K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-06-2010, 09:50   #1
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
kan man få rettet i sit fleksbevis?

Hej Alle brugere af K10

Jeg har et spørgsmål ang. mit fleksbevis som er fra dec. 2008.

Dengang jeg sad hos sagsbehandleren som udfærdigede mit fleksbevis, var jeg ovenud lykkelig for at have fået dette, velvidende hvor meget mange kæmper og jeg var "gået lige igennem".

På det tidspunkt var mit eneste "problem" med hensyn til beviset, at jeg mente at de 12-15 timer pr. uge jeg var visiteret til, var inkl. pauser, sagsbehandleren sagde det var uden.

Hun havde sat krydser i undtaget 4 rubrikker af i alt 14.
Dem der ikke er sat kryds i er:
Ugentlig fridag
Fri for armbelastende arbejdsopgaver
Fri for arbejde over skulderhøjde
Behov for kort gang distance

De to rubrikker med "fri for" mente hun ikke der var behov for at der blev sat kryds i, da rubrikken ovenover hedder: Fri for fysisk belastende arbejdsopgaver.

Kan huske hun sagde at det bare ville være "dobbelt" og det var unødvendigt
(I rugbrikken Andet har hun skrevet: Behov for afvekslende arbejdsstillinger. Pauser efter behov pga. hurtig udtrætning. Struktur/forudsigelighed. Arbejdsmiljøet skal være roligt/ikke for meget støj. Arbejdsopgaverne skal være enkle, må ikke være for komplicerede. Effektiv arbejdstid 12-15 timer/uge.)

På det tidspunkt nagede det mig ikke. Jeg skulle jo ud og erobre verden med mit bevis i hånden. Verden kunne bare komme an

Men nu er jeg blevet så meget klogere og ved, at jeg slet ikke kan magte de 12-15 timer pr. uge + pauser.
Jeg er faktisk helt nede på 4-6 timer pr. uge + pauser. Hvilket også er hårdt i perioder.

Og det nager mig nu, at der ikke er sat krydser i de to "fri for" - rubrikker, da det faktisk godt kunne give mig problemer i forhold til evt. arbejdsgiver eller andre fra f.eks. anden aktør, alt afhængig af hvem og hvordan man læser det.

Kan jeg henvende mig til den sagsbehandler der udfærdigede mit fleksbevis og spørge om muligheden for at rette dette?
- Jeg har ikke haft med hende at gøre siden..

Jeg håber i bund og grund ikke at det bliver nødvendigt, men "just in case".
Jeg er pt. i arbejdsprøvning/praktik på 3. uge og skal være der pt. i 4 efter aftale med anden aktør. Han er faktisk helt ok - et behageligt menneske

god dag til Alle
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2010, 14:26   #2
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Tja, jeg må indrømme at jeg tænker, at rettelser i dit fleksjobbevis er helt ligegyldigt... For hvis du er nede på 4-6 effektive timer om ugen, så er du da tættere på en pension, end et fleksjob. For det vil da være mere end svært at finde et fleksjob på så få timer om ugen...

Har du selv haft de overvejelser? Eller VIL du virkelig gerne bare et fleksjob? Hvad siger din sagsbehandler?

Men bortset fra det, så er jeg nu enig i, at i og med at du er fri for fysisk krævende arbejde, så er du også automatisk fri for armbelastende, og over skulderhøjde arbejde... Men du kan jo spørger sagsbehandleren om det kan ændres, hvis du er bekymret ift. en arbejdsgiver...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2010, 14:31   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Det må være jobcentrets ansvar at sørge for, at det står rigtigt i din fleksbevis.

Nu ved jeg ikke, hvor længe, du har været ledig som fleksjobber, men hvis det er mindst 1 år, så skal de "revurdere" din sag. Efter de har fået revurderet din sag, om dit helbred er blevet forværret og hvor mange timerne bliver til, så tænker jeg, at du til den tid kan bede dem om at ændre det, der står i fleksjobbeviset.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2010, 15:35   #4
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
da jeg fik lavet mit flexjob bevis er jeg rimelig sikker på hun sagde kommer der ændringer til så bestil en tid så finder vi ud af det
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2010, 23:00   #5
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Hej med jer

Tak for jeres svar.
Jeg overvejer da, nej har nok besluttet at det er en fp jeg "går efter".
Det kan læses på: http://www.k10.dk/showthread.php?t=13311
hvor jeg har stillet en del spørgsmål og fået gode svar i denne forbindelse.

- men at få den sagsbehandler til at indstille mig, det tror jeg bliver svært, da hun og jeg absolut ikke "klinger". Jobkonsulenten sendte mig til hende efter sidste arbejdsprøvning...

Nu tænker jeg bare at hvis jeg nu, af en eller anden årsag, ikke får en fp, så ville det være rart at være sikker på at alt er ok, og at jeg ikke skal forklare mig. Jeg tænker der må jo være en grund til at rubrikkerne er der, og så kan man jo ikke være i tvivl, hvis der er krydset af.

Jeg vil sige at ja både og er det vel jobcenterets ansvar at sørge for at mit bevis er korrekt. Men på den anden side, så er det jo mig der sidder med det og de har jo "bare" lagt mit bevis i sagsmappen og tænker nok ikke nærmere over det. Det forventer jeg i hvert fald ikke.

Masser af til jer
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2010, 08:25   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
jeg har spurt efter et flexjob bevis ,men fik afvide at det jo bare understegede alle de skånehendsyn jeg har og det kunne jo skramme en hver arbejdsskiver væk.

Som hun også sagde man behøver ikk fortælle alle dårilghederne på en gang,det gælder jo om at få en fod inden for..Jeg er nok også så langt ude efter hånden at det måske også kan være rigtigt nok...
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2010, 08:50   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Som Andersine siger, så skal du revurderes ift arbejdsevne.

I andet indlæg(det var bedre om du blev i en tråd), er du netop i afprøvning.

Der må du bare gøre hvad du kan, hverken mere eller mindre.

Du må jo være ærlig om, at du nok blev presset for hårdt i første omgang, men altså ikke magter det nu, uanset forklaring.
Det må de jo forholde sig til.

Lægen må således bakke dig op i den betragting, eller angive forværring.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension