K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension fra før 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-01-2015, 16:41   #1
mistereu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2014
Lokation: ballerup
Alder: 40
Indlæg: 142
Blog Indlæg: 2
Styrke: 10
mistereu er ny på vejen
lån af kommune ?

kan man søge om lån af kommunen som førtidspension eller tilskud mod tilbage betaling hvis det er til tandlæge ( Stor Operation ? )...

mellemste pension fra gamle regler før 2003.


------------------------------------
kan man søge om høj pension ? fra gamle regler før 2003 når man har den mellemste.
mistereu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2015, 17:19   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du kan evt søge om helbredstillæg
Du kan læse om det mange steder og fx her
http://www.aeldresagen.dk/faa-raad-o...r/default.aspx

Skal du låne penge, vil jeg tro du skal tale med banken eller lave en betalingsaftale med tandlægen.

Sidst redigeret af stampe; 08-01-2015 kl. 17:21.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2015, 17:33   #3
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Det er nok ikke lige kommunen man skal regne med at kunne låne penge af, frem for at gå i banken.

En betalingsaftale med tandlagen, vil i de fleste tilfælde være et ganske almindeligt forbrugslån, der som bekendt er en hel del dyrere end det banken udbyder lån til.
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2015, 13:29   #4
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Nej, det gør de ikke!
Man kan ansøge om enkeltydelse og så tager det sin tid.
Hvis man søger enkeltydelse, må man ikke have betalt en øre, før man præsenterer regningen MED behandlingsplan - udskrevet af tandlægen. Betaler man lidt selv, bortfalder muligheden. Det er imidlertid en usikker og langvarig proces, så, hvis det er småting, skåner man sig selv ved at lave en aftale med tandlægen.
Hvis det er en STOR OPERATION, som du skriver, kan det betale sig at gennemgå processen. Se også, hvad Danmark eller anden sygeforsikring giver.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2015, 14:04   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Nej, det gør de ikke!
Man kan ansøge om enkeltydelse og så tager det sin tid.
Hvis man søger enkeltydelse, må man ikke have betalt en øre, før man præsenterer regningen MED behandlingsplan - udskrevet af tandlægen. Betaler man lidt selv, bortfalder muligheden.
Dette er reglen.

Men, jeg har et par gange været i en situation, hvor en tand skulle rodbehandles nu, i de situationer har jeg fået behandlingen udført og søgt om enkeltydelse efterfølgende, og fået den bevilget.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2015, 15:40   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du kan læse et godt stykke nede i dette link om hjælp til tandbehandling.
Siden virker opdateret.

http://www.dinretshjaelp.dk/Enkeltyd...r%29.2560.aspx
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2018, 12:50   #7
Gerda53
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2018
Alder: 54
Indlæg: 1
Styrke: 0
Gerda53 er ny på vejen
Meget gaaaaammmmmel tråd men det kan være en stor hjælp for andre i en lignende situation.

Jeg stod selv med 2 rodbehandlinger, som jeg ikke havde råd til at få udført for nogle måneder siden. Jeg forsøgte at få hjælp af Hillerød kommune, men det trak ud og trak ud, så jeg undersøgte diverse alternativer.

Hjælpen fandt jeg faktisk på nettet i form af et rentefrit tandlån, hvor jeg lånte 8.500 kr. Hvis I ikke har pengene, eller kommunen ikke vil hjælpe jer, så kan jeg altså varmt anbefale sådan en tandlæge afdragsordning.

Jeg tror dog ikke, at man må være registreret i RKI.
Gerda53 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2018, 12:58   #8
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Mja, de fleste af dem har jo renter, men det kan måske være en løsning hvis man ser sig godt for. Hvad endte du med at betale i rente?

Sidst redigeret af amaranth; 28-06-2018 kl. 13:02.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2018, 13:13   #9
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gerda53 Se meddelelser
Meget gaaaaammmmmel tråd men det kan være en stor hjælp for andre i en lignende situation.

Jeg stod selv med 2 rodbehandlinger, som jeg ikke havde råd til at få udført for nogle måneder siden. Jeg forsøgte at få hjælp af Hillerød kommune, men det trak ud og trak ud, så jeg undersøgte diverse alternativer.

Hjælpen fandt jeg faktisk på nettet i form af et rentefrit tandlån, hvor jeg lånte 8.500 kr. Hvis I ikke har pengene, eller kommunen ikke vil hjælpe jer, så kan jeg altså varmt anbefale sådan en tandlæge afdragsordning.

Jeg tror dog ikke, at man må være registreret i RKI.
Første resultat på listen: Kronelån, rente: 228%!! o.O
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2018, 13:31   #10
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Ork, der er en med over 700 procents rente. Jeg så på nogle af dem, og de kan måske være en løsning, men rentefrit var der kun ét der var, hvis man indfriede det samme måned, og dét havde et gebyr.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension