K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-08-2018, 17:35   #1
conda
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Indlæg: 63
Styrke: 12
conda er ny på vejen
giver og trækker bolistøtte

Fik et brev fra udbetaling danmark om at jeg i 2017 havde fået 9000 for lidt i pension, de penge blev så udbetalt minus skat.

Modtog herefter et nyt brev hvor udbetaling danmark konstaterer at min indkomst er steget med 9000 og jeg derfor ikke er berettet boligstøtte næste måned.
jeg har klaget uden at få medhold.

Hvis de havde givet mig den rette pension i 2017 var dette aldrig sket
kan dette tyveri fra udbetaling danmarks side være rigtigt ?
conda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2018, 20:30   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Korrekt indberettet forskudsopgørelse, skat.

Citat:
Oprindeligt indsendt af conda Se meddelelser
Hvis de havde givet mig den rette pension i 2017 var dette aldrig sket
kan dette tyveri fra udbetaling danmarks side være rigtigt ?
Det er din pligt at indberette tallene i din forskudsopgørelse, så du undgår lignende situation fremover.
Udbetaling Danmark, beregner din pension på baggrund af skats oplysninger.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2018, 09:21   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af conda Se meddelelser
Fik et brev fra udbetaling danmark om at jeg i 2017 havde fået 9000 for lidt i pension, de penge blev så udbetalt minus skat.

Modtog herefter et nyt brev hvor udbetaling danmark konstaterer at min indkomst er steget med 9000 og jeg derfor ikke er berettet boligstøtte næste måned.
jeg har klaget uden at få medhold.

Hvis de havde givet mig den rette pension i 2017 var dette aldrig sket
kan dette tyveri fra udbetaling danmarks side være rigtigt ?
Der kan da ikke være tale om tyveri når du får det udbetalt, som du har fået for lidt.

Og boligsikring bliver jo beregnet ud fra bl.a. husstandsindkomsten, så når din indtægt er steget, ja, så har du jo fået for meget i boligsikring.

Hvis du havde fået den rette pension udbetalt hver måned i 2017, så ville du bare have fået lidt mindre i boligsikring hver måned.

Resultatet ville blive det samme.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2018, 22:47   #4
conda
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Indlæg: 63
Styrke: 12
conda er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Der kan da ikke være tale om tyveri når du får det udbetalt, som du har fået for lidt.

Og boligsikring bliver jo beregnet ud fra bl.a. husstandsindkomsten, så når din indtægt er steget, ja, så har du jo fået for meget i boligsikring.

Hvis du havde fået den rette pension udbetalt hver måned i 2017, så ville du bare have fået lidt mindre i boligsikring hver måned.

Resultatet ville blive det samme.
Det er jo noget vrøvl du skriver, hvis jeg i 2017 havde fået den pension jeg skulle have, ville jeg ikke få ekstra udbetalt i 2018 og dermed blive trukket i boligstøtte
conda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2018, 01:35   #5
Burgernavn
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2018
Indlæg: 42
Styrke: 7
Burgernavn er ny på vejen
Hvis de regner de 9000kr ind som indkomst så er der jo gået noget galt. At kalde det tyveri er rimligt dårligt ordvalg tror bare du skal være taknemmelig for der er noget der hedder udbetalning danmark...
Burgernavn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2018, 07:56   #6
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af conda Se meddelelser
Det er jo noget vrøvl du skriver, hvis jeg i 2017 havde fået den pension jeg skulle have, ville jeg ikke få ekstra udbetalt i 2018 og dermed blive trukket i boligstøtte
Men hvis du i 2017 havde fået den pensio du skulle have haft ville din boligstøtte have været tilsvarende nedsat.

Det giver det samme på årsbasis, det er ikke tyveri, men korrekt udregning
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2018, 08:14   #7
conda
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Indlæg: 63
Styrke: 12
conda er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Men hvis du i 2017 havde fået den pensio du skulle have haft ville din boligstøtte have været tilsvarende nedsat.

Det giver det samme på årsbasis, det er ikke tyveri, men korrekt udregning
du kan gå ind på borger .dk og udregne din boligstøtte uden brug af nem-id og tjekke selv, i mit tilfælde, ville det ikke gøre nogen forskel hvis jeg havde fået min rigtige pension i 2017

Citat:
Oprindeligt indsendt af Burgernavn Se meddelelser
Hvis de regner de 9000kr ind som indkomst så er der jo gået noget galt. At kalde det tyveri er rimligt dårligt ordvalg tror bare du skal være taknemmelig for der er noget der hedder udbetalning danmark...
hvorfo det er da en mærkværdig bemærkningr skal jeg være taknemlig over der er noget der hedder udbetaling danmark ?
conda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2018, 10:43   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af conda Se meddelelser
Det er jo noget vrøvl du skriver, hvis jeg i 2017 havde fået den pension jeg skulle have, ville jeg ikke få ekstra udbetalt i 2018 og dermed blive trukket i boligstøtte
Det undrer mig, for et er jo helt normalt, at boligstøtten falder i takt med, at indtægten stiger.

Du skriver i dit startindlæg, at du har klaget uden at få medhold. Er alle klagemuligheder afprøvet?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2018, 11:34   #9
conda
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Indlæg: 63
Styrke: 12
conda er ny på vejen
de har ikke svaret på mit sidste brev at jeg vil klage til ankestyrelsen endnu, brev via eboks sendt for 14 dage siden
conda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2018, 13:28   #10
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis din pension havde været 9000,- højere i 2017, ville det have påvirket din boligsikring i 2017.

Du kan bede skat tilbageføre de 9000,- til skatteåret 2017, hvis det udgør en besparelse for dig på over 1000,- og du ikke selv har været skyld i det pga manglende oplysninger/indberetninger fra din side.

Du skal her lave en beregning af hvad du ville skulle efterbetale i for meget udbetalt boligstøtte i 2017, hvis de tilbageføres, og holde det op mod hvad du bliver trukket i år pga de 9000,-

Umiddelbart tænker jeg at det tilbagebetalingskrav du ville få for for meget udbetalt boligstøtte for 2017 vil gå lige op med det du kommer til at få mindre i 2018.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension