K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-03-2015, 01:22   #1
23-6-14
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2014
Indlæg: 26
Blog Indlæg: 1
Styrke: 10
23-6-14 er ny på vejen
optjent ret til den høje ledighedsydelse

Hej k10

Jeg har været ansat siden august og min kontrakt udløber til maj,
har jeg optjent/arbejdet nok til den høje ledighedsydelse .
Jeg spørger kun fordi jeg ikke kan indgå ny kontrakt da min ryg ikke kan tåle det mere og har ikke råd til at være på den laveste ydelse.

Hilsen Klaus
23-6-14 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2015, 01:39   #2
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Hvis du ikke kan arbejde i et fleksjob, har du jo principielt ikke ret til ledighedsydelse, men skal afklares i forhold til hvad der så skal ske.
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2015, 01:45   #3
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Bekendtgørelse af lov om aktiv socialpolitik:

§ 74 a. Personer, der er visiteret til et fleksjob efter kapitel 13 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, har ret til ledighedsydelse, indtil de ansættes i et fleksjob.

Stk. 2. Ledighedsydelsen udgør 89 pct. af arbejdsløshedsdagpengenes højeste beløb, jf. § 47 i lov om arbejdsløshedsforsikring m.v., hvis personen på tidspunktet for visitationen til fleksjob

1) ville være berettiget til at modtage dagpenge efter lov om sygedagpenge eller lov om ret til orlov og dagpenge ved barsel,

2) modtager sygedagpenge,

3) deltager i revalidering efter en jobplan efter § 27 og § 28, stk. 2, i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats eller

4) modtager ledighedsydelse efter ansættelse i ustøttet beskæftigelse.

Stk. 3. For personer, der ikke opfylder betingelserne i stk. 2, udgør ledighedsydelsen

1) et beløb, der svarer til den hjælp, der ydes efter § 25, stk. 2, nr. 1, hvis de har forsørgelsespligt over for børn, eller

2) et beløb, der svarer til den hjælp, der ydes efter § 25, stk. 2, nr. 2, hvis de ikke har forsørgelsespligt over for børn.

Stk. 4. Personer, der ikke opfylder betingelserne i stk. 2, får ret til ledighedsydelse efter stk. 2, når de har været ansat i fleksjob i 9 måneder inden for de seneste 18 måneder.
Dvs du tilhører gruppen i stk 4., idet du har haft fleksjob i lige præcis 9 måneder, når du bliver ledig. Du vil derfor være berettiget til ledighedsydelse på højerste sats.

Det kræver så også at du er til rådighed for et fleksjob. Det kan du læse om i § 75 i samme lov. Og jeg tror også der står noget om det i de andre dele af § 74.

Sidst redigeret af Akvamarin; 21-03-2015 kl. 01:52. Årsag: § 75
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2015, 01:48   #4
23-6-14
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2014
Indlæg: 26
Blog Indlæg: 1
Styrke: 10
23-6-14 er ny på vejen
mange TAK for hurtig svar
23-6-14 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension