under 10%.

Det er så nemt at kritisere og klage, hvis man ved, at modparten ikke kan/må svare igen.
Det er så svært, hvis man skal være ansvarlig for sine handlinger.

Det giver ikke meget street credit i mine øjne, når man i anonymitetens sikkerhed råber højt, men ikke tør stå ved det i offentlighed, udsagnet mister ret meget pondus.
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 14:29   #76
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
Ja men hvis vi laver fejl eller omgår love og regler bliver vi straffet hårdt og kontant... hvorfor skal det ikke gælde den anden vej...
Det sker den ene gang efter den anden at vi er nødt til at grave principafgørelser frem for at få loven opfyldt... og hvis nogen sidder og overtræder den bevidst i kommunerne så er det da rimeligt at der er en konsekvens ved det...

Man kunne jo slette alle de indlæg med debat om trådens berettigelse og lade trådstarteren få sin tråd tilbage i god ro og orden

...
over and out...

....
Øje for øje; sådan kan man også se på det, men jeg nægter at lade mig synke ned på det niveau, at "når de må, så må jeg også", sådan er jeg simpelthen ikke. Men selvfølgelig er det rimeligt med konsekvens, hvis man overtræder reglerne, og det er også derfor, vi har mulighed for at klage, og derudover kan du sagtens omtale din sag uden at nævne navne.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 14:46   #77
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Både Politi, Skat og ( især ) Socialemyndigheder er mere end glæde for anonyme anmeldelser fra borgere.....
Længe liver dansk hykleri og dobbeltmoral.....
Jamen det er jo ikke den enkelte sagsbehandler, der sidder og bestemmer, om det er okay med anonyme henvendelser. I ser altså på det enormt ensidigt må jeg nok sige
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 16:37   #78
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hans Se meddelelser

Det er svært at tage alvorligt, at folk gemmer sig bag tilfældige brugernavne og hænger navngivne personer ud, hvis de personer da i det hele taget findes og ikke er jeres usynlige venner - hvilket jeg tror er ret sandsynligt, da de åbenbart fylder så meget i jeres verden.
Desværre, Hans, håndteringen af syge borgere i forbindelse med førtidspension i denne by er IKKE fiktion!

Læs igen indlæg nr. 7 af Nabokone!

Lotte68, bemærk LOKATION, står ikke alene i denne situation, VI ER FLERE, der nu er ved at få kontakt og så småt er ved at få noget i støbeskeen...

Lotte68 har VALGT at lægge navne ud - det kan man bifalde eller ej - personligt synes jeg, at hendes kamp trods meget begrænsede fysiske ressourcer - og ikke kun på EGNE VEJE - er al ære værd!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 17:14   #79
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det kan koges ned til nogle ganske simple ting det her ..
  • Må man lægge navn ud her på siden

ja det må man godt hvis man selv kan stå inde for sine påstande
  • Hvad sker der hvis der kommer klager fra en navngiven person

Så bliver de bedt om at gå til politiet og lave en politi anmeldelse

hvis der kommer en politi anmeldelse og det viser sig at være injurier så vil webmaster blive bedt om at udlevere ip adresse , i sidste ende er det en dommer der skal bede om det før han kan tvinges til det...

MAN KAN IKKE FÅ LUKKET K10 FORDI DER ER NAVNE SAT PÅ PERSONER
er det så groft at det overskrider noget lovgivning vil web blive bedt om at slette og aflevere ip adresse.

Det er to forskellige problemer i diskuttere her , nogen vil gerne lægge navn ud og andre syntes det er for dårligt ..
Så mon ikke det var en ide at tage debatten for og imod at man navngiver kommunale sagsbehandlere uden selv at give sit navn til kende til en anden tråd, sådan at trådstarter kan få sin tråd tilbage på rette spor , ellers virker det nærmeste som sabotage af trådstarters tråd ...

Så del debatten .. der foregår ikke noget ulovligt og moral og etik er der vist delte holdninger om ...

så snupper vi lige den her også

§ 77
Paragraf fra Grundloven


LOV nr 169 af 5/6/1953



Enhver er berettiget til på tryk, i skrift og tale at offentliggøre sine tanker, dog under ansvar for domstolene. Censur og andre forebyggende forholdsregler kan ingensinde påny indføres.
  Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 17:28   #80
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Citat:
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Det kan koges ned til nogle ganske simple ting det her ..
  • Må man lægge navn ud her på siden

ja det må man godt hvis man selv kan stå inde for sine påstande
Jamen, ingen tør jo stå inde for deres påstande, folk gemmer sig bag et nick.

Citat:
§ 77
Paragraf fra Grundloven


LOV nr 169 af 5/6/1953



Enhver er berettiget til på tryk, i skrift og tale at offentliggøre sine tanker, dog under ansvar for domstolene. Censur og andre forebyggende forholdsregler kan ingensinde påny indføres.[/I][/B]
Grundloven er rimelig forældet, der er lavet et utal af særlove og mystiske fortolkninger for at få den til at give bare en smule mening.
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til Brev fra Jobcenter København Baldersgade. Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 21 19-12-2011 11:56
"Sort" liste over sagsbehandlere buster Politik og Samfund 54 20-11-2011 23:41
Tjekliste over læger og sagsbehandlere i København på privat besked. Lotte68 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 13-04-2011 21:54
Jobcenter København sylter min sag! Hobbitten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 84 22-02-2011 21:36
Jobcenter København gennemgår 600 sygedagpengesager buster Politik og Samfund 1 19-11-2010 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension