K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-12-2007, 15:42   #1
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
fra reva til kontanthjælp

Jeg er stoppet på mit studie - jeg fik revalidering. Jeg skal så overgå til kontanthjælp, og vil forsøge at søge flex - men hvornår er jeg berettigt til kontanthjælp?

Jeg stoppede på mit studie d. 10 dec. og reva er bagudbetalt lige som kontanthjælp.

bør jeg så ikke få reva fra 1-10 januar og kontanthjælp fra 11-31 januar?

Jeg har meldt studiestoppet til min sagsbehandler og fik svaret at jeg ville høre nærmere når min ydelse stoppede .. får jeg først kontanthjælpen udbetalt d. 11 så? .. altså hvordan fanden skal jeg så lige betale husleje
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2007, 16:41   #2
Naima
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2007
Indlæg: 31
Styrke: 17
Naima er ny på vejen
Hej
Jeg har haft samme problem som dig. Jeg kunne ikke klare min pædagog uddannelse og skulle overgå fra su til kontanthjælp Su er forudbetalt og kontanthjælp bagudbetalt så Jeg mistede en måneds penge fik engangs beløb. Der jeg gik fra revalidering til kontanthjælp før pædagog uddannelse var jeg igang med lærer uddannelsen på revaidering da jeg skulle overgå til kontanthjælp mistede jeg 1000kr man får mere i revalidering. Hvorfor stopper du din uddannelse
Naima er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2007, 16:15   #3
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Jeg stopper udd. pga jeg ikke magter studiemiljøet sammenholdt med antal timer

Jeg har fundet ud af at jeg får reva for januar, men hvordan tolker i dette?

Citat:
Du er bagudbetalt.
D.v.s. at bruttorevalideringsydelsen som udbetales d. 28.12.07 lever du for i januar måned
I januar tilskriver jeg dig med orientering om, at revalideringsydelsen stoppes - så du sidst i januar måned skal henvende dig i visitationen, og ansøge om kontanthjælp i direkte forlængelse af revalideringsydelsen.
Tolker i det, som min sidste reva udbetaling er nu her i slut dec eller slut januar? (den første mdr´s kontanthjælp er jo altid efterudbetalt, så jeg har et problem hvis jeg intet får udbetalt i slut januar)
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2007, 16:25   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Umiddelbart tolker jeg det, som om din sidste reva-ydelse udbetales ultimo januar.

Din sagsbehandler skal skrive til dig, SENEST 14 dage FØR din ydelse standser.
I denne skrivelse er en klagevejledning og paragraffer.

Din jobplan - og ressourceprofil - SKAL være revideret - opdateret.
Standser din reva-ydelse UDEN en revideret jobplan, er standsningen af ydelsen ulovlig.


Har du prøvet at søge kommunen om at fortsætte uddannelsen på nedsat tid?

Det er da lidt ærgerligt at standse, hvis du er glad for uddannelsen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2007, 16:54   #5
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Puhh.. jeg håber du har ret

Jeg kan ikke forsætte på udd. på nedsat tid - det er simpelthen ikke en mulighed på uddannelsen .. spurgte på udd. da jeg skulle i praktik

Jeg var såmænd ok glad for udd. blot ikke for studiemiljøet, det var ganske giftigt

Hvis jeg vil søge flex, skal der så bruges ressorceprofil m.m i den forbindelse?

God jul til jer, hvis jeg ikke får skrevet mere inden
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2007, 17:05   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Øv... hvor ærgerligt.

Du skal også have en ressourceprofil nu, som skal opdateres.

Og du skal fremover ALTID have en ressourceprofil, fordi din arbejdsevne er truet.

Alt skal opdateres løbende sammen med din sagsbehandler... også at du stopper på din uddannelse nu, som jeg skrev.

Prøv at bruge søgefunktionen her på siden og søg på ressourceprofil og på arbejdsevnemetode. Så finder du en masse nyttige oplysninger.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
REVA ette74 Alt det andet 40 14-06-2012 21:50
Reva...G....... wind At søge førtidspension 0 06-01-2012 10:49
reva 5 år, afslag på flex og nu kontanthjælp Alias Alt det andet 10 24-10-2010 20:17
reva muntha Spørgsmål ang fleksjob 32 24-07-2008 12:19
Reva.... vibeke Spørgsmål ang fleksjob 7 04-07-2008 12:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension