K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-10-2016, 00:49   #101
lille hjælper
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2016
Indlæg: 58
Styrke: 8
lille hjælper er ny på vejen
Hej webmaster

Tak for svaret

Er E-boks på borger.dk ikke bevis nok? Der kommer kvittering efter afsendt mail/fil, og alle beskeder sendt, er gemt i sendte beskeder?
lille hjælper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2016, 02:46   #102
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jow hvis det er sendt med e-boks skulle det være okay.

Det er mere hvis det er sendt med alm mail at det ikke kan bruges til at bevise at det er kommet frem.
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2016, 11:44   #103
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lille hjælper Se meddelelser
Noget andet er...... For en uge siden var kommunen hurtige til at svare på spørgsmål... Nu er de blevet helt enormt langsomme? De kan faktisk svare meget kort på mit spørgsmål....., så det lugter langt væk....

Så må jeg jo bare søge aktindsigt i næste uge, og derved se om de nye dokumenter indgår i fætters sag.... hmmm
Var deres hurtige svar ikke dengang I søgte om aktindsigt ?
Eller var det gennerelle spørgsmål sendt på mail ?

Nu er det jo ikke helt sikkert at årsagen til de lange svartider er særlig mystisk, kommunerne har de medarbejdere de har og i dag starter lovgivningen om kontanthjælpsloftet og 225 timer reglen, dette har formentligt medført ekstra arbejdsbyrder i alle forvaltningerne i den sidste tid.
Jeg vil gætte på at alle ikke lovpligtige opgaver, som at besvare en mail, er blevet nedprioriteret i samtlige kommuner landet over.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2016, 12:29   #104
lille hjælper
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2016
Indlæg: 58
Styrke: 8
lille hjælper er ny på vejen
Hej nørd

Jamen det kan du absolut have ret i...De har nok at se til, og det er aldrig til at vide med sikkerhed, hvad årsagen til manglende svar er.
Men jo, de var lidt hurtigere på aftrækkeren sidste uge, hvor vi søgte om aktindsigt (sender alt via e-boks borger.dk) og sagsbehandleren skrev, at vi endelig skulle spørge .
Det kan også være det var standard svar, og sagsbehandleren ved, at der ikke bliver tid til at svare. Eller..... ???

Meeeen ,..... jeg har spurgt 3 gange over email/ e-boks efterfølgende, angående fremsendt journal? Plus mailen hvor journalen er vedhæftet. Min fætter er trods alt EN af sagsbehandlerens klienter.

Men endnu en grund til at enkelte sager kan risikere at trække i langdrag, og jeg/vi vil presse på, i retning af en afklaring.
Det måske også forventeligt, at borgere bliver små desperate, med de tiltag, og den fokus på kontanthjælp.

Men tror jeg søger om aktindsigt i morgen aften, da det jo er en af de ting de SKAL forholde sig til.

Sidst redigeret af lille hjælper; 01-10-2016 kl. 12:33.
lille hjælper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2016, 13:15   #105
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lille hjælper Se meddelelser
Hej nørd

Jamen det kan du absolut have ret i...De har nok at se til, og det er aldrig til at vide med sikkerhed, hvad årsagen til manglende svar er.
Men jo, de var lidt hurtigere på aftrækkeren sidste uge, hvor vi søgte om aktindsigt (sender alt via e-boks borger.dk) og sagsbehandleren skrev, at vi endelig skulle spørge .
Det kan også være det var standard svar, og sagsbehandleren ved, at der ikke bliver tid til at svare. Eller..... ???

Meeeen ,..... jeg har spurgt 3 gange over email/ e-boks efterfølgende, angående fremsendt journal? Plus mailen hvor journalen er vedhæftet. Min fætter er trods alt EN af sagsbehandlerens klienter.

Men endnu en grund til at enkelte sager kan risikere at trække i langdrag, og jeg/vi vil presse på, i retning af en afklaring.
Det måske også forventeligt, at borgere bliver små desperate, med de tiltag, og den fokus på kontanthjælp.

Men tror jeg søger om aktindsigt i morgen aften, da det jo er en af de ting de SKAL forholde sig til.
Jeg ved godt at mandskabsmangel ikke er gyldig grund at kommunen nedprioriterer andre opgaver, men det sker dog.

Når jeg sender en mail, sender jeg ALTID til jobcenterets hovedmail eller via e-boks, ALDRIG til sagsbehandleren, medmindre det er svar på et spørgsmål som sagsbehandleren har stillet mig.

De har nogle mystiske opgavefordelinger som jeg ikke kan gennemskue. Nogle af mine henvendelser behandles af sagsbehandleren og andre behandles af andre medarbejdere.

Når jeg har søgt aktindsigt har det ikke været min sagsbehandler som har tilsendt mig sagsakterne.
Kan du se hvem der sendte til din fætter om det var sagsbehandleren selv ???

Medmindre at du kan se at sagsbehandleren er afsender kan hurtigt svar på aktindsigt være begrundet med at den som sender ikke er sagsbehandleren men en anden, muligvis en studentermedhjælper, som ikke er belastet af arbejdspukler, mens dine spørgsmål måske lander hos sagsbehandleren.

Men uanset hvad årsagen er, så betyder det jo bare at du ved, at det er nødvendigt for dig at anmode om aktindsigt siden sidst, det giver i hvert fald svar på dine spørgsmål.

Hvis det efter flere forsøg ikke lykkes at få papirerne lagt ind i sagen, så må I jo klage over sagsbehandlingen til jobcenterchefen.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2016, 14:17   #106
lille hjælper
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2016
Indlæg: 58
Styrke: 8
lille hjælper er ny på vejen
Hej nørd

Jamen alt skal i den rigtige balance, og der er mange arbejdsopgaver i jobcenteret.
Men vi må kæmpe for "vores" egen sag, ellers er fornemmelsen at den kan ryge længere ned i bunken.

Jeg sender via fætters E-boks, til kommunens "alle henvendelser". Jeg kan ikke se at jeg kan komme i kontakt med dem andre steder, på E boks? Så skal det være alm. mail, men det vil jeg ikke, hvis mails ikke tæller som beviser af den vej.

Jeg kan se det er fætters egen sagsbehandler der har sendt sagsakterne.

Ja, jeg prøver at søge aktindsigt igen i morgen, og får så svar. Er journalerne ikke med i sagen, prøver jeg med fysisk fremmøde,aflevere journalerne mod kvittering.

Bliver de væk, ... må jeg klage til chefen.
lille hjælper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2016, 14:34   #107
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
@Lille Hjælper

eboks.dk er den samme digitale postkasse som det du selv bruger på borger.dk, jeg foretrækker bare selv at gå den vej ind.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2016, 21:06   #108
lille hjælper
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2016
Indlæg: 58
Styrke: 8
lille hjælper er ny på vejen
Hej igen alle..

Jeg vil lige opdatere lidt herinde, da info måske kan bruges af andre i lignende situationer.

Efter aktindsigt 2 gang, og manglende dokumentation viste sig, for anden gang. Har jeg været på jobcenteret og afleveret de manglende dokumenter/journal mod kvittering (kopi underskrift og stempel).
Derefter sendt kvitteringen på afleverede journal til kommunen på E-boks.... Efter det har jeg kontaktet lokalpsykiatrien, hvor min fætter er tilknyttet, som akut rykkede hans sag/journal frem i køen, og sendte den til kommunen, som de da trods alt havde anmodet om.

Efter aktindsigt 3 gang, hvor den eftersøgte journal viste sig, har jeg/vi nu sendt en ansøgning om førtidspension §17.2

Må lykken stå os bi !
lille hjælper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2016, 15:39   #109
lille hjælper
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2016
Indlæg: 58
Styrke: 8
lille hjælper er ny på vejen
Hej igen

Vi har fået en kvittering og svar på min/fætters ansøgning om førtidspension §17.2.

Sagsbehandleren skriver, at efter den 01.06.2016 vil sagen ikke bliver behandlet i rehabiliteringsteamet, men kun jobcenteret. ?

Derfor regner hun med at det bliver et afslag ( Det kan jo ikke andet, når det ikke kommer ud af huset/jobcenteret). Indspist...!

Hun skriver at de fremsendte dokumenter vil indgå i sagen. Men vi skal vide, at en ansøgning §17.2 foregår på foreliggende grundlag.

Hun vil gerne byde fætter, bi-sidder/ familie til møde, og tage en snak, om hvad der er bedst for min fætter i hans situation, og om det har interesse.?

Jeg/ vi har så skrevet at vi fastholder ansøgningen.... kort og godt. Det her bliver med garanti en ankesag !!!!
lille hjælper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2016, 16:38   #110
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lille hjælper Se meddelelser
Hej igen

Vi har fået en kvittering og svar på min/fætters ansøgning om førtidspension §17.2.

Sagsbehandleren skriver, at efter den 01.06.2016 vil sagen ikke bliver behandlet i rehabiliteringsteamet, men kun jobcenteret. ?

Derfor regner hun med at det bliver et afslag ( Det kan jo ikke andet, når det ikke kommer ud af huset/jobcenteret). Indspist...!

Hun skriver at de fremsendte dokumenter vil indgå i sagen. Men vi skal vide, at en ansøgning §17.2 foregår på foreliggende grundlag.

Hun vil gerne byde fætter, bi-sidder/ familie til møde, og tage en snak, om hvad der er bedst for min fætter i hans situation, og om det har interesse.?

Jeg/ vi har så skrevet at vi fastholder ansøgningen.... kort og godt. Det her bliver med garanti en ankesag !!!!
Nu hvor du skriver det kan godt huske at der var en tråd om det her på K10, jeg fandt den lige, men der står ikke nogen yderligere info i den http://www.k10.dk/showthread.php?t=33217

Du kan læse lidt mere om det her:
http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...iteringsteamet
http://www.ft.dk/RIpdf/samling/20151...om_fremsat.pdf

Hvis hun har ret i at han får afslag må du jo læse begrundelsen i afslaget nøje og finde ud af om det er den manglende arbejdsprøvning der forårsager afslaget eller noget helt andet.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension