K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-04-2016, 14:58   #1
SandF
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2016
Indlæg: 2
Styrke: 0
SandF er ny på vejen
Ikke visiteret - endnu

Hejsa
Min hustru er på ressourceforløb, men sagsbehandleren anbefalede at vi søgte førtidspension (Laaaang historie).
Hun fik afslag, men fik "tilbudt" en 5-årig (havde 1 år tilbage af den gamle) ressourceforløb. De havde ikke nogle forslag til hvordan hun kunne finde ressourcer til at arbejde, og bedste bud var at børnene blev ældre og så kunne hun omfordele ressourcer.
Nå, men det er ikke så vigtigt.

Jeg er startet som selvstændig, hvor jeg arbejder hjemmefra. De spurgte min hustru, om ikke hun kunne arbejde for mig. Vi havde sådan set ikke tænkt tanken, men i forhold til alt hvad vi har sagt, så nej - der er ingen ressourcer. Men efterfølgende har vi tænkt lidt - specielt fordi jeg har googlet en del.
Hun arbejder allerede for mig. Hun læser korrektur på noget jeg laver, og hun giver sparring i forbindelse med nogle aktiviteter og tiltag i virksomheden.
Kan man kalde det at arbejde? Jeg vil gerne ansætte hende 1 time om ugen til det.

Sagen er den, at som jeg læser det, så får hun en væsentlig anden løn som fleksjobber end på ressourceforløb (hun får pt. Modregnet invalidepension).

Vores frygt er bare, at hun skal igennem en masse i andre virksomheder før hun får lov til at blive ansat i min. Den eneste årsag til at hun kan acceptere at arbejde 1 time i min virksomhed er, at jeg er ligeglad med om det er kl. 8 eller 20, og om det er i nattøj hun arbejder. For hende vil det være et arbejde, bare at skulle transportere sig til en virksomhed - derfor er min virksomhed perfekt.

Nå - selve spørgsmålet jeg har er vel omkring det her med, at hun endnu ikke er visiteret til fleksjob. Vi føler der er en åbning for at blive det - så hun flyttes i en anden kasse/pulje. Men er det sandsynligt, at hun kan få lov til at gå direkte fra ressourceforløbet og over til min virksomhed 1 time om ugen?
SandF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2016, 09:15   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det kunne være en god ide.
Dog ville jeg forhører mig i fagforening, således at din kone IKKE kommer i klemme.

Jeg tror at kommunen vil gå med til det, fordi det vil palcere hende, og dermed en sag mindre. de vil ofte IKKE give berettiget førtidspension.
Men betingelsen bør være at hun IKKE skal afprøves yderligere!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2016, 09:26   #3
SandF
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2016
Indlæg: 2
Styrke: 0
SandF er ny på vejen
Tak for svaret - har fagforeningen noget med det at gøre? Ok - jeg ved faktisk slet ikke hvorfor hun betaler til fagforening - men måske på grund af sådan noget her??

Vi er bare bange for at kommunen for det første ser en lillefinger (og sluger armen), og for det andet at vi på en måde modsiger det vi tidligere har sagt, hvor vi har stået hårdt på, at der ikke er nogen ressourcer til at arbejde.

Nu har vi været igennem Rehab (et par gange), og de er ved at skrive indstillingen til 5 års ressourceforløb - så jeg ved heller ikke om vi er for sent ude, eller om det er den koordinerende sagsbehandler, der kan gøre noget.
SandF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2016, 10:27   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Jobcenteret vil bare blive glad for at hun bliver ansat i et fleksjob. Så det synes jeg da bestemt I skal forelægge sagsbehandleren muligheden for at du ansætter hende en time om ugen.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2017, 22:28   #5
Pedersen123
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2017
Indlæg: 2
Styrke: 0
Pedersen123 er ny på vejen
Pas på din kone!

Jeg har været igennem revalidering, hvor jeg fik uddannelsens udgifter betalt til bøger, transport og sådan noget. Læste til mekaniker og kom derefter til at arbejde hos min onkel.

Jeg havde forinden været i arbejdsprøve hos dem, og bare dét at han var min onkel var nok til, at min sagsbehandler ikke kunne godkende forløbet selv. Der skulle andre øjne til. Der er vildt mange regler at tage hensyn til, så husk for dælen at undersøg sagerne ordentligt. For sent når man først sidder i klemme!
Pedersen123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension