K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-08-2018, 11:56   #1
Reddizze
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-05 2018
Indlæg: 9
Styrke: 0
Reddizze er ny på vejen
Fleksjob

Hej alle.
Hvordan mister man retten til sit fleks hvis man har fået tilkendt det? Det er selvfølgelig svært at svare på, men er det kun hvis man har en “andet” job ved siden af sit fleks det kan tages igen?
Ikke at jeg har noget andet job eller noget, men har en alvorlig psykisk lidelse
Og når det bliver rigtig slemt kan jeg godt finde på og drikke alkohol fordi jeg ved det kan dulme mine symptomer. Det gør dog jeg kan omgåes mennesker som jeg ellers ville have meget svært ved.
Kan de tage ens fleks pga af det? Det skal siges jeg ikke har været på job pga min lidelse i 2 uger. Og fredag blev så slemt at jeg drak alkohol og var nede i byen blandt mennesker en times tid.

Mit spørgsmål:
Kunne kommunen finde på og overvåg en borger om natten? altså om natten i weekenden?
Hilsen en bekymret fleksjobber
Reddizze er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2018, 11:59   #2
mhller
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 17
Styrke: 15
mhller er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Reddizze Se meddelelser
Hej alle.
Hvordan mister man retten til sit fleks hvis man har fået tilkendt det? Det er selvfølgelig svært at svare på, men er det kun hvis man har en “andet” job ved siden af sit fleks det kan tages igen?
Ikke at jeg har noget andet job eller noget, men har en alvorlig psykisk lidelse
Og når det bliver rigtig slemt kan jeg godt finde på og drikke alkohol fordi jeg ved det kan dulme mine symptomer. Det gør dog jeg kan omgåes mennesker som jeg ellers ville have meget svært ved.
Kan de tage ens fleks pga af det? Det skal siges jeg ikke har været på job pga min lidelse i 2 uger. Og fredag blev så slemt at jeg drak alkohol og var nede i byen blandt mennesker en times tid.

Mit spørgsmål:
Kunne kommunen finde på og overvåg en borger om natten? altså om natten i weekenden?
Hilsen en bekymret fleksjobber
Bare rolig- der skal meget til at miste sin visitation til fleks og det sker ikke fordi du drikker alkohol med de forkerte mennesker.
mhller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2018, 12:14   #3
Reddizze
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-05 2018
Indlæg: 9
Styrke: 0
Reddizze er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mhller Se meddelelser
Bare rolig- der skal meget til at miste sin visitation til fleks og det sker ikke fordi du drikker alkohol med de forkerte mennesker.
Heller ikk selvom man ikk har været på sit arbejde pga. Man har haft det skidt?
Reddizze er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2018, 12:19   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Dine problematikker forsvinder jo ikke, bare fordi du har været syg, og efterfølgende været i byen.
Det ændrer jo ikke på at din arbejdsevne er væsentligt nedsat.

Min arbejdsevne er f.eks. 6 timer om ugen.
At jeg kan deltage i juleaften og få dage senere, også nytår, som ville være laaaaangt over mine 6 timer om ugen, er det jo ikke ensbetydende med, at min arbejdsevne pludselig er højere.
Det betyder bare at jeg virkelig skal prioritere min energi de efterfølgende uger.

Hvis jeg f.eks. skulle til en familiefødselsdag i dag, jamen så ved jeg at jeg ikke ville skulle lægge nogen planer, før tidligst torsdag.

Jeg gætter også på at du den aften i byen, har brugt en masse energi du ikke har, men alkohollen har gjort det muligt.
Så de næste par dage gætter jeg på, at du heller ikke nødvendigvis lige er på toppen.

Udover det, så skal du også have lov til at kunne have et privatliv
https://www.ft.dk/samling/20121/almd...49/1260716.pdf
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2018, 18:20   #5
Reddizze
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-05 2018
Indlæg: 9
Styrke: 0
Reddizze er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Dine problematikker forsvinder jo ikke, bare fordi du har været syg, og efterfølgende været i byen.
Det ændrer jo ikke på at din arbejdsevne er væsentligt nedsat.

Min arbejdsevne er f.eks. 6 timer om ugen.
At jeg kan deltage i juleaften og få dage senere, også nytår, som ville være laaaaangt over mine 6 timer om ugen, er det jo ikke ensbetydende med, at min arbejdsevne pludselig er højere.
Det betyder bare at jeg virkelig skal prioritere min energi de efterfølgende uger.

Hvis jeg f.eks. skulle til en familiefødselsdag i dag, jamen så ved jeg at jeg ikke ville skulle lægge nogen planer, før tidligst torsdag.

Jeg gætter også på at du den aften i byen, har brugt en masse energi du ikke har, men alkohollen har gjort det muligt.
Så de næste par dage gætter jeg på, at du heller ikke nødvendigvis lige er på toppen.

Udover det, så skal du også have lov til at kunne have et privatliv
https://www.ft.dk/samling/20121/almd...49/1260716.pdf
Nej det har du helt ret i. Kan bare godt blive nervøs om de kigger på nogen kriterier som gør, at de mener hvis man kan det ene kan man også møde på fleksjob.
Reddizze er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2018, 19:43   #6
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Reddizze Se meddelelser
Nej det har du helt ret i. Kan bare godt blive nervøs om de kigger på nogen kriterier som gør, at de mener hvis man kan det ene kan man også møde på fleksjob.
Men din arbejdsplads kender vel til dine problematikker?

At du har været syg i 2 uger, er det pga alm svingninger i dine problematikker/diagnoser, eller er der udefrakommende ting der spiller ind?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2018, 21:01   #7
Reddizze
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-05 2018
Indlæg: 9
Styrke: 0
Reddizze er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Men din arbejdsplads kender vel til dine problematikker?

At du har været syg i 2 uger, er det pga alm svingninger i dine problematikker/diagnoser, eller er der udefrakommende ting der spiller ind?
Det er 100 procent min diagnose. Jo min arbejdsplads kender til det hele. De er meget forstående. Men er bange for om kommunen ser det på samme måde?
Reddizze er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2018, 21:04   #8
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Men du blev bevilliget fleksjob pga den måde din diagnose påvirker din arbejdsevne.
At alkohol kan dæmpe nogen symptomer midlertidigt, det synes jeg giver god mening. Og jeg tror næppe kommunen vil kræve, at du drikker dig fuld for at kunne gå på arbejde

At du pga alkohol har kunnet været ude blandt mennesker en enkelt aften, har jo ikke helbredt dig fra din diagnose
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension